• 18-09-2021, 20:03:56
    #1
    Merhabalar, 16 yaşındayım 11.sınıf öğrencisiyim. 2 sene sonra yks sınavına gireceğim. Yazılım mühendisliği istiyorum fakat kararsızım. 4 yıl boyunca üniversite gerçekten faydalı olacak mi yoksa 4 yılın 2 yılını kendimi geliştirip 2 yılını iş hayatında geliştirirsem daha faydalı olmaz mi? Yazılım mühendisliği diploması olmadan iş bulabilir miyim? Yazılım dışında severek yapabilecegim bir meslekte yok. Yazılımla uğraşan büyüklerimden tavsiye bekliyorum. Kararsızım ne yapacağım konusunda. Bir kaç aya dilleri yavaştan öğrenmeye başlayacağım.
  • 18-09-2021, 20:05:58
    #2
    Diploma bir kağıt parçası, lakin takıntılı yerler yok değil.
    Artık insanlar diplomaya bakmıyor, ne bildiğine bakıyorlar. Ben bir projeye katılacağım zaman nereden mezun olduğumu değil ne bildiğime bakıyorlar.

    Benden sana tavsiye kendini gelsitirebildigin kadar geliştir. Diplomayı sonra da alabilirsin. Burada diploması profilinde birçok bilgisayar mühendisi yazılım mühendisi yazan insanlar var.
  • 18-09-2021, 20:06:28
    #3
    Yurtdışında yaşamayı kabullenip gitmek istersen yazılım müh. kesinlikle yurtdışında çok büyük paralar kazanır hayat standartını yükseltirsin.

    Türkiye'de kalıp yazılım mühendisi olursan ilk 2-3 yıl sana asgari ücretten 1000 tl fiyat teklif edicekler, hiçbir zaman ileriye gidemiyeceksin.

    Türkiye dışında bir yere gitme lüksüm yok diyorsan o halde okumak yerine kendini iş hayatında deneyim ve tecrübe kazanmaya bak daha..

    Yolun açık olsun...
  • 18-09-2021, 20:07:29
    #4
    Kardeşim oku ve diplomanı eline al bir yandan da kendini geliştir.Çoğu şirket sen işe başvururken ne kadar bildiğine değil diplomana bakıyor.Üniversitede rusça okudum ancak IT uzmanı olarak calıstım bir süre.İş bulurken hep iş ile alakalı diploma istediler.Sadece bir kaç yer bilgimi sorguladı..
  • 18-09-2021, 20:08:44
    #5
    EBULUT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yurtdışında yaşamayı kabullenip gitmek istersen yazılım müh. kesinlikle yurtdışında çok büyük paralar kazanır hayat standartını yükseltirsin.

    Türkiye'de kalıp yazılım mühendisi olursan ilk 2-3 yıl sana asgari ücretten 1000 tl fiyat teklif edicekler, hiçbir zaman ileriye gidemiyeceksin.

    Türkiye dışında bir yere gitme lüksüm yok diyorsan o halde okumak yerine kendini iş hayatında deneyim ve tecrübe kazanmaya bak daha..

    Yolun açık olsun...
    Kendini geliştirirse burada çok iyi şartlarla çalışabilir.
  • 18-09-2021, 20:12:04
    #6
    Sen kazanabiliyorsan kazan diplomanı almaya bak öncelikle. Bunun telafisi yok çünkü. Lazım olursa kullanırsın lazım olmazsa kullanmazsın. Okurken de kendini geliştirip projeler yaparsın, bu projelerden de para kazanırsan hepsi bir arada karışım olur, mükemmel olur
  • 18-09-2021, 20:13:13
    #7
    Halilahmad adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Diploma bir kağıt parçası, lakin takıntılı yerler yok değil.
    Artık insanlar diplomaya bakmıyor, ne bildiğine bakıyorlar. Ben bir projeye katılacağım zaman nereden mezun olduğumu değil ne bildiğime bakıyorlar.

    Benden sana tavsiye kendini gelsitirebildigin kadar geliştir. Diplomayı sonra da alabilirsin. Burada diploması profilinde birçok bilgisayar mühendisi yazılım mühendisi yazan insanlar var.
    EBULUT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yurtdışında yaşamayı kabullenip gitmek istersen yazılım müh. kesinlikle yurtdışında çok büyük paralar kazanır hayat standartını yükseltirsin.

    Türkiye'de kalıp yazılım mühendisi olursan ilk 2-3 yıl sana asgari ücretten 1000 tl fiyat teklif edicekler, hiçbir zaman ileriye gidemiyeceksin.

    Türkiye dışında bir yere gitme lüksüm yok diyorsan o halde okumak yerine kendini iş hayatında deneyim ve tecrübe kazanmaya bak daha..

    Yolun açık olsun...
    iemralan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeşim oku ve diplomanı eline al bir yandan da kendini geliştir.Çoğu şirket sen işe başvururken ne kadar bildiğine değil diplomana bakıyor.Üniversitede rusça okudum ancak IT uzmanı olarak calıstım bir süre.İş bulurken hep iş ile alakalı diploma istediler.Sadece bir kaç yer bilgimi sorguladı..
    İş ilanlarına baktim Türkiye'de büyük çoğunluk başvuru sırasında diploma istiyor. Ama kendimi gelistirmek bana dah mantıklı geliyor 2 yıl sınava çalışmak mı yoksa yazılımla mı ilgilenmek mi ikisi bir arada zor olacak bi yerden kısmak gerekiyor. Kararımı vermek istiyorum ve forumda bir çok tecrübeli var. Sizlerden sağlıklı bilgiler istiyorum. Hepinize teşekkürler
  • 18-09-2021, 20:13:37
    #8
    Diplomanı al ama bilgisayar müh okuman daha mantıklı.

    Çok klasik bir öneri: Ingilizce öğren. Üniversiteye geçtiğinde direkt erasmusa git stajı Avrupa`da yap iyi bir izlenim ver birde work and travel ile gider Amerika`yı görürsün. Bu saatten sonra bir daha Türkiye`ye gelmezsin.
  • 18-09-2021, 20:14:45
    #9
    Öncelikle diplomanı al, üniversiteni oku. İş ilanlarına göz gezdirirsen neredeyse 10 şirketten 9 unun lisans mezunu aradığını görürsün. Ön lisans bile değil direk lisans mezunu istiyorlar. Sen çok iyi yazılım bilsen bile, bu işte çok başarılı olsan da başvururken üniversite mezunu olmadığını gördükleri zaman senin ne bildiğine bakmayacaklar bile. Seni direk olarak kafadan eleyip çağırmayacaklar. Bu işte iyice ilerlemiş, yurt dışına çıkmış, Google, Apple gibi şirketlerde çalışmış kişiler bile önce üniversitenizi okuyun diyorlar. Üniversite bir şeyler öğrenmek için olmasa da diploma denilen o kağıt parçasını almak için önemli.