• 09-10-2021, 11:33:19
    #19
    Son 2 haftadır araba piyasası durmuş durumda. Yaprak kıpırdamıyor ve nedenini tam olarak bizde bilmiyoruz.
  • 09-10-2021, 11:34:15
    #20
    ne iş yaptığınızı bilmiyorum , nacizane tavsiyem ; zenginlere mecburi hizmet etmeden düzenli güzel gelirler çok zor. bunun içinde çok güzel bi çevre ve onlara düzenli güncel hizmetler sunmak gerekiyor.temel gıda haricinde halkın tümüne erişim zor malesef. onda da stokçuluk yaparak büyükler para kaldırıyor küçük esnafa bişey kalmıyor
  • 09-10-2021, 11:35:17
    #21
    Üyeliği durduruldu
    Şu anda krizden çok kriz söylentileri piyasayı öldürüyor. Bunu yapan da biziz. Bu konuya yazılan cevaplara bile baktığınızda herkes kriz ile ilgili yorum yazmak için can atıyor. Belki siyasi sayikler belki de yaşanmış tecrübeler var. Ama ticaret yapan adam hiç bir zaman krizden bahsetmez. Çünkü kriz çoğunlukla psikolojik bir ivme ile hareket eder. Bizim ülkemiz çok garip. Özellikle ticaret yapan kesimler. Kriz söylemi bir bataklıkta çırpınmaktan farksız. Size iş verecek olanı caydırıp, sizin iş vereceğiniz adamı soğutuyorsunuz. Adamlara "Cash is King" dediğiniz müddetçe piyasa elbette durgun kalacak.
  • 09-10-2021, 11:46:44
    #22
    Genel anlamda alım gücü yok . Alım gücü olan insanda pandemi nedeniyle harcamalarda kısıtlamalara gidiyor diye düşünüyorum.
  • 09-10-2021, 11:54:51
    #23
    Şu an vatandaşın tek önceliği, kendisinin ve ailesinin karnını doyurmak ve giderlerini karşılamak.
    Kimsenin ekstra bir iş yapacak gücü kalmadı benim çevremde.
  • 09-10-2021, 12:09:59
    #24
    Clear Conscience. ツ
    Biraz farklı yerden değineceğim ama biberin kilosu 10₺ olmuş (Anadoludayız) sözde 10₺ ye biber mi olur?
    2kg domates 1kg bibere 30₺ verdim
  • 09-10-2021, 14:02:52
    #25
    HaberReport adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu anda krizden çok kriz söylentileri piyasayı öldürüyor. Bunu yapan da biziz. Bu konuya yazılan cevaplara bile baktığınızda herkes kriz ile ilgili yorum yazmak için can atıyor. Belki siyasi sayikler belki de yaşanmış tecrübeler var. Ama ticaret yapan adam hiç bir zaman krizden bahsetmez. Çünkü kriz çoğunlukla psikolojik bir ivme ile hareket eder. Bizim ülkemiz çok garip. Özellikle ticaret yapan kesimler. Kriz söylemi bir bataklıkta çırpınmaktan farksız. Size iş verecek olanı caydırıp, sizin iş vereceğiniz adamı soğutuyorsunuz. Adamlara "Cash is King" dediğiniz müddetçe piyasa elbette durgun kalacak.
    Asıl kabul etmesi gereken kişiler/kurumlar kabul etmiyor diye söylenti kalıyor. Kimsede para yok, hangi sektör olursa olsun işler düşüyor bunu görmek için başkasının söylediklerine göre haraket etmene gerek yok. Gayet açık ve net her şey.
  • 09-10-2021, 14:04:50
    #26
    Gün geçtikçe alım gücü de düşüyor. Alım gücü düştükçe de piyasalara etkisi oluyor. Allah sonumuz hayretsin.
  • 09-10-2021, 14:33:09
    #27
    Üyeliği durduruldu
    Xugart adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Asıl kabul etmesi gereken kişiler/kurumlar kabul etmiyor diye söylenti kalıyor. Kimsede para yok, hangi sektör olursa olsun işler düşüyor bunu görmek için başkasının söylediklerine göre haraket etmene gerek yok. Gayet açık ve net her şey.
    Gıda sektöründe işler düşmüyor mesela. Bilişim sektöründe de bize gelen teklifler az değil. Hatta bir çoğunu dostlarımıza paslıyoruz. Eğitim sektöründe anaokullari pandemiden dolayı durağanlaştı ama şimdi hareketlenmeye başladı. Medikal sektöründe cerrahi sünger(sponge) satan bir abimiz var. Isleri gitgide daha iyi oluyor.

    Yani hangi düşler düştü? Tarım mı, hayvancılık mı? Fındık mı, çay mı? Varsa fındık ya da çay bahçesinden şikayetçi olan satın alalım?

    Şu anda bile r10 da aktif başlıklarda 20-60-200 k parası olan kişiler bu para ile ne yapmalıyım diye üyelerden fikir alıyorlar. Cevap verenler de biz böyle kazanıyoruz, gel sen de kazan diye ya yem atıyorlar ya da yardımcı olmaya çalışıyorlar.

    Herkeste para var. Ama siz kaç paraya para diyorsunuz? Yani kimi insan 1 milyon nakit olduğu zaman eh işte idare eder modundadır. Kimisi 10 bin lira nakit var diye dünya benim sanır.

    Bu ülkede en aptal, en yeteneksiz, en salak, en beceriksiz bir insana bile ayda 3000 tl maaş veriliyor. Üstüne yeteneği ile, aktifligi ile, eğitimi ile, zekası ile rakam koyamayan zaten hiç tatava yapmasın. Mimar olduktan sonra twitterda memuriyet etiketi açan bu zihniyet değişmeli. Ülkede iş de var, para da.