35-40 yaş arasına gelmiş oluyorum hayatımın yarısını parayla satmış gibi hissettirir buda
Hepimiz hayatımızın bir bölümünü para için satıyoruz.
Önemli olan satarken aldığımız ücretin tatmin edip etmediği.
Birileri ömrünü her gün 8 saatten 35-40 sene çalışarak Türk Lirası ile ortalama fiyata satıyor.
Birileri de 15 sene 24 saatini satıyor ama karşılığında dolar olarak yüksek bir fiyat alıyor.
20 yaşında başlayıp 35 yaşında emekli olabilirsin.
Senede en az 10 bin dolar biriktirebilirsin ki zaman ilerledikçe bu kat kat artabilir.
Bu parayı borsa, fon, altın, kripto gibi enstrümanlarda değerlendirirsin.
15 sene sonra 150 bin dolar değil 700-800 bin dolar olur.
Bu da sana bir ev bir araba ve ayda asgari ücretin 4-5 katı temettü geliri getirebilir.
Ömrünün sonuna kadar bir daha çalışmak zorunda kalmazsın istemezsen.
Yani ömrünün 15 senesini verdiğinde karşılığını alıp alamamak asıl mesele.
Çünkü yazılıma 15 sene verip bu sürenin sonunda elinde sosyalleşmekten başka hiç bir birikim kalmayabilir.
Ailenin sana bırakacağı iyi bir miras varsa elbette daha yaşanılabilir olan yazılımı tercih etmek.
Ama kendi kaynaklarını kendin yaratman gerekiyorsa bu ülkenin önümüzdeki 5 senelik ekonomik şartlarında gemicilik harika bir iş.
Hem dolarla maaş alacaksın, hem işin garanti olacak hem de hem de ülkenin ekonomik çalkantılarından etkilenmeyeceksin.
Tercih senin.