• 27-04-2023, 14:47:02
    #10
    phpc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üniversitenin temel amacı size sözel veya sayısal dersler öğretmekten çok çalışma disiplini edinmeyi, sosyalleşmeyi, akademik çalışma yapmayı öğretmektir. Bence 4 yıllığa bu gözle bakıp kendini disipline etmelisin. Bu yetenekleri kendini zorlayarak kazanabilirsen ileride çok işine yarar. Bu açıdan bak.
    Hocam dediğiniz de haklısıniz cevabiniz icin cok teşekkürler ancak iste bu dediklerinizin harici akademik başari da önemli dersleri geçemiyorsam sıkıntı he ekstra olarak sevdiğim işi de yapmam önemli simdi mesela okudugum bölümü sevemedim hic derslerde de basarisizim işletme veyahut 2 yıllık sağlık alanlarına sıcak bakıyorum yapabileceğimi düsünüyorum ancak hangisini tercih edeceğimi bilemiyorum daha fazla okumamak adına 2 yıllık diyorum ama çevremde 2 yıllık okunmaz diyor işletme vs desem mezunu cok ne yapacagimi hic bilemedim
  • 27-04-2023, 14:49:35
    #11
    medyaeg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam dediğiniz de haklısıniz cevabiniz icin cok teşekkürler ancak iste bu dediklerinizin harici akademik başari da önemli dersleri geçemiyorsam sıkıntı he ekstra olarak sevdiğim işi de yapmam önemli simdi mesela okudugum bölümü sevemedim hic derslerde de basarisizim işletme veyahut 2 yıllık sağlık alanlarına sıcak bakıyorum yapabileceğimi düsünüyorum ancak hangisini tercih edeceğimi bilemiyorum daha fazla okumamak adına 2 yıllık diyorum ama çevremde 2 yıllık okunmaz diyor işletme vs desem mezunu cok ne yapacagimi hic bilemedim
    Türkiye'de okuyanların %90'ı sevdiği veya istediği işi yapmıyor. Ben 4 yıllık iki üniversite okudum. Yaptığım iş çok alakasız. Ayakta kalabilmemin en büyük nedeni o bölümlerdeki dersler değil o dersler için uğraşırken edindiklerim. Tabi sonuçta senin kararın. Bence bu kararı bir uzmanla konuş. Acele karar verme.
  • 27-04-2023, 14:50:34
    #12
    Elma adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu tarz kararsızlıklar can sıkıcı,neler hissettiğini anlayabiliyorum.
    Evet hocam maalesef ☹
  • 27-04-2023, 14:51:01
    #13
    phpc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye'de okuyanların %90'ı sevdiği veya istediği işi yapmıyor. Ben 4 yıllık iki üniversite okudum. Yaptığım iş çok alakasız. Ayakta kalabilmemin en büyük nedeni o bölümlerdeki dersler değil o dersler için uğraşırken edindiklerim. Tabi sonuçta senin kararın. Bence bu kararı bir uzmanla konuş. Acele karar verme.
    Yine güzel konustunuz hocam sag olun cevaplariniz icin dediğiniz gibi bir rehberlikciyle konusmam lazim
  • 27-04-2023, 14:52:09
    #14
    Tartışmasız tabi ki de 4 yıllık Lise bittiğinde iki yıllık okurum işimi bulurum 4 yıllık okuyasıya 2 yılda kendimi geliştiririm gibi düşüncelere giriyordum fakat öyle olmuyor Bilgisayar programcılığı okudum ama tüm kurumsal firmalar mühendis arıyor. Kendini geliştirirsen yine iş bulursun bu ayrı bir durum fakat neden 4 yıllık diye sorarsan önünde koskoca 4 yıl olacak kendini geliştirmen için üniversitedeki zamanı hayatın boyunca belki bir daha bulamayacaksın. Ben 4 yıl giderim okulda verilenlerle kalırım diploma için giderim diyorsan 2 yıl oku ama yok ben kendimi bölümüme adayacağım kendimi geliştireceğim diyorsan 4 yıl oku
  • 27-04-2023, 14:56:37
    #15
    medyaeg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocsm cevabiniz icin cok tesekkürler ama iste mezunu cok ya sicak bakamiyorum ona da bi yandan
    ben 2 yıllık pazarlama okuyorum, şu an bir işte çalışmasam çok dezavantajlı olurdum. ancak çalıştığım işyeri nedeniyle diploma şu an benim için öncelikli değil.
  • 27-04-2023, 14:57:34
    #16
    Kendinize şu soruyu sormanızı rica ediyorum: "Ben gerçekten bu bölümü istediğim için mi okuyacağım yoksa hayatımı biraz daha öteleyip, sorumluluklardan kaçmak için mi?"

    Bir kamu yönetimi lisans mezunu olarak, uzmanlık alanı vermeyen hiçbir bölümü okumamanızı tavsiye ederim. İşletme uzmanı diye bir meslek yoktur ama İngilizce öğretmeni diye bir meslek vardır.
  • 27-04-2023, 14:58:14
    #17
    2 yıllık tercih etmeyin. Boşa zaman kaybı. 4 yıllık bir bölüm tercih edin. 2 yıllık okumuş DGS ile mühendislik okuyan biri olarak söylüyorum.
  • 27-04-2023, 15:08:11
    #18
    Cevaplariniz icin çok teşekkürler arkadaslar yani kısaca kafamda özetledim yine bi rehberlikceden yardim almayi düsünüyorum da genel olarak neredeyse herkesin düsüncesi 4 yillik ek olarak kafamda ben bu mesleği severek yapacak miyim? Sorusu yine ek olarak bir işte unvan sahibi olabileceğim meslek öğretmenlik gibi tekrardan cok sag olun arkadaslar var olun