7 8 ay önce istanbuldan kocaeline geldik. Şimdi orada bir iş çıktı gitmemiz gerekiyor geliri de fena değil ancak ümraniye taraflarında benim bildiğim 2000 tl lik evler lükse giriyordu. Şuan aradığımız ev 1+1 olsa bile sorun değil ama şöyle bir bakıyorum adamlar kömürlükleri 3000 tl ye kiralıyor.
Sorum şu istanbulda yaşayan arkadaşlar 15k+ maaş mı alıyo acaba
Kafadan basit bir hesap yaptım
Kafayı sokacak bir kulübe - 3000 tl
Aylık Faturalar - 1000 / 1500 (kışın 2k)
Yeme içme - 1500 / 2000
Bu hesaba göre alınması gereken minimum maaş 5500 TL yeme içmeden kastım makarna vs doğru düzgün beslenme değil. Bunların içine giyim - hastane - yol masrafı vs katmadım bunların dışında zaten sosyal hayat hiçbir şekilde olmayacak olursa yuvarlak hesapla eve 15k gelir gelmesi gerekiyor
Siz ne yapıyosunuz bu durumda 30 yılım istanbulda geçti son bi kaç aydır hayretle izliyorum durumu. 8k maaşlı çok rahat bi iş teklifi geldi ama mecburen reddetmek zorunda kalıcam sanırım
İstanbulda yaşayanlara sorum var
10
●130
- 10-01-2022, 15:51:5128 Yaşındayım, 8k maaş, bir okadar ek gelir. Geçinemiyorum desem yalan olur.
3,800TL bi çocukluk arkadaşımın kazığı var aylık düzenli ödüyorum,
1,150 kira (eski kiracıyım)
Gerisi herkes gibi elektrik su doğalgaz gıda vs. vs....
Ama para birikmiyor. İçki sigara kumar hiçbir halt yok, akşamları toplaşıp discordda oyun oynuyoruz o
Mesela her alışverişi hesap kartı ile yapıyorum görmek adına market alışverişleri vs falan. Arada cebimde para olsun diye 100 tl atm den çekiyorum, 1 haftaya o para bitiyor kart kullanıyor olmamıza rağmen. Nasıl bitiyor? Hiçbir fikrim yok...
- 10-01-2022, 15:56:55Eski kiracılar geçinir hocam dediğinize göre 16k geliriniz var. 6 k kiraya gitse dahi geçinirsiniz. Benim sorum direk 3 - 4k lık evlerde standart geliri olan insanlara ülkenin durumu belli %50 si asgari ücrete çalışıyor asgari ücret 4250. Karı koca çalışıyo desen 8500. Heralde hasta olmuyo bu kişiler, çocuk falanda yapmıyolar, yemeklerini falan iş yerinde yiyolar sanırım. Az önce yukarı dudulluda bir ev gördüm 2k kirası olan hatta linkini paylaşim ev dediğime bakmayın ev falan değil kuş yuvasısezgin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
https://www.sahibinden.com/ilan/emla...78987415/detay
Aynı lokasyonda bunnu dışındaki en düşük kira 3600 tl gözüküyor - 10-01-2022, 15:57:22Nasıl yaşıyorsunuz sorusunun cevabı; yaşayamıyoruz. Yarınlar hep karanlık, milletimiz namussuzlukta yarışıyor. 10 iş yapıyorum 8'inin parasını 2-3 ay alamıyorum. Stüdyo dairede yaşıyorum, 1 yıllık evliyim, evi değiştirmem gerekiyor bu daire satıldığı için ama geçemiyorum, bütçeme uygun ev yok. Bir yavrumuz olsun ailemiz şenlensin diyorum, yarınımı göremediğimden elimde bir şeyler birikmediğinden resmen çocuk yapmaya korkuyoruz. Allah 7 sülalesini ekmeğe muhtaç bıraksın bizi bu genç yaşta bu hallere düşürenlerden ne diyeyim. Tek sığınağımız Allah. Neyse yarama dokunan bir konu oldu, İstanbul'da yüksek kazanç sağlayamayanların durumunu bu.
- 10-01-2022, 15:57:55Evi iş yerine yakın tutup 250/300 lira da yoldan kar edersen 8k ile geçinirsin. Burada kiracıysanız maaşınız en az 7 ve 8 olmalı zaten, yoksa çok zor. Ümraniyenin de neyi varmış 3den başlıyor hayret bir şey ya.
- 10-01-2022, 16:04:29Hocam stüdyo daireye razıyım 40m2 olsun yeter valla 2k kirayada razıyım ama o bile yok. Şimdi çocuğumuz var baya sağlamda borcumuz var aylık 3k ödemesi var. Onu parfüm işiyle hallediyoruz bi şekilde ama ticaret sonuçta bugün ödeniyor ama yarın ne olacağı belli değil. Benim tavsiyem bulunduğunuz lokasyondan hiç çıkmayın çocuk masrafı doğana kadar ayrı doğduktan sonra ayrı oluyor. Mükemmel bişey buna diyecek hiç lafım yok sakın yapmayın gibi bi akılda vermem öyle veya böyle o çocuğa bakılır biz de aynı durumdayız sonuçta ve bakıyoruz. Beni düşündüren şey biz bu durumdaysak bu çocuk ileride ne duruma gelicek. Gerçekten önümüzü göremiyoruz. 3 4 aydır kara kara düşünüyorum hiç çıkar yolda yok. Toplu şekilde sokakta kalıcaz yakında galbaMrslan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 10-01-2022, 16:05:30Gerçekten ekonomi iflah olmaz bir noktaya geldi, daha da gidiyor. 4 bin liraya oturduğum ev çıksam 8-9 bin liradan kiralanacak. Aklım almıyor, 8-9 bin lira nasıl kira veriliyor? Üstelik 4+1 giriş kat site içerisinde bir daire. Başka dairelerde araplar oturuyor. Onlar 8-9 bin lira kira verebiliyor!!! Ev satın alanlar da onlar, kiraya oturanlar da. Bu yüzden evlerde arz/talep patlaması yaşanıyor. Ev bulunamıyor, hal böyle olunca normalde 500 liraya etmeyecek tabiri caizse çöp kovası gibi evlere 3 bin lira yazabiliyorlar! yine sinirlendim!
- 10-01-2022, 16:07:54Üstte link attım hocam işte sahibinden de adam kuş yuvasına 1850 istemiş. Demekki çatısı duvarları falan olsa 4k isticekCooper34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Mesela her alışverişi hesap kartı ile yapıyorum görmek adına market alışverişleri vs falan. Arada cebimde para olsun diye 100 tl atm den çekiyorum, 1 haftaya o para bitiyor kart kullanıyor olmamıza rağmen. Nasıl bitiyor? Hiçbir fikrim yok...