• 20-08-2022, 09:01:43
    #1
    Birsüredir yurtdışında çalışmayı ve yaşamayı araştırıyorum. Hayat şartları ve alım gücü kıyası yaptığımda Avrupa ülkeleri bayağı önde gibi görünüyor. Aralarından da şuan hedef ülke olarak Hollanda'yı seçtim ve ona yönelik birşeyler yapabilmeye çalışıyorum.
    Sizlere birkaç sorum var.
    Hollanda'da yaşayan/çalışan var mı? Hollanda nasıl?
    Eğer çalışıyorsanız iş bulma ve çalışma vizesi çıkarma sürecini anlatır mısınız? Çalışma vizesi almak oldukça zor görünüyor.
    Önerileriniz var mıdır?
  • 20-08-2022, 09:04:32
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Benim gibi çifte vatandaş olursan tüm Avrupa da çalışabilirsin habben asya dayım o ayrı konu tabi
  • 20-08-2022, 09:08:44
    #3
    harison adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim gibi çifte vatandaş olursan tüm Avrupa da çalışabilirsin habben asya dayım o ayrı konu tabi
    Türkiyeden biraz zor o süreç En kolay oraya gidebilme evlilikle oluyor galiba ama oda yok. Herşeyi araştırıyorum aslında ama nasıl çalışma izni alabilirim hep çıkmazdayım. Firmalar sorumluluk almak istemiyor. Önce iş teklifi yapıyorlar sonra çalışma vizem olmadığını duyunca vazgeçiyorlar.
  • 20-08-2022, 09:09:40
    #4
    TASARIM AJANSI
    Ben de çalışma vizesi almanın zor olduğunu düşünüyorum. Her ülkenin yöneticisi önüne gelene vatandaşlık verecek kadar liyakatsiz ve şuursuz değil.

    Hayat şartlarına gelince sanal ortamdan tanıdığım bir hollandalı Türk vardı uzun süredir görüşmüyoruz ama dolar 18 ken değil 2 sene kadar önce Türkiyede yaşayanlara acıdığını söylüyordu şimdi kim bilir hakkımızda ne düşünüyordur
  • 20-08-2022, 09:15:27
    #5
    FiKRAL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben de çalışma vizesi almanın zor olduğunu düşünüyorum. Her ülkenin yöneticisi önüne gelene vatandaşlık verecek kadar liyakatsiz ve şuursuz değil.

    Hayat şartlarına gelince sanal ortamdan tanıdığım bir hollandalı Türk vardı uzun süredir görüşmüyoruz ama dolar 18 ken değil 2 sene kadar önce Türkiyede yaşayanlara acıdığını söylüyordu şimdi kim bilir hakkımızda ne düşünüyordur
    Adamlara ücretsiz çalışayım bile diyorum hem vicdanen hem yasalarımız gereği bu mümkün değil diyorlar . Dediğin gibi liyakat önemli onlar için.
    Büyük bir ihtimal şimdi daha çok acıyordur. Media Markt hollanda sitesi ne baktığımda görüyorum bu durumu geçen bir ürün üzerinden hesap yaptım adamlar en düşük maaşı ile 14 tane alıyor bizim Türkiyede en düşük maaş ile 2 tane alırsan borçlanıyorsun. (karşılaştırmayı yaparken Türkiye fiyatını ve Hollanda fiyatını baz almıştım ikiside mediamarkt. kimisi kuru çeviriyor ona göre hesap yapıyor ya o yüzden açıklayayım dedim hesapta kur yok)
  • 20-08-2022, 09:29:50
    #6
    harison adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sen boşver simdi hayalleri ben sana referansimla bitexen üye ol gerçek 120 lira kazan atayım mi üye olmadiysan link
    Bunun için konu açabilirsin. Konuma yazmana gerek yok. Buradan sana ekmek çıkmaz.
  • 20-08-2022, 09:38:47
    #7
    Hollandanın insanı türklere biraz fazla ırkçı diyorlar hocam, doğru mu ?
  • 20-08-2022, 09:45:17
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Hollanda’da öğretmenlik yapıyorum. Sorun varsa özelden yazabilirsin hocam.
  • 20-08-2022, 09:48:03
    #9
    Laviniaa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hollandanın insanı türklere biraz fazla ırkçı diyorlar hocam, doğru mu ?
    İnsanından insanına değişiyordur diye tahmin ediyorum hocam. Gidemediğim için net birşey söylemem zor ama şöyle bir örnek verebilirim. Geçtiğimiz günlerde Linkedin de başvurduğum şirketteki çalışanlara bağlantı isteği yolladım. Dönüş yapan birine durumumu anlattım bana yardım eder misin dedim. Bana referans olur musun dedim. Olumlu karşıladı yardımcı olacağını söyledi. Hatta teşekkür ederim dedim bana destek olduğun için dedim. Dedi ki sonuçta dedi hepimizin bazen yardıma ihtiyacı olabiliyor birbirimize yardımcı olacağız ki başaracağız. Dedi mesela bu beni şaşırttı ben dahil çoğu kişi hiç tanımadığına birine böyle demez yapmıyorum der bahanesini eklet geçer.
    Dediğim gibi insandan insana değişir mesela bu kişi iyi ama başkasıda dediğim gibi hayır deyip kestirip atan cevap vermeyen de oluyor