• 05-05-2022, 22:56:38
    #1
    Dostlar merhaba, smm panellerde ödeme yapanlar tek tek ayrı ayrı kişiler oldukları için paytr tek tek her kişiye vergi kesmelisin diyor da bu işin böyle olacağını sanmıyorum.
    Siz nasıl yapıyorsunuz? Cevap verenlere şimdiden teşekkürler.
  • Kabul Edilen Cevap
    • 1 Beğeni
      tekno123 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
      Hocam hiçbir kullanıı fatura istemedi bu durumda tüm tutarı toplayıp tek bir faturada tc ye 1111111111 yazsam sorun olur mu?
      Bu şekilde yapamazsınız. Sektörün ne olduğu önemli değil, her işlem için ayrı ayrı fatura düzenlenmesi lazım. Müşteri fatura istemiyorum dedi diye fatura kesmedim diyemezsiniz.
  • 05-05-2022, 23:00:54
    #2
    tekno123 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostlar merhaba, smm panellerde ödeme yapanlar tek tek ayrı ayrı kişiler oldukları için paytr tek tek her kişiye vergi kesmelisin diyor da bu işin böyle olacağını sanmıyorum.
    Siz nasıl yapıyorsunuz? Cevap verenlere şimdiden teşekkürler.
    Paytr size tek fatura keser fakat sizin her müşteriniz için fatura kesmeniz gerekli. Zaten paytrde her ödeme yapanın adı soyadı vs var. Bildiğim kadarı ile tc alanına 1111111 gibi yazıyorsunuz fatura istemeyenlerin.
  • 05-05-2022, 23:01:44
    #3
    Merhaba, panelim yok ancak dedikleri doğru. İşin muhasebesel kısmı bu şekilde. Tutarın önemi olmaksızın çekilen her kart için fatura kesmelisiniz.
  • 05-05-2022, 23:06:59
    #4
    UmutYanardag34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Paytr size tek fatura keser fakat sizin her müşteriniz için fatura kesmeniz gerekli. Zaten paytrde her ödeme yapanın adı soyadı vs var. Bildiğim kadarı ile tc alanına 1111111 gibi yazıyorsunuz fatura istemeyenlerin.
    Hocam hiçbir kullanıı fatura istemedi bu durumda tüm tutarı toplayıp tek bir faturada tc ye 1111111111 yazsam sorun olur mu?
  • 05-05-2022, 23:13:17
    #5
    tekno123 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam hiçbir kullanıı fatura istemedi bu durumda tüm tutarı toplayıp tek bir faturada tc ye 1111111111 yazsam sorun olur mu?
    O konuda bir bilgim yok fakat muhasebecinize sorun isterseniz daha net bilginiz olacaktır. Fakat genelde tc vermeyenlere 111111 yazılıyordu adetini hatırlamıyorum. Paytr de ödemelere göre kesmeniz daha iyi olur gibi. Çünkü orda kişilerin isim soyisim ve telefonları var. Olurya ileride bir gün biri serviste sorun yaşadığından şikayetçi olur fatura kesmedi diye en azından elinizde kişiye kesilmiş fatura olur.
  • 05-05-2022, 23:20:45
    #6
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    tekno123 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam hiçbir kullanıı fatura istemedi bu durumda tüm tutarı toplayıp tek bir faturada tc ye 1111111111 yazsam sorun olur mu?
    Bu şekilde yapamazsınız. Sektörün ne olduğu önemli değil, her işlem için ayrı ayrı fatura düzenlenmesi lazım. Müşteri fatura istemiyorum dedi diye fatura kesmedim diyemezsiniz.
  • 05-05-2022, 23:41:33
    #7
    ZEON adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu şekilde yapamazsınız. Sektörün ne olduğu önemli değil, her işlem için ayrı ayrı fatura düzenlenmesi lazım. Müşteri fatura istemiyorum dedi diye fatura kesmedim diyemezsiniz.
    Peki hocam binlerce satışı olan firmalar nasıl bir yol izliyor? Çok fazla işlem oluyor çünkü bunun için ciddi zaman gerekir.
  • 06-05-2022, 00:07:08
    #8
    tekno123 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki hocam binlerce satışı olan firmalar nasıl bir yol izliyor? Çok fazla işlem oluyor çünkü bunun için ciddi zaman gerekir.
    Bu otomatikleştirilebilir bir süreç. Onlar da öyle yapıyor, satış oldu faturasını düzenleyim diyen biri olmak zorunda değil. Belki maliyetinden belki başka sebeplerden tercih etmeyebilirsiniz ama sorumluluğunuz belli, bir şekilde çözüm üretilmeniz lazım.
  • 06-05-2022, 00:32:41
    #9
    ZEON adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu otomatikleştirilebilir bir süreç. Onlar da öyle yapıyor, satış oldu faturasını düzenleyim diyen biri olmak zorunda değil. Belki maliyetinden belki başka sebeplerden tercih etmeyebilirsiniz ama sorumluluğunuz belli, bir şekilde çözüm üretilmeniz lazım.
    Tamamdır hocam teşekkür ederim muhasebeciim ile görüşeceğim.