• 21-11-2021, 23:14:09
    #10
    Geçen yıl stajımı yapmak için bir firma arıyordum son 3 hafta kala isim vermek istemiyorum bir makine şirketinde grafiker olarak staja giricektim daha mülakata gider gitmez konuşurken saçıma laf yaptılar uzun saç erkeğe güzel durmuyor staja alındın ama kesip gel dediler istemiyorum dedim olmaz kesiceksin dediler, o an dobra bir anıma gelip "stajyer olmak için geldim kuklanız olmak için değil staj sözleşmemi verin okulumla bu durumu konuşacağım başka öğrencileri de size göndermesinler" diye bir yanıt verdim sözleşmemi sıkıla sıkıla verdiler niyetlerinin o olmadığını söyleyip okula söylememem konusunda ricada bulundurlar arkadaşlara bahsettim yine de girdiler o firmaya. Normal bir stajyere göre 2 kat daha fazla veriyorlardır ama iş saatleri ve stajyeri köle olarak görüşleriyle arkadaşlarımı illallah ettirdiklerini defalarca duydum. Bense 2 hafta sonra İski Genel Müdürlüğünden staj mülakatına çağrıldım 9 ay memur konforunda masa başında stajımı yaptım çok iyi insanlarla tanıştım aksine saçıma laf etmek yerine saçımı çok beğendiklerini söylüyorlardı dökülmemesi için tavsiyeler veriyorlardı kısaca eğer değerli bir insan olduğunuzu düşünüyorsanız bunun arkasında durun kimsenin kölesi veya kuklası değilsiniz okulunuzla konuşun size çay taşıtmaya bile hakları yok bölüm şefiniz yardımcı olacaktır.
  • 21-11-2021, 23:17:16
    #11
    bersanbicer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçicek hocam ve emin olun o ortamı bile özleyeceksiniz, ben de nefret ede ede yapmıştım stajımı, en azından oradaki ortamı görünce benim yerimin orası olmadığını anladım ve kendimi internet işlerine daha çok verdim azmim arttı. Siz de öyle düşünün, bir sınavdasınız, çer çöp işte yaptırsalar bile aslında sana çok şey katıyor, ileride çok zor işlerde dahi deneyimli oluyorsunuz, insanları çözmüş oluyorsunuz vs. bundan emin ol dostum, ortama ayak uydur eğlenmene bak derim ben, ben hem çer çöp işleri yapardım, hem de makara yapardım o şekilde geçti
    Abi kendimi bildim bileli internet ortamındayim. Ama bir yerden başlayamıyorum. Ne öğrenmeliyim
  • 21-11-2021, 23:21:42
    #12
    Üyeliği durduruldu
    Rademancy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Abi kendimi bildim bileli internet ortamındayim. Ama bir yerden başlayamıyorum. Ne öğrenmeliyim
    Dostum bu işler kesinlike azim ile alakalı ne konuda olursa olsun azimli olursan başarırsın, sana tavsiyem 17 yaşındaysan İngilizce youtube kanalları kurarak Adsense bağlamak olabilir, Türkçe içerikte pek para yok ancak İngilizce içerikler ile çok güzel kazançlar yapabilirsin. Video örnekleri vermem gerekirse: 2 saatlik veya 10 saatlik Meditasyon müzikleri veya 10 dakikadan uzun kedi videoları vb. globale hitap eden konular (çin, hindistan dilleri ile aratıp ingilizce olarak kendiniz uyarlayarak Youtube'a geri yükleyin, telifsiz olmasına dikkat edin yoksa para hak sahibine gider) uzun vadede size güzel bir gelir kapısı olabilir.
  • 21-11-2021, 23:24:19
    #13
    bersanbicer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostum bu işler kesinlike azim ile alakalı ne konuda olursa olsun azimli olursan başarırsın, sana tavsiyem 17 yaşındaysan İngilizce youtube kanalları kurarak Adsense bağlamak olabilir, Türkçe içerikte pek para yok ancak İngilizce içerikler ile çok güzel kazançlar yapabilirsin. Video örnekleri vermem gerekirse: 2 saatlik veya 10 saatlik Meditasyon müzikleri veya 10 dakikadan uzun kedi videoları vb. globale hitap eden konular (çin, hindistan dilleri ile aratıp ingilizce olarak kendiniz uyarlayarak Youtube'a geri yükleyin, telifsiz olmasına dikkat edin yoksa para hak sahibine gider) uzun vadede size güzel bir gelir kapısı olabilir.
    Koydum abi kafaya kendime bı plan defteri gibi bir şey yapicam. Kendimi geliştircem ve böylelikle staj daha hızlı geçmiş olur. Sonra toparlayıp forumda her hafta güncelleme yapicam konuyu. Hem motivasyon kaynağım olmuş olur.
  • 21-11-2021, 23:28:43
    #14
    Merhaba,

    Bugün askere gittiğin zaman dahi ilk etapda ezilirsin senin buradan çıkaracağın ders hayatı öğrenebilmek, çalışmanın zorluklarını öğrenebilmek

    Ben 14 yaşından beri çalışıyorum benim yaşıtımdaki kişiler ya yeni işe girmiş insanlar yada yeni mezun olmuş iş arayan insanlar benim 2000 küsür sigorta günüm var bu hayatta garsonluk, komilik v.s aklına ne gelirse çalışmış birisiyim bugün ise yazılım şirketi sahibi olarak yanımda çalışan arkadaşlarım var...

    Demem o ki kendini köle olarak görüyorsan senin için üzülürüm fakat kendini köle olarak görmekten ziyade hayata yeni atılmış birisi olarak her konu için bir tecrübe olarak görmen lazım
  • 21-11-2021, 23:30:45
    #15
    Üyeliği durduruldu
    Rademancy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Koydum abi kafaya kendime bı plan defteri gibi bir şey yapicam. Kendimi geliştircem ve böylelikle staj daha hızlı geçmiş olur. Sonra toparlayıp forumda her hafta güncelleme yapicam konuyu. Hem motivasyon kaynağım olmuş olur.
    Tabiki hocam, zamanın çok verimli geçer, psikolojini de dengelemiş olursun. Adobe Premier biraz ağır kaçar, ilk başta Camtasia 8 gibi programlar ile kolay montajlar yapabilirsin, bol şans, inanırsan başarırsın dostum, iyi forumlar..
  • 21-11-2021, 23:31:13
    #16
    rowCount adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Bugün askere gittiğin zaman dahi ilk etapda ezilirsin senin buradan çıkaracağın ders hayatı öğrenebilmek, çalışmanın zorluklarını öğrenebilmek

    Ben 14 yaşından beri çalışıyorum benim yaşıtımdaki kişiler ya yeni işe girmiş insanlar yada yeni mezun olmuş iş arayan insanlar benim 2000 küsür sigorta günüm var bu hayatta garsonluk, komilik v.s aklına ne gelirse çalışmış birisiyim bugün ise yazılım şirketi sahibi olarak yanımda çalışan arkadaşlarım var...

    Demem o ki kendini köle olarak görüyorsan senin için üzülürüm fakat kendini köle olarak görmekten ziyade hayata yeni atılmış birisi olarak her konu için bir tecrübe olarak görmen lazım
    Doğru diyorsun abi. Çalışmayı seviyorum o yönden sıkıntım yok eyvallah ama adamlar keyfi işlerini yaptırıyor. Türkiye'de staj yapanlar neredeyse bu konudan şikayetçi. Allah şükür öyle bı sıkıntım yok. Kendimi köle olarak görmüyorum. Kullanıyorlar gibi geliyor
  • 21-11-2021, 23:32:01
    #17
    Üyeliği durduruldu
    rowCount adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Bugün askere gittiğin zaman dahi ilk etapda ezilirsin senin buradan çıkaracağın ders hayatı öğrenebilmek, çalışmanın zorluklarını öğrenebilmek

    Ben 14 yaşından beri çalışıyorum benim yaşıtımdaki kişiler ya yeni işe girmiş insanlar yada yeni mezun olmuş iş arayan insanlar benim 2000 küsür sigorta günüm var bu hayatta garsonluk, komilik v.s aklına ne gelirse çalışmış birisiyim bugün ise yazılım şirketi sahibi olarak yanımda çalışan arkadaşlarım var...

    Demem o ki kendini köle olarak görüyorsan senin için üzülürüm fakat kendini köle olarak görmekten ziyade hayata yeni atılmış birisi olarak her konu için bir tecrübe olarak görmen lazım
    Bu yazı R10+ hak eder bence..
  • 21-11-2021, 23:32:44
    #18
    bersanbicer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tabiki hocam, zamanın çok verimli geçer, psikolojini de dengelemiş olursun. Adobe Premier biraz ağır kaçar, ilk başta Camtasia 8 gibi programlar ile kolay montajlar yapabilirsin, bol şans, inanırsan başarırsın dostum, iyi forumlar..
    abi bilgisayarım o kadar iyidir değil. Şimdilik sosyal medya reklamcılığı kursları falan almıştım udemy de onların üzerine yoğunlaşmaya odaklanicam.