Denizcilik mi yazılım mı
31
●1.576
- 20-01-2024, 20:50:58Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Şurada gemiye git diyenler kendilerine söz veriyorum gemi adamı cüzdanlarını ben çıkarıcam gitmek isteyenlere
- 20-01-2024, 21:00:37Peace adlı üyeden alıntı: mesajı görüntülebayrambayram adlı üyeden alıntı: mesajı görüntülegbulous adlı üyeden alıntı: mesajı görüntülemomentaris adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüledigiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleOwlKing adlı üyeden alıntı: mesajı görüntülekalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntülecumbullop adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleEvet gemicilikte gerçekten iyi para var ama benim çalıştığım yerde 15 yıl şartı var 15 yıldan önce bırakamıyorum ya bu yola giricem yada yazılım sektöründen devam edicem ama para kazanamama korkusu varmomentaris adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
+sosyal hayat gerçekten 0 herkesin psikolojisi alt üst dalgın - 20-01-2024, 21:06:27Sen yazılımcı olursan sosyal hayatın olacağına inanıyor musun?miralay0 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yazılımcı olup iyi para kazanıp, stressiz rahat bir tempoda çalışırsan evet sosyal hayatın olur.
Ama çalışmaya başladığın ilk 5 sene kendini ispat etmek, referans bulmak ile geçer.
Bu dönemde kazandığın para ile kenara para biriktiremezsin.
Oysa gemide maaşı dolar üzerinden alırsın, gemide geçirdiğin süre hayatından kayıptır ama para harcayacak da yer yok.
Maaşının tamamını biriktirebildiğin zamanlar olur.
Senede 7-8 maaş biriktirsen, karada geçireceğin dönemde kalan 4-5 maaş seni kral gibi yaşatır ve sosyalleştirir.
15 sene sonra 2 ev, borsada ve bankada yüklü bir gelirin olabilir.
Yazılım ile uğraşırsan bunu yapabilir misin?
Aile ve evlilik hayatına geç başlarsın, ama hiç bir finansal sorunun olmadan başlarsın.
İçe dönük müsün dışa dönük müsün buna karar vermelisin.
Dışa dönük gezen sosyalleşen yalnızlığı sevmeyen bir insansan gemi senin için hapis hayatı olur.
İçe dönük, yalnızlığı seven, zaten çok sosyal bir insan değilsen ise gemi senin için büyük bir fırsat olur. - 20-01-2024, 21:08:0135-40 yaş arasına gelmiş oluyorum hayatımın yarısını parayla satmış gibi hissettirir budadigiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-01-2024, 21:21:02Dışardan hoş gözüküyor ama içine girince anlıyorsun asıl gerçeği denizciliktemesobedo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-01-2024, 21:26:56miralay0 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hepimiz hayatımızın bir bölümünü para için satıyoruz.
Önemli olan satarken aldığımız ücretin tatmin edip etmediği.
Birileri ömrünü her gün 8 saatten 35-40 sene çalışarak Türk Lirası ile ortalama fiyata satıyor.
Birileri de 15 sene 24 saatini satıyor ama karşılığında dolar olarak yüksek bir fiyat alıyor.
20 yaşında başlayıp 35 yaşında emekli olabilirsin.
Senede en az 10 bin dolar biriktirebilirsin ki zaman ilerledikçe bu kat kat artabilir.
Bu parayı borsa, fon, altın, kripto gibi enstrümanlarda değerlendirirsin.
15 sene sonra 150 bin dolar değil 700-800 bin dolar olur.
Bu da sana bir ev bir araba ve ayda asgari ücretin 4-5 katı temettü geliri getirebilir.
Ömrünün sonuna kadar bir daha çalışmak zorunda kalmazsın istemezsen.
Yani ömrünün 15 senesini verdiğinde karşılığını alıp alamamak asıl mesele.
Çünkü yazılıma 15 sene verip bu sürenin sonunda elinde sosyalleşmekten başka hiç bir birikim kalmayabilir.
Ailenin sana bırakacağı iyi bir miras varsa elbette daha yaşanılabilir olan yazılımı tercih etmek.
Ama kendi kaynaklarını kendin yaratman gerekiyorsa bu ülkenin önümüzdeki 5 senelik ekonomik şartlarında gemicilik harika bir iş.
Hem dolarla maaş alacaksın, hem işin garanti olacak hem de hem de ülkenin ekonomik çalkantılarından etkilenmeyeceksin.
Tercih senin.
Türkiye'de limanlardan en boşu Giresun limanıdır orada Mantsinen var 42 saniyede tam dönüş tamamlar orta seviye operatörle 30 bin tonu yağmur yağmazsa 3.5 günde tamamlar Giresun gazi caddesine bile çıkamazsın ... Ha ailem paramı yesin benim üstüme binsin eşşek olayım dersen süper meslek.