• 02-08-2023, 22:53:28
    #1
    Hocalarım iyi geceler, 19 yaşındayım. Normalde öyle düzenli tartılmayı, ölçüm yapmayı vb sevmem ancak birkaç saat önce aklıma geldi kaç aydır tartılmadığım, çıktım basküle. 79'dan 95'e çıkmışım. Üniversite zamanı dışardan çok ve sağlıksız yemekten kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Emin olamadım başka bir basküle çıktım aynı çıktı. Ancak sorun şu ki 79 kiloluk halimden daha fit duruyorum şuan. Aileye, arkadaşlara falan fotoğraf attım onlar da çok şaşırdılar hiç belli etmiyorsun diyerek. Bu nasıl olabilir, 2 cm boy artışım var sadece o zamana göre, 2 santimlik artışla 16 kilonun kapanmayacağını düşünüyorum, düzensiz şekilde de olsa spor yapıyorum, ayda en az 14-15 gün ondan kaynaklı olabilir mi? Yoksa ani bir ödem-şişme zamanına falan mı denk geldim sizce? İşi bilen sporcu hocalarım beni aydınlatırsa çok sevinirim. Bu arada benle aynı boy-kiloya sahip arkadaşım var, bana göre çok tombul duruyor. Kilo-boy orantısından farklı bir şey olduğunu düşünüyorum ortada. Vücut yağ oranım ise %16
  • 02-08-2023, 22:56:21
    #2
    Hocam aradaki farkı görmeden kimse bir şey diyemez. Bunun birçok nedeni olabilir. Kilondan bağımsız sadece beslenmeni düzeltsen bile daha toplu hatların belli olmaya başlar. Ya tabi yağ oranı vs bu parametreleri unutmamak lazım, kimsenin aradaki değişim sürecini bilmeden net bir şey demesi doğru olmaz.
  • 02-08-2023, 22:58:45
    #3
    Boyunuz kaç hocam?
    Bazı insanlarda genetik galiba kilolu olsada belli etmiyor
  • 02-08-2023, 23:00:17
    #4
    Hocam spor yaparken kaslara hasar verdiğiniz için aldığınız kilolar kas olarak size geri geldi. Eğer spor yapmasaydınız göbek çıkardı yağlar çıkardı.
  • 02-08-2023, 23:05:55
    #5
    canyucel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam aradaki farkı görmeden kimse bir şey diyemez. Bunun birçok nedeni olabilir. Kilondan bağımsız sadece beslenmeni düzeltsen bile daha toplu hatların belli olmaya başlar. Ya tabi yağ oranı vs bu parametreleri unutmamak lazım, kimsenin aradaki değişim sürecini bilmeden net bir şey demesi doğru olmaz.
    Beslenmem şuan hiç düzgün değil ki hocam, dediğim gibi çoğu zaman dışarıdan veya evde dondurulmuş gıdalar üzerine, yağ oranım ise 16 şuan, önceden biraz aşağısıydı.

    TaRRuZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Boyunuz kaç hocam?
    Bazı insanlarda genetik galiba kilolu olsada belli etmiyor
    190 hocam

    bagbaq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam spor yaparken kaslara hasar verdiğiniz için aldığınız kilolar kas olarak size geri geldi. Eğer spor yapmasaydınız göbek çıkardı yağlar çıkardı.
    Kas olarak geldiden kastınız nedir hocam, kol ağırlıklı çalışıyorum. Şuan kol çevrem 34, sıkınca 36. Fit bir vücut için ideal ancak vücut geliştiriciler için komik bir sayı değil mi?
  • 02-08-2023, 23:14:00
    #6
    Fitliğin sınırları içindesin hocam.
  • 02-08-2023, 23:17:40
    #7
    KeyCodE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fitliğin sınırları içindesin hocam.
    Üst sınır mı alt sınır mı hocam
  • 02-08-2023, 23:18:33
    #8
    c4nzon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üst sınır mı alt sınır mı hocam
    Üste yakın hocam.
  • 02-08-2023, 23:21:43
    #9
    c4nzon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Beslenmem şuan hiç düzgün değil ki hocam, dediğim gibi çoğu zaman dışarıdan veya evde dondurulmuş gıdalar üzerine, yağ oranım ise 16 şuan, önceden biraz aşağısıydı.



    190 hocam



    Kas olarak geldiden kastınız nedir hocam, kol ağırlıklı çalışıyorum. Şuan kol çevrem 34, sıkınca 36. Fit bir vücut için ideal ancak vücut geliştiriciler için komik bir sayı değil mi?
    Hocam 36 santim kol herkeste bi anda olmuyor komik sayı değil ayda 15 gün spor yapan biri için çok iyi bi rakam. Kas olarak geldiden kastım, kas kütlesi kazandınız çünkü sporda kaslarınızı hasara uğrattınız kaslarda daha güçlü ve hacimli kaslar ürettiler yani kas kütlesi kazandınız, internette bu konu hakkında bilgiler var isterseniz bakın.