Merhabalar Öncelikle cümleten bayramımız mübarek olsun. Kira beyannamesi ile ilgili bir kaç sorum olacaktı. Zaman ayırıp bilgi verecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Sahibi olduğum evi 2023 Haziran ayında kiraya vererek şehir değişikliği yaptım ve şu an bulunduğum şehirde 2023 yılı Haziran ayından buyana kiracı olarak oturmaktayım. Ev benim üzerine kayıtlı ancak kira ücreti eşimin adına yatmakta. Aynı şekilde oturmakta olduğumuz evin kirasını da yine eşim kendi hesabından ev sahibine göndermekte. Kiraya verdiğimiz evimiz için kira beyannamesi oluşturacağım ancak bunu kimin adına yapmam gerekiyor. Kendi evimin kiracı ile yaptığım kira sözleşmesi benim adıma, kiracı olduğum yerin kira sözleşmesi ise eşimin adına. Beyannameyi kimin adına yapmalıyız. Oturduğumuz evin kira bedelini veya başkaca giderleri nasıl vergiden düşebiliriz. Konu hakkında zaman ayırıp bilgi verir, yardımcı olursanız çok sevinirim. Bu bir bilgi talebi konusu olup, ticari bir konuya dönüştürmediğiniz için de ayrıca teşekkürler.