götürü yöntemi seçersen otomatik olarak belli bir oranda indirim oluyor , gerçek yöntemi seçersen ödediğin kiraları ve bazı giderleri yazabiliyorsun.
gerçek yöntemi seçersen 3 sene değiştiremiyorsun sanırım.
kendi evini kiraya verdiğin için gelir beyanını kendi adına yapacaksın. ( eşine kira gelmesi önemli değil )
kiraladığın evi eşin ödüyorsa onu gösterebilirsin diye düşünüyorum zira siz bir ailesiniz.