macbook u sürekli prizde mi kullanmalı?
17
●800
- 11-11-2023, 02:26:45Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Açıkcası ben %15 civarı takıyorum şarja. %100 oluyor ve çekip devam ediyorum (bu şekilde 2 sene kullandım pil sağlığım 90 civarında şu anda). sürekli şarjda olmasını mantıklı bulan kısımdan değilim, pil ömrü biterse değiştirirsin nolcak. 20 saat aktif bir şekilde kullanabileceğim (iş yaparken 10-14 saat arası) makineyi prize bağlı tutmanın bir mantığı olduğunu düşünmüyorum.
- 11-11-2023, 02:28:47Üyeliği durdurulduluckystar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
bataryası pahalı dedi aldığım kişi o nedenle tam olarak nasıl kullanmalıyım onu araştırıyorum
- 11-11-2023, 02:29:42Fiyatlandırma konusunda haklısın. Standart appleardayuce adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
fakat bu işin makulu %15 - 20 civarı takıp %100 de çekmektir.
- 11-11-2023, 02:31:02Pili %80 ve %20 aralığında kullanmalısınız. %100 yaparsanız çok problem olmaz ama %20'nin altına düştüğünde şarja takmalısınız. Bilinçli kulladığınız taktirde piliniz daha uzun süre kullanabilirsiniz.
https://www.apple.com/tr/batteries/s...-and-recycling
https://support.apple.com/tr-tr/guid.../apdbc13fd966/
https://support.apple.com/tr-tr/guid...lp/mh20865/mac
https://www.apple.com/tr/batteries/m...g-performance/ - 11-11-2023, 02:37:24Hocam maalesef yorumunuz tamamen yanlış bilgi içeriyor. Sürekli prizde kullanmak batarya ömrünü kısaltır. Bataryayı sürekli olarak şarjda bırakmak, hücrelerdeki aşırı ısınma nedeniyle bataryanın kapasitesinde bir azalmaya yol açabilir. Önerilen uygulama genellikle bataryayı %20 ile %80 arasında tutmaktır.if3Lc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 11-11-2023, 02:43:21

Sürekli prize takılı cihazlarda bataryı beklemeye alır, hiç kullanmaz. Eğer full dolu olarak prize takılı olarak kullanıyorsanız belirli bir miktar bataryada kullanır ve belirli bir seviyeye düşürür sonrasında batarya ile işi kalmaz
Ben bilgisayarımı kasa niyetine kullanıyorum pek yerinden oyanamıyor, batarya doluluğuda uzun süredir bu şekilde. Bu konuda çok araştırma yapmıştım, yanıldığımı düşünmüyorum.
https://support.apple.com/tr-tr/102338
fakat bu işin makulu %15 - 20 civarı takıp %100 de çekmektir.
