• 07-07-2023, 19:14:40
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Selam herkese bugün can sıkıcı bir tebligat geldi ev sahibinden 13. Yıldayız 10 yıl dolalı 3 yıl oldu ve 12. Ayda sözleşmenin yenilenmeyeceğini ve tahliyeye kadar kiranın 10.000₺ olduğunu tebliğ etmişler şu an 5.000 ödüyoruz. Ev eşimin ablasının eski oturduğu ev biz 2 senedir onun yerine burada oturuyoruz alt katta da eşimin annesi var onun 6. Yılı. Eşimin ablası ev sahibini aradığında bizden 15.000 anneden 10.000 istediğini söylemiş anne şu an 3.500 ödüyor . Biz doğal olarak çıkmak istemiyoruz eğer uzlaşamazsak tahliye davası mı açacak bu dava ne kadar sürer bu dava sonuçlanana kadar ben ne kadar ödeme yapayım bilgisi olan veya bu tarz bir olay yaşayan varsa yönlendirebilirse sevinirim .
  • 07-07-2023, 19:18:32
    #2
    Orta yolu bulun, sulh içinde çözün. 13 yıl olmuş sizin, diğeri 6 yıl olmuş. Emsal davasıyla bölgede emsal 20 ise onu bile yapabilir. Çıkmak istememeniz normal çünkü civarda benzer daireler daha yüksektir muhtemelen. Onu bilerek anlaşmaya gidin, itiraza değil.

    ++ 13 yıllık kiracıyı hiçbir sebep göstermeden ihtarname ile çıkartabilir.
  • 07-07-2023, 19:19:58
    #3
    Siz 10 yılı doldurduğunuz için sizi çıkartabilir, annenizi 5 sene dolduğu için emsal kira örneğiyle istediği kirayı alabilir. Sizi anlıyorum muhtemelen emsal kiraların yarısının altında oturuyorsunuz ve doğal olarak çıkmak istemiyorsunuz ama 13 senedir oturulan bir ev olduğu göz önüne alınınca mal sahibinin malını sahiplenmeden anlaşmaya gitmeniz iyi olur, yoksa ev sahibi sizi çıkarır ve vermediğiniz zamdan daha pahalıya bir ev bulursunuz, bu birazda iki taraf için vicdani bir durum. Bir tarafta 13 yıllık kiracısı olan ev sahibi, bir tarafta 13 yıl oturmuş muhtemelen son 2 senesini emsalinin çok çok çok ultra altına oturmuş bir kiracı. Devlet öyle bir şey yaptı ki iki ucu..
    • Yesil SEO
    • GuiTaR
    • laaps
    Yesil SEO, GuiTaR, laaps ve 3 kişi bunu beğendi.
    6 kişi bunu beğendi.
  • 07-07-2023, 19:21:24
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Aleyküm selam Anlasamazsaniz gidip küçük şehire yerleşin iki daire için ödeyeceğiniz kira 5000 k olur 25 k kira nedir yaw 12 ayda küçük bir şehir de ev sahibi olursunuz her ay 25 k koysanız bir köşeye.
  • 07-07-2023, 19:25:27
    #5
    Merhabalar öncelikle Relax paniğe gerek yok. Kontrat üzerinden 13 yıl geçmiş olması yarın kapının önüne koyabileceği hakkını vermez. Yasal bir şekilde size ihtarname çekti ise Tahliye davası açabilir. Bulunduğunuz il ilçeye göre mahkeme yoğunluğu belli olmaz. hemen sonuçlanacağını sanmıyorum. Kontrat sonuna kadar artış yapamaz. yani kira artış zamanınız değil ise ilgili yasaya göre öyle bir artış yapmanız gerekmiyor.

    6. yılı dolan kiracı için ise tahliye söz konusu olamaz. 10 yıl doldurması gerekir. 6. yıllık kiracı için Kira tespit davası çabilir Bilirkişinin ve hakimin insiyatifine göre bir rakam belirlenir.

    Kira kanunda belirtilen miktardan fazla artırılamaz. Ödemelerinizi Banka üzerinden yapın. ve bir yıl içerisinde kiralarınızı iki kez geciktirmeyin.
  • 07-07-2023, 19:27:29
    #6
    dogaleczane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar öncelikle Relax paniğe gerek yok. Kontrat üzerinden 13 yıl geçmiş olması yarın kapının önüne koyabileceği hakkını vermez. Yasal bir şekilde size ihtarname çekti ise Tahliye davası açabilir. Bulunduğunuz il ilçeye göre mahkeme yoğunluğu belli olmaz. hemen sonuçlanacağını sanmıyorum. Kontrat sonuna kadar artış yapamaz. yani kira artış zamanınız değil ise ilgili yasaya göre öyle bir artış yapmanız gerekmiyor.

    6. yılı dolan kiracı için ise tahliye söz konusu olamaz. 10 yıl doldurması gerekir. 6. yıllık kiracı için Kira tespit davası çabilir Bilirkişinin ve hakimin insiyatifine göre bir rakam belirlenir.

    Kira kanunda belirtilen miktardan fazla artırılamaz. Ödemelerinizi Banka üzerinden yapın. ve bir yıl içerisinde kiralarınızı iki kez geciktirmeyin.
    çok yanlış bilgi, 10 sene dolar 3 ay önceden boşalt evimi der ve iş biter.
    • XTRA
    • MuhammedEksi
    • NGEEN
    XTRA, MuhammedEksi, NGEEN ve 1 kişi bunu beğendi.
    4 kişi bunu beğendi.
  • 07-07-2023, 19:32:13
    #7
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok yanlış bilgi, 10 sene dolar 3 ay önceden boşalt evimi der ve iş biter.
    Tahliye davası oluyor malesef öyle bitmiyor
  • 07-07-2023, 19:34:09
    #8
    KKiper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tahliye davası oluyor malesef öyle bitmiyor
    10 yılı dolmuş kiracıının tahliye davası açması gerekmez,sebep dahi göstermesi gerekmez. 3 ay önceden sözleşmeyi yenilemeyeceğini kiracısına bildirir ve iş biter.
    • CoderMaN
    • NGEEN
    CoderMaN ve NGEEN bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 07-07-2023, 19:38:43
    #9
    Öncelikle anladığım kadarı ile eşinizin ablasının evine o çıkınca siz geçmişsiniz, umarım kendi adınıza sözleşme yapmışsınızdır. Yoksa bu tahliye davası 2-3 yıl sürer muhabbetlerinin hiç biri geçerli olmaz bilginiz olsun, sözleşme yapan kişiden başkası oturuyor dediğinde olayın rengi çok değişiyor. Onun dışında 5 yıldan sonra emsallere göre artış yapabilir biraz sıkıntılı bir durum sizin için umarım çözersiniz.