Merhabalar Öncelikle cümleten bayramımız mübarek olsun. Kira beyannamesi ile ilgili bir kaç sorum olacaktı. Zaman ayırıp bilgi verecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Sahibi olduğum evi 2023 Haziran ayında kiraya vererek şehir değişikliği yaptım ve şu an bulunduğum şehirde 2023 yılı Haziran ayından buyana kiracı olarak oturmaktayım. Ev benim üzerine kayıtlı ancak kira ücreti eşimin adına yatmakta. Aynı şekilde oturmakta olduğumuz evin kirasını da yine eşim kendi hesabından ev sahibine göndermekte. Kiraya verdiğimiz evimiz için kira beyannamesi oluşturacağım ancak bunu kimin adına yapmam gerekiyor. Kendi evimin kiracı ile yaptığım kira sözleşmesi benim adıma, kiracı olduğum yerin kira sözleşmesi ise eşimin adına. Beyannameyi kimin adına yapmalıyız. Oturduğumuz evin kira bedelini veya başkaca giderleri nasıl vergiden düşebiliriz. Konu hakkında zaman ayırıp bilgi verir, yardımcı olursanız çok sevinirim. Bu bir bilgi talebi konusu olup, ticari bir konuya dönüştürmediğiniz için de ayrıca teşekkürler.
Kira Beyannamesi Hakkında Soru
7
●198
- 09-04-2024, 23:40:38Öncelikle ev sahibi kimse beyannameyi onun oluşturması gerekiyor. Biz şöyle bir durum yaşadık; ev sahibi annem, kira geliri benim banka hesabıma yatıyordu ve kira beyannamesi verdikten sonra vergi dairesi beni çağırdı, bu sürecin yasal olmadığını söyledi, ev sahibi kimse kiranında şahsın bizzat kendi hesabına yatması gerektiğini söyledi. Bu o anda yaşadığımız bize özgü bir süreç miydi bilmiyorum. Eşinizin banka kayıtlarından ne kadar yattığına dair kendi adınıza vermeniz gerekli diye düşünüyorum. Zaten beyannameyi doldururken de giderler kısmı çıkıyor, çok rahat doldurup düşebilirsiniz. Ben doğru anladıysam sizi anca bu şekilde yardımcı olabilirim🙏🏽
- 09-04-2024, 23:41:38götürü yöntemi seçersen otomatik olarak belli bir oranda indirim oluyor , gerçek yöntemi seçersen ödediğin kiraları ve bazı giderleri yazabiliyorsun.
gerçek yöntemi seçersen 3 sene değiştiremiyorsun sanırım.
kendi evini kiraya verdiğin için gelir beyanını kendi adına yapacaksın. ( eşine kira gelmesi önemli değil )
kiraladığın evi eşin ödüyorsa onu gösterebilirsin diye düşünüyorum zira siz bir ailesiniz. - 09-04-2024, 23:42:04Bilgilendirmeniz için çok teşekkürler. Umarım bir sıkıntı çıkmaz.Guzmanya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bilgilendirmeniz için çok teşekkürler. Ev sahibi ben olduğum için beyannameyi benim vermem gerekiyor bu konuda netiz anladığım kadarıyla. Sisteme girip bakayım nasıl ilerleyecek süreç.SyhByz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 10-04-2024, 02:16:56merhabalar, evin tapusu kimin üzerine ise o beyanname vermesi gerekiyor,
beyan girilirken yıllık gelir yazıyorsunuz kira bedelini,
aşağıda seçenek var sizde kiracı iseniz yıllık ödediğiniz miktarı yazıyorsunuz, orada ödeme yaptığınız ev sahibinin ad soyad tc ister onu girmelisiniz,
sanırım problem olmaz, yinede siz kendi hesap bilgileriniz ile düzenltin bundan sonrakileri, maliyenin sağı solu belli olmaz - 10-04-2024, 02:18:48Bilgilendirmeniz için çok teşekkürler. Kira bilgileri giriş bölümüne ev sahibi bilgileri ile 2023 yılında kaç aydan beri kira ödediğim bilgileri ve kira bedeli kısımlarını doldurdum. Ancak oradaki kira bedeli bölümü aylık mı yoksa ödediğim ay kadarının toplamımı yazılacak bilemedim. Ben de aylık ne veriyorsam onu yazdım.suleymankocabas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 10-04-2024, 02:22:55yıllık toplam bedel yazılır,Emphatic adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
örnek martta kira zamlandı
ocak 1000tl
şubat 1000tl
mart-aralık 1250tl
toplam 14500tl yazacaksınız
sadece 2023 yılı yazılır - 11-04-2024, 12:03:51Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ediyorum. Belirttiğiniz şekilde düzenleyip onayladım. Onaylarken de süresi geçtiği için pişmanlık seçeneğini seçerek gönderdim. İnşallah bir sıkıntı çıkmaz. Bir de amortisman giderleri olarak 2018 yılında eve alırken yaptığım tadilatlara ait giderleri de evi aldığım ücretin üstüne ekleyerek yazdım. 5 seneyi geçtiği için bunların faturası istenmez umarım.suleymankocabas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle