Sen yazılımcı olursan sosyal hayatın olacağına inanıyor musun?
Yazılımcı olup iyi para kazanıp, stressiz rahat bir tempoda çalışırsan evet sosyal hayatın olur.
Ama çalışmaya başladığın ilk 5 sene kendini ispat etmek, referans bulmak ile geçer.
Bu dönemde kazandığın para ile kenara para biriktiremezsin.
Oysa gemide maaşı dolar üzerinden alırsın, gemide geçirdiğin süre hayatından kayıptır ama para harcayacak da yer yok.
Maaşının tamamını biriktirebildiğin zamanlar olur.
Senede 7-8 maaş biriktirsen, karada geçireceğin dönemde kalan 4-5 maaş seni kral gibi yaşatır ve sosyalleştirir.
15 sene sonra 2 ev, borsada ve bankada yüklü bir gelirin olabilir.
Yazılım ile uğraşırsan bunu yapabilir misin?
Aile ve evlilik hayatına geç başlarsın, ama hiç bir finansal sorunun olmadan başlarsın.
35-40 yaş arasına gelmiş oluyorum hayatımın yarısını parayla satmış gibi hissettirir buda