• 11-11-2023, 02:21:32
    #1
    Üyeliği durduruldu
    selamlar windowsta kendimi alıştırmışım senelerdir hep prizde kullanırım ve hiç kapatma huyum yoktur pcyi ama malum macbookta pil devri v.s olayı varmış bunu ben prizde mi kullanmalıyım kullanırken yoksa şarjı dolunca prizden çekmelimiyim ?
  • 11-11-2023, 02:26:45
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Açıkcası ben %15 civarı takıyorum şarja. %100 oluyor ve çekip devam ediyorum (bu şekilde 2 sene kullandım pil sağlığım 90 civarında şu anda). sürekli şarjda olmasını mantıklı bulan kısımdan değilim, pil ömrü biterse değiştirirsin nolcak. 20 saat aktif bir şekilde kullanabileceğim (iş yaparken 10-14 saat arası) makineyi prize bağlı tutmanın bir mantığı olduğunu düşünmüyorum.
  • 11-11-2023, 02:28:47
    #3
    Üyeliği durduruldu
    luckystar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Açıkcası ben %15 civarı takıyorum şarja. %100 oluyor ve çekip devam ediyorum (bu şekilde 2 sene kullandım pil sağlığım 90 civarında şu anda). sürekli şarjda olmasını mantıklı bulan kısımdan değilim, pil ömrü biterse değiştirirsin nolcak. 20 saat aktif bir şekilde kullanabileceğim (iş yaparken 10-14 saat arası) makineyi prize bağlı tutmanın bir mantığı olduğunu düşünmüyorum.

    bataryası pahalı dedi aldığım kişi o nedenle tam olarak nasıl kullanmalıyım onu araştırıyorum
  • 11-11-2023, 02:29:42
    #4
    ardayuce adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bataryası pahalı dedi aldığım kişi o nedenle tam olarak nasıl kullanmalıyım onu araştırıyorum
    Fiyatlandırma konusunda haklısın. Standart apple fakat bu işin makulu %15 - 20 civarı takıp %100 de çekmektir.
  • 11-11-2023, 02:31:02
    #5
    Pili %80 ve %20 aralığında kullanmalısınız. %100 yaparsanız çok problem olmaz ama %20'nin altına düştüğünde şarja takmalısınız. Bilinçli kulladığınız taktirde piliniz daha uzun süre kullanabilirsiniz.

    https://www.apple.com/tr/batteries/s...-and-recycling

    https://support.apple.com/tr-tr/guid.../apdbc13fd966/

    https://support.apple.com/tr-tr/guid...lp/mh20865/mac

    https://www.apple.com/tr/batteries/m...g-performance/
  • 11-11-2023, 02:32:11
    #6
    Sürekli prizde kullanabilirsiniz, bataryayı belirli bir seviyede tutar. Sürekli doldurup boşaltmaz, uzun ömürlü olmasını istiyorsanız gönül rahatlığı ile prize takılı olarak kullanabilirsiniz.
  • 11-11-2023, 02:37:24
    #7
    if3Lc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sürekli prizde kullanabilirsiniz, bataryayı belirli bir seviyede tutar. Sürekli doldurup boşaltmaz, uzun ömürlü olmasını istiyorsanız gönül rahatlığı ile prize takılı olarak kullanabilirsiniz.
    Hocam maalesef yorumunuz tamamen yanlış bilgi içeriyor. Sürekli prizde kullanmak batarya ömrünü kısaltır. Bataryayı sürekli olarak şarjda bırakmak, hücrelerdeki aşırı ısınma nedeniyle bataryanın kapasitesinde bir azalmaya yol açabilir. Önerilen uygulama genellikle bataryayı %20 ile %80 arasında tutmaktır.
  • 11-11-2023, 02:43:21
    #8

    Sürekli prize takılı cihazlarda bataryı beklemeye alır, hiç kullanmaz. Eğer full dolu olarak prize takılı olarak kullanıyorsanız belirli bir miktar bataryada kullanır ve belirli bir seviyeye düşürür sonrasında batarya ile işi kalmaz Ben bilgisayarımı kasa niyetine kullanıyorum pek yerinden oyanamıyor, batarya doluluğuda uzun süredir bu şekilde. Bu konuda çok araştırma yapmıştım, yanıldığımı düşünmüyorum.

    https://support.apple.com/tr-tr/102338
  • 11-11-2023, 02:54:07
    #9
    Macbook kulanmıyıyorum ama %59 sürekli takılı kullanıyorum. Batarya modundan ayar yaptım sürekli takılı olduğu halde yüzde 59 da kalıyor