• 07-03-2023, 15:14:21
    #1
    Bankalara 250k+ borcum var kredi, kk ve kmh şekilnde toplam 4-5 banka şeklinde. Artık ödemeyecek noktaya geldim ve üstümde herhangi bir mal varlığı bulunmuyor ama sürekli avukatlar arıyor. Sorularıma gelecek olursak ;

    1-Hiç bir numarayı açmıyorum ki açsamda birşey değişmeyecek sürekli baskı yapacaklar. Telefonları açmamam bir sorun teşkil eder mi ?
    2- Aileme ulaşıp mesaj atıyorlar beni aradığına dair bu suç teşkil eder mi onlar açısından ?
    3- İcra takibi 1 banka başlatmış ama üstümde hiç bir şey yok ve herhangi bir taahhüt vermedim bir sorun olur mu ?
    4- İkametgah için boş bir ev gösterdiğimde ne gibi durumlarla karşılaşabilirim ?

    Ek olarak ; 2-3 kere mesaj attılar (whatsapp ve sms ) garip bir şekilde ilk defa karşılaşıyorum ;



    Telefonları açıp konuşmak birşey değiştirmeyecek biliyorum her şekilde benden söz almaya çalışacaklar taksite bölmeye ve tehdit şeklinde konuşmalar duyacağımı biliyorum. Bu konuda daha önce başından geçmiş veya bilgili arkadaşlar varsa yardımcı olursa sevinirim. Lütfen konu dışı yorum yapmayın bende biliyorum ödemeyi ama ödeme gücüm artık kalmadı işlerimiz ters gitmeye başladı ve malum önlemlerimizi alamadık.
  • 07-03-2023, 15:16:36
    #2
    Takip++
  • 07-03-2023, 15:18:13
    #3
    teyotey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bankalara 250k+ borcum var kredi, kk ve kmh şekilnde toplam 4-5 banka şeklinde. Artık ödemeyecek noktaya geldim ve üstümde herhangi bir mal varlığı bulunmuyor ama sürekli avukatlar arıyor. Sorularıma gelecek olursak ;

    1-Hiç bir numarayı açmıyorum ki açsamda birşey değişmeyecek sürekli baskı yapacaklar. Telefonları açmamam bir sorun teşkil eder mi ?
    2- Aileme ulaşıp mesaj atıyorlar beni aradığına dair bu suç teşkil eder mi onlar açısından ?
    3- İcra takibi 1 banka başlatmış ama üstümde hiç bir şey yok ve herhangi bir taahhüt vermedim bir sorun olur mu ?
    4- İkametgah için boş bir ev gösterdiğimde ne gibi durumlarla karşılaşabilirim ?

    Telefonları açıp konuşmak birşey değiştirmeyecek biliyıorum her şekilde benden söz almaya çalışacaklar taksite bölmeye ve tehdit şeklinde konuşmalar duyacağımı biliyorum. Bu konuda daha önce başından geçmiş veya bilgili arkadaşlar varsa yardımcı olursa sevinirim. Lütfen konu dışı yorum yapmayın bende biliyorum ödemeyi ama ödeme gücüm artık kalmadı işlerimiz ters gitmeye başladı ve malum önlemlerimizi alamadık.
    1- Telefonu açıp, durumu izah edin, ödeme yapacağınızı zamana ihtiyacınız olduğunu, iletişim kanallarının kapanmadığını, şuan elinizden bir şey gelmediğini belirtin.
    2- Bir bir suçtur şikayetçi olabilirsiniz.
    3- Banka hesabınıza veya maaş hesabınıza icra gelebilir.
    4- Eve hacize gelmezler.

    En önemlisi uyap vatandaş portala giriş yapın, dosya sorgulama / icra dosyaları sorgulama kısmından hakkınızda açılan dosyaları görebilirsiniz.

    Yine uyap üzerinden ödeme yapabilirsiniz, bu sizin istediğiniz miktarda olabilir. Kesinlikle uyapta yazmayan miktarı kabul etmeyin. Üzerinize çok gelirler ise, uyap üzerinden parça parça ödeyeceğinizi belirtin, zaten geri kalanı sizin karar vereceğiniz konu onları ilgilendirmez. Ne zaman, na kadar miktarda ödeme yapacağınızı uyap üzerinden miktarı manuel elle belirleyerek girebilirsiniz.
  • 07-03-2023, 15:19:06
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Selamlar sorularınızın hepsini bilmiyorum ancak eğer telefonu açarsanız indirim yapma ihtimalleri var. Babam için aynı durum olmuştu, aradıklarında açıp uzlaştılar ve karar verilen tutarı ödedik kapattık dosyayı
  • 07-03-2023, 15:19:49
    #5
    Böyle bir konuda forumda birisinin aramaları şikayet ettiğini şikayetten vazgeçme karşılığında borcun şikayet tutarını kapattıklarını okudum.
    https://tiss.gtb.gov.tr/
    Burda sizi rahatsız etmek için yapılan tüm sms ve aramaları şikayet edin. Borcunuzun olması hayatınıza çökebilecekleri anlamına gelmiyor. Açıp bir daha ararsanız şikayet edeceğim sizden hiçbir arama almak istemiyorum. Yaptığınız her aramayı şikayet ediyorum diyin. Ceza hiç hafif değil. En azından kafanız rahatlar biraz. Geçmiş olsun.
    • aliirizabekci
    • melisa27
    aliirizabekci ve melisa27 bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 07-03-2023, 15:21:12
    #6
    🚀 Network Sahibi SEO ✔
    Hocam Allah yardımcın olsun inşallah çözüm yolu bulabilirsin. Geçenlerde konunuzu gördüm 100k ile ne yapılır diye, o parayı ne yaptınız hocam. Merak ettim böyle bir konunuzu görünce.
  • 07-03-2023, 15:22:35
    #7
    İcra avukatları borcu tahsil etmek için her yolu denerler, ailenizi geçtim, suç olmasına rağmen, diğer akrabalarınızı, komşularınızı arayıp rahatsız ederler. Sonuç olarak taahhüt vermezseniz hapse dönüştüremezler, yanlış hatırlamıyorsam 5 yıl boyunca uğraşırlar, sonuç alınamaz ise borcunuzu varlık yönetim şirketine çok cüzi miktara devir ederler, bu şirket de sizi sıkıştırmaya devam eder. Olurda ilerleyen zamanlarda evlenirseniz, sigortalı bir işe girerseniz maaşınızın 4/1 icra kesinti yapar, banka hesabınıza para yatar ise bloke koyarlar.


    İşin özeti 250k etmeyecek bir strese sokarlar insanı, imkanınız var ise bir işe girip, taksit taksit ödemeye bakın. Günümüz şartlarında geleceğinizi hiçe saymaya değecek bir para değil 250k
  • 07-03-2023, 15:24:48
    #8
    1-Açıp açmaman bir şeyi değiştirmez ancak açıp hiçbir gelirin ve mal varlığın olmadığını uygun bir planda taksitle yavaş yavaş odeyebileceğini filan beyan ederek en azından küçük borçlardan kurtulursun,
    2- Aileni arayıp ulaşamıyoruz, bize borcu var diyebilir, ancak aileni arayıp sizi haciz ederiz şu kadar tutarda borcu var gibi sözler söylerler ise suçtur, sana ulaşmak için aileni kullanabilirler.
    3- İcra takibi sonucu banka hesaplarına bloke koyabilirler, bu şekilde hesabına gelen paralardan borç düşer, yada yarın bir gün sigortalı bir işe girersen yanlış hatırlamıyor isem maaşının %25'i kadarı kesilip alacaklıların girdiği sıra ile borçlarından düşer
    4- İkametgah için boş bir ev gösterdiğimde bir sorun yaşamazsın zira avukatlık bürolarının %90'ı artık hacize gitme yolunu tercih etmiyor, zıt gidilmediği sürece çünkü haciz için yapılan masraf dosyayı büyütüyor ama çoğu evde haciz edilecek o kadar mal yok bu nedenle hacizi sadece kendilerine gıcık, giden yada alacaklının sıkıştırdığı durumlarda tercih ediyorlar.
    Eşim avukatlık bürosunda icradan sorumlu bende adliyede çalışıyorum, cevaplarımı o doğrultuda değerlendirebilirsin.
  • 07-03-2023, 15:25:18
    #9
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Böyle bir konuda forumda birisinin aramaları şikayet ettiğini şikayetten vazgeçme karşılığında borcun şikayet tutarını kapattıklarını okudum.
    https://tiss.gtb.gov.tr/
    Burda sizi rahatsız etmek için yapılan tüm sms ve aramaları şikayet edin. Borcunuzun olması hayatınıza çökebilecekleri anlamına gelmiyor. Açıp bir daha ararsanız şikayet edeceğim sizden hiçbir arama almak istemiyorum. Yaptığınız her aramayı şikayet ediyorum diyin. Ceza hiç hafif değil. En azından kafanız rahatlar biraz. Geçmiş olsun.
    Borç ne kadardı bilginiz var mı? bildiğim kadarıyla her bir arama, sms de cezai işlem 3 - 4k arası bir şeydi. Çok fazla arama varsa şikayete konu olan ceza tutarı borcu geçmiş olabilir.