Merhaba
800.000 TL - 1.500.000 TL arasında bir ürün urettirip, bu ürünü alıcısı hazır olan müşteriye teslim edeceğim.
Sürekli toplu ürün ihtiyacı olan firmalar yazıyor ve işlemi nasıl yürüteceğim hakkında fikrim yok.
Sorunsuz ve en güvenli şekilde bu işlemler nasıl yönetilir?
Milyonluk satışları yönetmek Hk.
8
●330
- Kabul Edilen Cevap
- 3 BeÄŸeni
-
- 30-01-2024, 09:14:09Söylediğiniz süreç biraz sıkıntılı bir durum.
Ürün üretiminden başlanmasından alıcıya teslim olmasına kadar aradaki süreç baya zorlu ve başarılı yönetemezsen bir zarara uğrayabilirsin.
Bu işlerden anlayan matematiği kuvvetli birini alacaksın işe..
Anladığım kadarıyla iş basit aslında. Sen aracısın diye düşünürsek yapacağın tek şey ödemeleri almak oluyor.
Şu şekilde fabrikaya üret parasını öde adresi ver teslim etsinler
- 30-01-2024, 09:31:35Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.Türkiye'de kimse ön ödeme yapmaz, böyle rakamlarda da vadeli çalışırlar diye tahmin ediyorum. Buradaki süreçte çok titiz olmanız lazım.
Bu soruyu sorduğunuza göre kurumsallığınız da yok. Eğer ki şirketiniz varsa satın alma sözleşmesi imzalayıp muhasebecinize iletin o da damga vergisini ödesin (bunu neden diyorum devlete intikal etmediği sürece sözleşmenin geçerliliği yok) Sözleşmeye gecikme için gün başına sözleşme bedelinin %0,5'i gibi rakamlar koyabilirsiniz.
Bunun yanı sıra müşterinizle konuşurken imalatçı size termin süresini örnek veriyorum 30 gün diyorsa siz müşterinize kesinlikle 45 gün deyin. İmalatçıların dertleri, tasaları, yalanları bitmez. Siz termin tarihinin üzerine 15-20 gün koyarsanız müşterinize karşı mahçup olmazsınız.
Daha sonrasında da en önemli kısım ödeme kısmı; çek mi alacaksınız vade dolunca havale mi yaptıracaksınız yoksa ürün tesliminde ödeme mi çalışacaksınız? - 30-01-2024, 09:35:50ha bu sorunu bende yaşadım fabrikadır büyük ihtimalle peşin ödeme almadan işlem almadıgını söyle patron müşteri kacar derse ben kacanı kovalamak zorunda degilim diyip işin icinden cık veya işi bırak sana dost tavsiyesi
bir iş yerine bende girdim 300 500k ödemeleri vardı müşteri ödemeyi yapmadan muhasebe ödeme ehesaba girdi demeden işlem yapılmaz dedim dinlemediler 2 3 sahte firma bunları dolandırınca anladılar ama iş işten gecti
bende bıraktım işi zaten - 30-01-2024, 09:42:38süreç başında anlaşma yapılmalı sözleşmeli evraklarda imza atılmalı sonrasında ise üretim işlemi yapıldıktan sonra nakliye için ayarlanma yapılmalı
eğerki nakliye süreci nasıl yönetilir bilginiz yoksa klasik bir taktik vereyim alıcı ile görüşüp fiyatı kısıp nakliyeyi üstlenmesi konusunda anlaşma yapabilirsiniz
şunu unutmayın kağıt üzerinde imzalı anlaşmalı ilk olarak ödeme alınmadan üretim safhasına geçmeyin sonra o mal sizin elinizde kalabilir
üretim çapınız yeterli değilse sizinle aynı sektördeki kişilerle anlaşıp onlara alıcıymış gibi gidip sözleşme yapabilirsiniz yüksek rakamlı satışlarda her zaman sözleşme faturadan önce olmalı bilginiz olsun
sözleşme şahıslar çerçevesinde olmamalı şirketler arasında olmalıdır a firması b firmasıyla sözleşme imzalar gibi şahıslar çerçevesinde olursa şahsi alım olarak gözükür o firma eğer ki al sat yapıcaksa o malı satın aldıktan sonra demirbaşlara geçirmek için problem yaşayabilir alım kaydının şirket adına değilde şahıs adına olmasından dolayı - 30-01-2024, 11:10:37carmeena adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Şirketimiz var dediğiniz süreçleri takip edebiliriz. Sadece büyük satışı yönetme konusunda tecrübem yok. Ödemeyi nakit alacağım. Değerli bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. - 30-01-2024, 11:13:35sözleşmeli hacimli satışlarda ödemeleri sakın nakit almayın makbuz yeterli olmicaktır o yüzden doğrudan bankaya gönderim sağlayın.yusbay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 30-01-2024, 11:16:35Dediğim süreçlere dikkat ederseniz rahat edersiniz. Sizin ödemeyi peşin almanız sizin adınıza güzel, fakat siz bunu üreticiye direkt nakit olarak ödemeyin o zaman yine dediğim gibi iş planları aksayabilir; yaklaşık 10 yıldır satınalma ve planlama yöneticisi olarak çalışıyorum akla hayale gelmeyen senaryolar çıkıyor aklınızı dimağınızı yitirirsiniz. %30 ön ödeme %70 malzemelere araca yüklenince ödeme yaparsanız sizin için daha iyi olur. Genel ithalat/ihracat mantığı da bu yöndedir dünyada kabul görmüş bir yöntem sekmez sizi de üzmez. Üretim süreci uzunsa parayı da arada değerlendirirsiniz. Son olarak da termin süreçlerinde müşteriye dediğim gibi de yaklaşırsanız sıkıntı yaşayacağınızı düşünmüyorum.yusbay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İyi günler, hayırlı işler