miralay0 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Evet gemicilikte gerçekten iyi para var ama benim çalıştığım yerde 15 yıl şartı var 15 yıldan önce bırakamıyorum ya bu yola giricem yada yazılım sektöründen devam edicem ama para kazanamama korkusu var

+sosyal hayat gerçekten 0 herkesin psikolojisi alt üst dalgın
Sen yazılımcı olursan sosyal hayatın olacağına inanıyor musun?
Yazılımcı olup iyi para kazanıp, stressiz rahat bir tempoda çalışırsan evet sosyal hayatın olur.
Ama çalışmaya başladığın ilk 5 sene kendini ispat etmek, referans bulmak ile geçer.
Bu dönemde kazandığın para ile kenara para biriktiremezsin.
Oysa gemide maaşı dolar üzerinden alırsın, gemide geçirdiğin süre hayatından kayıptır ama para harcayacak da yer yok.
Maaşının tamamını biriktirebildiğin zamanlar olur.
Senede 7-8 maaş biriktirsen, karada geçireceğin dönemde kalan 4-5 maaş seni kral gibi yaşatır ve sosyalleştirir.
15 sene sonra 2 ev, borsada ve bankada yüklü bir gelirin olabilir.
Yazılım ile uğraşırsan bunu yapabilir misin?
Aile ve evlilik hayatına geç başlarsın, ama hiç bir finansal sorunun olmadan başlarsın.
İçe dönük müsün dışa dönük müsün buna karar vermelisin.
Dışa dönük gezen sosyalleşen yalnızlığı sevmeyen bir insansan gemi senin için hapis hayatı olur.
İçe dönük, yalnızlığı seven, zaten çok sosyal bir insan değilsen ise gemi senin için büyük bir fırsat olur.