• 28-02-2024, 14:17:46
    #10
    Üyeliği durduruldu
    KutluSeo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1. Şubat 2021 eve ilk girdiğim ve kontratta yazan tarih
    2. Yıllık kontrat imzalandı, bildiğimiz klasik kontrat yani.

    Kanunda şöyle diyor hocam kontrat 2 yıllık yaptın şubat 1 de diyelim ki 2 yıl doldu bu kontrat zaten geçerli illa o kontrat in yelinmesine gerek yok 2. Olarak ise ödemeyi ev sahibinin ibanina yapıyorsanız elden vermiyor iseniz bırakın kendisi uğraşsın ev sahibi evden çıkmıyorum deyin hiç birşey yapamaz sizi evden çıkartamaz
  • 28-02-2024, 14:17:49
    #11
    ne kadar kira veriyorsunuz ve yapmak istediğiniz zam oranını da yazın da ona göre yorum yapalım hocam.
  • 28-02-2024, 14:18:46
    #12
    emrecanyk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aylık ne kadar kira veriyorsunuz ?
    hocam ev sahibinin kira miktarı ile bir derdi yok fakat yine de söyliyim, farklı bir nedenden ötürü soruyorsunuz sanırım
    Ev 1+1 garajın yanındayım binadaki izolasyon sıfır. Garaja giren aracın modelini tahmin edersiniz o kadar sorunlu bi daire, yılda bir kere binanın giderleri tıkanır tüm dışkılar benim banyomdan taşar, o yüzden 6 ayda bir İSKİ'yi arayıp basınçlı su ile temizlik yaptırmak zorundayım (bunu bana kimse söylemedi 2 kez dışkı taşınca kendim çözüm buldum)
    2021 Şubat - 1700 TL
    2022 Şubat - 2000 TL ( o zamanın TEFE TÜFE verilerine göre max 2060 TL ödemem lazımdı 2000 TL'de karar kıldık)
    2023 Şubat - 3250 TL (%25 zam kararı vardı ama tabiki onu baz almadan uyguladık)
    2024 Şubat - kaç TL ödeyeyim diye aradım yazdım, orta yolu bulalım dedim cevap vermedi.
  • 28-02-2024, 14:20:09
    #13
    GoogleChrome adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ne kadar kira veriyorsunuz ve yapmak istediğiniz zam oranını da yazın da ona göre yorum yapalım hocam.
    Hocam yukarıda ufak bir özet geçtim, 3250 TL'den 6000 TL teklif edecektim onun da kendi beklentisine göre bir uzlaşıya varmayı planlıyordum
  • 28-02-2024, 14:23:26
    #14
    Hiçbişe olmaz. Tahliye taahütnamesi içinde , evi tutmam gerekiyordu, baskı altında mecburen imzalamak zorunda kaldım diyin. Böyle derseniz hakim kiracıdan yana karar alıyor. Yalnız 2. ihtar yemeyin. Hiçbir şekilde çıkartamaz.
  • 28-02-2024, 14:24:00
    #15
    software99 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kanunda şöyle diyor hocam kontrat 2 yıllık yaptın şubat 1 de diyelim ki 2 yıl doldu bu kontrat zaten geçerli illa o kontrat in yelinmesine gerek yok 2. Olarak ise ödemeyi ev sahibinin ibanina yapıyorsanız elden vermiyor iseniz bırakın kendisi uğraşsın ev sahibi evden çıkmıyorum deyin hiç birşey yapamaz sizi evden çıkartamaz
    Evet hocam özellikle IBAN'dan gönderiyorum kirayı, sizin dediğiniz gibi kontratın otomatik yenilendiğini ve kiracının olağanüstü bir durum olmadıkça 10 yıl oturabildiğini okumuştum, tahliye taahhütnamesi konusu canımı sıktı
  • 28-02-2024, 14:25:12
    #16
    Protex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiçbişe olmaz. Tahliye taahütnamesi içinde , evi tutmam gerekiyordu, baskı altında mecburen imzalamak zorunda kaldım diyin. Böyle derseniz hakim kiracıdan yana karar alıyor. Yalnız 2. ihtar yemeyin. Hiçbir şekilde çıkartamaz.
    Peki geçen sene de benzer bir ihtar çekmişti, evi emlakçıya göster yoksa tahliye taahhütnamesi uygulanacak gibisinden. Onunla birlikte 2. ihtarname mi oluyor acaba?
  • 28-02-2024, 14:26:11
    #17
    Üyeliği durduruldu
    KutluSeo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet hocam özellikle IBAN'dan gönderiyorum kirayı, sizin dediğiniz gibi kontratın otomatik yenilendiğini ve kiracının olağanüstü bir durum olmadıkça 10 yıl oturabildiğini okumuştum, tahliye taahhütnamesi konusu canımı sıktı

    Hocam hiç takma bile sizi evden çıkartmak istiyorsa kendisi uğraşır siz kendiniz bu yılki orana göre artışını yapin kirayı gönderin sizi evden çıkartamaz 5 gün gecikti diye veya apartmandan herhangi bir şikayet yoksa siz lağım gideri falan dediniz bu durum gerçekleşiyor ise %100 devlet sizin yaniniz da canınızı sıkmaya değmez
  • 28-02-2024, 14:31:39
    #18
    Resmen adamın evine çökmüşsün, o adam evi alırken parasını sen mi verdin, benim de senin gibi bi kiracım var adamın aylık geliri 100 bin lerde ben 20-25 bin kazanıyorum, adam benim lüks evimde yaşarken ben tavanı küf akan evde kiracının ödediğinin iki katına oturmak zorunda kalıyorum. Kimsenin malına mülküne çökmeye çalışmayın bu dünyanın ahireti de var.

    KutluSeo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçen sene şöyle bir mevzu yaşandı aramızda ondan da bahsedeyim. Kiraya %60 oranında zam yaptık. Bir ay sonra beni aradı evi satacağım emlakçı gelecek boş olduğun bir günde gezdirsin evi dedi. Dedim abi bu ev satılırsa ben kaç ay daha oturabilirim? 6-8 ay daha oturabilirsin dedi. Bana sürekli aile ve ekonomi edebiyatı yaptı. Abi dedim madem sen kendi aileni düşünüyorsun doğal olarak, ben de kendi ailemi düşünerekten eğer emlakçı bu eve gelmek istiyorsa beni mahkemeye verin mahkeme bir tarih belirlesin dedim. O zaman seninle başka türlü konuşucaz kapat telefonu dedi, niye öyle dedin abi dedim suratıma kapattı. Ondan sonra evime emlakçıya haftada iki gün kapımı açayım diye ihtarname çekmişti

    Yani ilk ihtarnamesini geçen sene Mart - Nisan gibi gönderdi. Sırf ben mahkemeye ver beni emlakçıya tarih belirlesinler dedim diye.