• 20-01-2024, 20:50:58
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Şurada gemiye git diyenler kendilerine söz veriyorum gemi adamı cüzdanlarını ben çıkarıcam gitmek isteyenlere
  • 20-01-2024, 21:00:37
    #11
    Peace adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanlış yerden bakıyorsunuz.. Ben yazılımcıyım ama kaptan olmak isterdim. Denizi de Bilgisayarı da seviyorum. Ne seviyorsanız onu yapın.
    bayrambayram adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşım şuan tr'de 7k $ maaş alıyor 1 zabıt dediğin gibi sosyalliği bitiriyor ama yazılımcının max alacağı maaş 4K usd oda kendini iyi pazarlarsan
    gbulous adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İngilizcen iyiyse veya geliştirebilirsen çünkü Döviz kazanman gerekiyor TR’de yazılımdan para kazanılacağını düşünmüyorum global çalışman gerek kesinlikle yazılıma yönelmeni öneririm eğer İngilizceyi yapabileceğini düşünmüyorsan denizcilik daha iyi seçenek benim düşünceme göre
    momentaris adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam DEnizcilik lisesi mezunuyum universiteyi izmirde okudum 2 ay denize gittim isterler gemiyi üstüme yapsınlar berabat bir hayat. İstediğin parayı al bir b*ka yaramaz paranı anan baban karın (olursa) yer. Hiç bişey sahibi olamazsın 3 sezonda araba alırsın arabana baban biner yakıtınıda sen ödersin. Uzak yola gider 17 gün seyir yaparsın ss*kim sonik bir limanda bile Sennebogen 840 makineleri var 30 bin tonu 2 günde yükler yallah denize 20 gün daha gidersin kapıya çıkıcam dersin sorumluluk yazarlar yallah güvertede liman çalışanlarıyla çay içersin Türkiye'de limanlardan en boşu Giresun limanıdır orada Mantsinen var 42 saniyede tam dönüş tamamlar orta seviye operatörle 30 bin tonu yağmur yağmazsa 3.5 günde tamamlar Giresun gazi caddesine bile çıkamazsın ... Ha ailem paramı yesin benim üstüme binsin eşşek olayım dersen süper meslek.
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeşim sana abi tavsiyesi.
    Yapay Zeka yazılım sektörünü öldürmeye başladı bile.
    Yazılım dünyası çok hızlı değişen bir sektör ve ne yöne gittiği şu anda belirsiz.
    Gemiye çık 20 li yaşlardan 30-32 ye kadar çalış.
    Maaşının en az yarısını borsa altın kripto gibi yaturımlarda sepet yap büyüt.
    Denizciler dolar bazlı maaş alıyorlar ve denizde geçen sürelerde para biriktirmek çok kolay.
    Bu dönemde gemide geçen boş zamanlarını kişisel gelişim için değerlendirebilirsin.
    30-32 yaşında finansal özgürlüğünü kazanırsın ve istiyorsan yazılım istersen başka bir iş yaparsın.
    İnsanlar senelerce çalışıp köle olarak hayata devam ediyorlar.
    Sen gemilerde 10 sene çalışıp finansal özgürlüğünü kazanıp özgürleşebilirsin.
    OwlKing adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gemide paran garanti. Kazancında hoşuna gidiyorsa gemide kal.
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben size hikayemi anlatayım : )

    Benim babam gemi kaptanı , gider 1-2 ay sonra eve 1 günlüğüne anca gelirdi bazen yurtdışından uçakla eve gelip sonra geri gittiği olurdu. Gemi limanda bir kaç gün kalınca o boşluğu değerlendirirdi.

    Haliyle bu durum bende psikolojik etki yaptı ve o sektörden uzaklaştım , yoksa babam gemi kaptanı olmam için çok ısrar etmişti , aylık 10k dolara kadar maaşın olabilir. Bir zaman sonra kendi geminide alabilirsin. Babamın armatör bir çok arkadaşı vardı bir ara babamda gemi alacaktı o sıralar 1-1.5m Dolar civarıydı , ama biz vazgeçirdik. O sektörden ne kadar çekindiysek : )

    Aileden uzak kalmak , tüm hayatının sürekli bir yerden bir yere savrularak geçmesi . tabi o zamanlar internette çok yaygın değildi , internetinde gemide bulunmaması yada zor bulunması fikri beni kötü etkiledi. Ufak yaşta babamın yanında 1-2 ülkeye gitmiştim.

    Bilgisayara olan ilgimden o sektör için defteri kapattım. Bence tamamen bu soru size kalmış.

    İlginiz yoksa zor olabilir , ilgin varsa parasıda iyidir zaten uzak yol kaptanı olun. En uzak denizlere çalışın bir gidin 4-6 ay. iyi para verirler.

    Not babam şuanda emekli.

    + Gemiye gidiyorsanız evlilik çok zor , anneme hep ailesi destek çıktı biz yardımcı olduk , evlensen dahi eşini çocuğunu geride birine emanet etmen gerekli. Bir tanıdığın ölse hastalansa başına iş gelse dahi gelemiyorsunuz. Paranın karşılığı ödediğiniz bedel bu oluyor.
    cumbullop adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    oku bi 6 ay denizcilik yap baktın sarmadı yazılıma geç. ben olsam böyle yapardım
    momentaris adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şurada gemiye git diyenler kendilerine söz veriyorum gemi adamı cüzdanlarını ben çıkarıcam gitmek isteyenlere
    Evet gemicilikte gerçekten iyi para var ama benim çalıştığım yerde 15 yıl şartı var 15 yıldan önce bırakamıyorum ya bu yola giricem yada yazılım sektöründen devam edicem ama para kazanamama korkusu var

    +sosyal hayat gerçekten 0 herkesin psikolojisi alt üst dalgın
  • 20-01-2024, 21:06:27
    #12
    miralay0 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet gemicilikte gerçekten iyi para var ama benim çalıştığım yerde 15 yıl şartı var 15 yıldan önce bırakamıyorum ya bu yola giricem yada yazılım sektöründen devam edicem ama para kazanamama korkusu var

    +sosyal hayat gerçekten 0 herkesin psikolojisi alt üst dalgın
    Sen yazılımcı olursan sosyal hayatın olacağına inanıyor musun?
    Yazılımcı olup iyi para kazanıp, stressiz rahat bir tempoda çalışırsan evet sosyal hayatın olur.
    Ama çalışmaya başladığın ilk 5 sene kendini ispat etmek, referans bulmak ile geçer.
    Bu dönemde kazandığın para ile kenara para biriktiremezsin.
    Oysa gemide maaşı dolar üzerinden alırsın, gemide geçirdiğin süre hayatından kayıptır ama para harcayacak da yer yok.
    Maaşının tamamını biriktirebildiğin zamanlar olur.
    Senede 7-8 maaş biriktirsen, karada geçireceğin dönemde kalan 4-5 maaş seni kral gibi yaşatır ve sosyalleştirir.
    15 sene sonra 2 ev, borsada ve bankada yüklü bir gelirin olabilir.
    Yazılım ile uğraşırsan bunu yapabilir misin?
    Aile ve evlilik hayatına geç başlarsın, ama hiç bir finansal sorunun olmadan başlarsın.
    İçe dönük müsün dışa dönük müsün buna karar vermelisin.
    Dışa dönük gezen sosyalleşen yalnızlığı sevmeyen bir insansan gemi senin için hapis hayatı olur.
    İçe dönük, yalnızlığı seven, zaten çok sosyal bir insan değilsen ise gemi senin için büyük bir fırsat olur.
  • 20-01-2024, 21:08:01
    #13
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen yazılımcı olursan sosyal hayatın olacağına inanıyor musun?
    Yazılımcı olup iyi para kazanıp, stressiz rahat bir tempoda çalışırsan evet sosyal hayatın olur.
    Ama çalışmaya başladığın ilk 5 sene kendini ispat etmek, referans bulmak ile geçer.
    Bu dönemde kazandığın para ile kenara para biriktiremezsin.
    Oysa gemide maaşı dolar üzerinden alırsın, gemide geçirdiğin süre hayatından kayıptır ama para harcayacak da yer yok.
    Maaşının tamamını biriktirebildiğin zamanlar olur.
    Senede 7-8 maaş biriktirsen, karada geçireceğin dönemde kalan 4-5 maaş seni kral gibi yaşatır ve sosyalleştirir.
    15 sene sonra 2 ev, borsada ve bankada yüklü bir gelirin olabilir.
    Yazılım ile uğraşırsan bunu yapabilir misin?
    Aile ve evlilik hayatına geç başlarsın, ama hiç bir finansal sorunun olmadan başlarsın.
    35-40 yaş arasına gelmiş oluyorum hayatımın yarısını parayla satmış gibi hissettirir buda
  • 20-01-2024, 21:11:29
    #14
    Şu şekilde bir soru sorayım o zaman dijital reklam ajansı açarak para kazanabilir miyim gerçekten sadece bu işle sıfırdan başlayıp hayatını devam ettiren var mı ?
  • 20-01-2024, 21:18:02
    #15
    yazılımcıyım ve şuan gemici olurdum gerçekten arkadaşım 8k dolar alıyor ve parayı harcayacak vaktide yok yaş 30a gelince krallar gibi para harcayacak
  • 20-01-2024, 21:21:02
    #16
    mesobedo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yazılımcıyım ve şuan gemici olurdum gerçekten arkadaşım 8k dolar alıyor ve parayı harcayacak vaktide yok yaş 30a gelince krallar gibi para harcayacak
    Dışardan hoş gözüküyor ama içine girince anlıyorsun asıl gerçeği denizcilikte
  • 20-01-2024, 21:26:56
    #17
    miralay0 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    35-40 yaş arasına gelmiş oluyorum hayatımın yarısını parayla satmış gibi hissettirir buda

    Hepimiz hayatımızın bir bölümünü para için satıyoruz.
    Önemli olan satarken aldığımız ücretin tatmin edip etmediği.

    Birileri ömrünü her gün 8 saatten 35-40 sene çalışarak Türk Lirası ile ortalama fiyata satıyor.
    Birileri de 15 sene 24 saatini satıyor ama karşılığında dolar olarak yüksek bir fiyat alıyor.

    20 yaşında başlayıp 35 yaşında emekli olabilirsin.
    Senede en az 10 bin dolar biriktirebilirsin ki zaman ilerledikçe bu kat kat artabilir.
    Bu parayı borsa, fon, altın, kripto gibi enstrümanlarda değerlendirirsin.
    15 sene sonra 150 bin dolar değil 700-800 bin dolar olur.

    Bu da sana bir ev bir araba ve ayda asgari ücretin 4-5 katı temettü geliri getirebilir.
    Ömrünün sonuna kadar bir daha çalışmak zorunda kalmazsın istemezsen.

    Yani ömrünün 15 senesini verdiğinde karşılığını alıp alamamak asıl mesele.
    Çünkü yazılıma 15 sene verip bu sürenin sonunda elinde sosyalleşmekten başka hiç bir birikim kalmayabilir.

    Ailenin sana bırakacağı iyi bir miras varsa elbette daha yaşanılabilir olan yazılımı tercih etmek.
    Ama kendi kaynaklarını kendin yaratman gerekiyorsa bu ülkenin önümüzdeki 5 senelik ekonomik şartlarında gemicilik harika bir iş.
    Hem dolarla maaş alacaksın, hem işin garanti olacak hem de hem de ülkenin ekonomik çalkantılarından etkilenmeyeceksin.

    Tercih senin.
  • 20-01-2024, 21:38:32
    #18
    Herkes yazılımı öğrendi , Denizcilik bence.