Geçen yıl stajımı yapmak için bir firma arıyordum son 3 hafta kala isim vermek istemiyorum bir makine şirketinde grafiker olarak staja giricektim daha mülakata gider gitmez konuşurken saçıma laf yaptılar uzun saç erkeğe güzel durmuyor staja alındın ama kesip gel dediler istemiyorum dedim olmaz kesiceksin dediler, o an dobra bir anıma gelip "stajyer olmak için geldim kuklanız olmak için değil staj sözleşmemi verin okulumla bu durumu konuşacağım başka öğrencileri de size göndermesinler" diye bir yanıt verdim sözleşmemi sıkıla sıkıla verdiler niyetlerinin o olmadığını söyleyip okula söylememem konusunda ricada bulundurlar arkadaşlara bahsettim yine de girdiler o firmaya. Normal bir stajyere göre 2 kat daha fazla veriyorlardır ama iş saatleri ve stajyeri köle olarak görüşleriyle arkadaşlarımı illallah ettirdiklerini defalarca duydum. Bense 2 hafta sonra İski Genel Müdürlüğünden staj mülakatına çağrıldım 9 ay memur konforunda masa başında stajımı yaptım çok iyi insanlarla tanıştım aksine saçıma laf etmek yerine saçımı çok beğendiklerini söylüyorlardı dökülmemesi için tavsiyeler veriyorlardı kısaca eğer değerli bir insan olduğunuzu düşünüyorsanız bunun arkasında durun kimsenin kölesi veya kuklası değilsiniz okulunuzla konuşun size çay taşıtmaya bile hakları yok bölüm şefiniz yardımcı olacaktır.