Almanyada Yaşamak Mantıklı mı?
19
●570
- 17-03-2024, 17:00:06bugun 3000eur maaş alsan 500vergi desen 2500 kalacak 1000 kiraya gitse 1500euro kalacak market sigorta falan derken 1000euro kalacak.faturasiydi öngörülemeyen giderler vs. derken 500 euro falan kalır yani, sizce almanyada yaşamaya değer mi? bana mantıklı gelmiyor nedense
- 17-03-2024, 17:01:55Üyeliği durdurulduTürkiye ile Almanya sırf rahat yaşamak için tartışmayı bir kenara bırakalım mevzusu bile yapılmaz. Ben bu vatan topraklarında doğdum. Bu vatan topraklarında ölmek isterim. Her ne kadar bu devirde geçinmek zor olsa bile yaşamak daha da zor diye biliyorum.
Elbet bu günler bir gün geride kalacak inşallah. Açıkcası ben yaşamak istemem. Çünkü burada ailemi, sevdiklerimi, her şeyimi bırakıp dönüp arkamı gitmek istemem. Kısa bir süre yaşanabilir belki ancak uzun süreli imkansız. - 17-03-2024, 17:08:38ben 30 sene yaşadım almanyada orada büyüdüm, okudum çalıştım vs şimdi tr de yaşıyorum dönüş yaptım. ama yaptığım hesaplama pek doğru değil, tabiki sosyal ve yardım konusunda tr den daha illerdeler fakat zengin olacağın bir ülke değil, çalışırım, fazla yemem içmem gezmem tozmam diyorsan para biriktirirsin, ha bunuda yaşamak istermisin bilemem. orada alım gücün daha fazla olacak tabi araba vs fakat örneğin 3 sene önce 5 euro olan bir döner oradada 8-9 euro olmuş tüm akrabalarım orada o yüzden haberdar oluyorum.
- 17-03-2024, 17:11:29Türkiye'den iyi olduğu kesin fakat lüks bir yaşam yok. İnsanları düzgün, kaliteli yaşam standartları var en azından.
- 17-03-2024, 17:11:43Hocam asgari ücretle burada o hesabı bile yapamazsın.
17.5k alıyorsun ama evler en düşük 10k dan başlıyor. Aldığın ücret senin faturalarını ödemeye bile yetmiyor.
Ekonomik anlam da asla kıyaslanamaz.
Ha ama göründüğü kadar kolay değil.
Tanıdığın yoksa, dili az biliyorsan, kültürel değişimlere açık değilsen çok zorlanırsın.
Hele Almanya bürokrasi ile seni deli edecek bir ülke. Kapında ki ağacın dalı camına vurduğu için bile dilekçe yazmak zorundasın. Kafana göre kesemiyorsun. - 17-03-2024, 17:12:3022 ticareti nasıl yaptın acayip bi merak sardı beni. iyi ki engelleme var r10 da.oquzhane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 17-03-2024, 17:14:13hayatinda yurtdisi gormemiş, sadece turkiyeye laf atma pesinde olan birisin he almanya süper gidince altına ev araba vercekler, böyle körü körüne muhalif olunmazNookta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 17-03-2024, 17:21:03Yaşanır Sağlık açısından iyi eğitim açısından iyi amaç düzgün bir hayat sürmek kimse gidip lüks içinde yaşayayım demiyor hukuk adalet sağlıklı bir yaşam için gidiyorum diyor bir çok arkadaşım avrupada şuan gayette iyiler stresli bir hayatları yok yarın ne olacağı belli ev sahibi kafasına göre kira yükseltemiyor ekmeğin fiyatı uçmuyor daha bir çok şey yani