• 07-03-2023, 15:26:51
    #10
    Roland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1- Telefonu açıp, durumu izah edin, ödeme yapacağınızı zamana ihtiyacınız olduğunu, iletişim kanallarının kapanmadığını, şuan elinizden bir şey gelmediğini belirtin.
    2- Bir bir suçtur şikayetçi olabilirsiniz.
    3- Banka hesabınıza veya maaş hesabınıza icra gelebilir.
    4- Eve hacize gelmezler.

    En önemlisi uyap vatandaş portala giriş yapın, dosya sorgulama / icra dosyaları sorgulama kısmından hakkınızda açılan dosyaları görebilirsiniz.

    Yine uyap üzerinden ödeme yapabilirsiniz, bu sizin istediğiniz miktarda olabilir. Kesinlikle uyapta yazmayan miktarı kabul etmeyin. Üzerinize çok gelirler ise, uyap üzerinden parça parça ödeyeceğinizi belirtin, zaten geri kalanı sizin karar vereceğiniz konu onları ilgilendirmez. Ne zaman, na kadar miktarda ödeme yapacağınızı uyap üzerinden miktarı manuel elle belirleyerek girebilirsiniz.
    Ödeme yapacağına dair kesinlikle taahhütte bulunmaması gerekiyor. Taahhütte bulunup ödemezse hapis var diye biliyorum.
    Ek olarak eve hacize gelmezler demişsinizde neye göre dediniz hocam?
  • 07-03-2023, 15:28:08
    #11
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ödeme yapacağına dair kesinlikle taahhütte bulunmaması gerekiyor. Taahhütte bulunup ödemezse hapis var diye biliyorum.
    Ek olarak eve hacize gelmezler demişsinizde neye göre dediniz hocam?
    Taahütte bulunması için evrak imzamalası gerekli.
    Ev eşyalarına haciz kaldırıldı.
  • 07-03-2023, 15:28:39
    #12
    AldagBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Borç ne kadardı bilginiz var mı? bildiğim kadarıyla her bir arama, sms de cezai işlem 3 - 4k arası bir şeydi. Çok fazla arama varsa şikayete konu olan ceza tutarı borcu geçmiş olabilir.


    Bu tutar güncellenmiştir büyük ihtimalle. Sadece sms bile 10k ya ulaşabiliyor. Aileyi darlama vs ciddi ceza yedirebilir hocam. En azından borçtan bir kısmı düşme ihtimalleri var. Şikayetlerinden vazgeç tutarı indirelim diyebilirler. Ailesinden kendinden baskı için yapılan her sms ve aramayı şikayet ederse çok güzel bir ceza yedirebilir.
    O kişinin borcu 50k civarıydı sanırım ama 50k 50k dır.
  • 07-03-2023, 15:36:16
    #13
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle


    Bu tutar güncellenmiştir büyük ihtimalle. Sadece sms bile 10k ya ulaşabiliyor. Aileyi darlama vs ciddi ceza yedirebilir hocam. En azından borçtan bir kısmı düşme ihtimalleri var. Şikayetlerinden vazgeç tutarı indirelim diyebilirler. Ailesinden kendinden baskı için yapılan her sms ve aramayı şikayet ederse çok güzel bir ceza yedirebilir.
    O kişinin borcu 50k civarıydı sanırım ama 50k 50k dır.
    Günde her bir aile bireyi 3 kez aransa, 3 kişilik aile de günde 9 şikayet desek ceza tutarı buna göre borcu fazlasıyla geçiyor. Şikayet eden arkadaşı tebrik etmek lazım, avukatlar her ne kadar işini yapıyor olsa da bu kadar da olmamalı.
  • 07-03-2023, 15:38:01
    #14
    AldagBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Günde her bir aile bireyi 3 kez aransa, 3 kişilik aile de günde 9 şikayet desek ceza tutarı buna göre borcu fazlasıyla geçiyor. Şikayet eden arkadaşı tebrik etmek lazım, avukatlar her ne kadar işini yapıyor olsa da bu kadar da olmamalı.
    Kesinlikle hocam. Konu sahibine de darlamak için yapılan tüm arama ve sms leri şikayet etmesini öneriyorum. Hızlıca çözümleniyor geneli. Mutlaka faydası olur. En kötü üstünüzdeki psikolojik baskı kalkar.
    • AldagBilisim
    AldagBilisim bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 07-03-2023, 15:54:44
    #15
    Roland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Taahütte bulunması için evrak imzamalası gerekli.
    Ev eşyalarına haciz kaldırıldı.
    Hocam sözlü beyanda yeterli diye biliyorum bu konuda.
    Ev eşyaların haczinin kaldırıldığına dair kararı gösterir misin emin olmak için diyorum , zamanında internette çok araştırdım evde 2 eşya varsa birini alıyorlar diye okumuştum.
    • enesaydeniz
    enesaydeniz bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 07-03-2023, 15:58:13
    #16
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sözlü beyanda yeterli diye biliyorum bu konuda.
    Ev eşyaların haczinin kaldırıldığına dair kararı gösterir misin emin olmak için diyorum , zamanında internette çok araştırdım evde 2 eşya varsa birini alıyorlar diye okumuştum.
    Sözlü beyan bağlayıcı bir durum değil, işler istediğiniz gibi gitmeyebilir.
    Evet 2 eşyadan 1'i ancak düşük miktardaki alacaklar için tercih edilmiyor.
    Uyap üzerinden borçlarınızı dilediğiniz miktarda ödemeniz daha mantıklı.
  • 07-03-2023, 16:15:10
    #17
    Hocam eve bile gelmiyorlar 2014-2023 arası icralık 13 dosyam vardı bankalar vs numaramıda değiştirmedim aradılar arayanı engelledim sadece eve tebligat geliyor icra bile gelmez eve böyle sürer gider bir kaç sene sonra aramayı bırakırlar ve 5-6 sene sonra dosyalar kendiliğinden kapanmaya başlar bazıları kapatmaz ama benim açık bi kaç tane kaldı onlarıda ben ödedim kapandı bu sene sicil affından faydalanmak için yani rahat olun bence
  • 07-03-2023, 16:22:47
    #18
    Üyeliği durduruldu
    Aradiklarinda acmasan sorun olmaz. Ama acarsanizda oduyemicek durumda oldugunuzu soyleyin.
    aile'den birini ariyorlarsa sikayet hakkiniz var,borc sahisa aittir sadece.
    maas haczi gelir sadece eve haciz gelmez.