• 08-07-2021, 17:50:59
    #1
    Arkadaşlar herkese iyi günler dilerim öncelikle
    Benim 5 6 ay önce kurduğum bir şahıs şirketim var. Şöyle bir sorun yaşıyorum. Ben yurtdışından ne gelir elde etsem, bu yurtdışı şirketi olsa da örnek veriyorum Google ads gelirleri, kdv dahil %18 fatura kesiyorum yani herkes böyle kesiyor forumda vs de araştırdım. Ben her kazandığım paranın %18ini direkt o ay devlete ödüyorum buna alıştım.
    Bunun haricinde bir de geçici gelir vergisi veriyorum o da toplam kazandığım paranın %27 sini alıyor şu an. Böyle olunca kazandığım paranın yarısına yakınını ben kazanmamış oluyorum ve vergi ödüyorum. Arkadaşlar bu işi yapanlar varsa bir yorum yazabilirler mi herkes böyle mi yani kazandığınız paranın yarısını vergi mi ödüyorsunuz? türkiyede dijital kazançlara kesinlikle yatkın değil vergi sistemi onu anladık da. bir de ne gider gösteriyorsunuz yemek fişleri hariç ne gider yazıyorsunuz ? bir telefon bir bilgisayar demirbaş kaydettik gider gösterdik de. Öğrendim ki şirketi kapatırken bu sefer de bilgisayar bedeli ve telefon bedeli kadar kendi adımıza fatura kesiyormuşuz şirketi kapatırken. hiç bir anlamı yok yani demirbaş kaydetmenin şirketi kapatırken o kurtuldum sandığın tutar kadar ödetiyorlar. bu şekilde iflasa gideceğim herhalde kazandığım para arttıkça devletin istediği vergi dilimi de artıyor.
  • Kabul Edilen Cevap
    • Eğer hizmet sektöründe iseniz , yani sürekli hammadde almıyorsanız, al sat vs. yapmıyorsanız Ne yazık ki kazancınızın yarısına daimi bir ortağınız var demektir. Mantık tamamen şu şekilde işliyor, senin belli bir giderin yok bir bilgisayardan masa başı iş yapıyorsun oh ne ala, kar marjın da yüksek gel ben senin kâr ortağın olayım.
  • 08-07-2021, 17:53:24
    #2
    Hocam Türkiye'ye yeni mi taşındınız?
  • 08-07-2021, 17:55:14
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Concor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar herkese iyi günler dilerim öncelikle
    Benim 5 6 ay önce kurduğum bir şahıs şirketim var. Şöyle bir sorun yaşıyorum. Ben yurtdışından ne gelir elde etsem, bu yurtdışı şirketi olsa da örnek veriyorum Google ads gelirleri, kdv dahil %18 fatura kesiyorum yani herkes böyle kesiyor forumda vs de araştırdım. Ben her kazandığım paranın %18ini direkt o ay devlete ödüyorum buna alıştım.
    Bunun haricinde bir de geçici gelir vergisi veriyorum o da toplam kazandığım paranın %27 sini alıyor şu an. Böyle olunca kazandığım paranın yarısına yakınını ben kazanmamış oluyorum ve vergi ödüyorum. Arkadaşlar bu işi yapanlar varsa bir yorum yazabilirler mi herkes böyle mi yani kazandığınız paranın yarısını vergi mi ödüyorsunuz? türkiyede dijital kazançlara kesinlikle yatkın değil vergi sistemi onu anladık da. bir de ne gider gösteriyorsunuz yemek fişleri hariç ne gider yazıyorsunuz ? bir telefon bir bilgisayar demirbaş kaydettik gider gösterdik de. Öğrendim ki şirketi kapatırken bu sefer de bilgisayar bedeli ve telefon bedeli kadar kendi adımıza fatura kesiyormuşuz şirketi kapatırken. hiç bir anlamı yok yani demirbaş kaydetmenin şirketi kapatırken o kurtuldum sandığın tutar kadar ödetiyorlar. bu şekilde iflasa gideceğim herhalde kazandığım para arttıkça devletin istediği vergi dilimi de artıyor.
    Kolayı var zarar göster ...Sağdan soldan fatura,fiş bul kdv den düş . Çok büyük şirketler bile böyle yapıyor .Biz bu denizde hamsiyiz Onlardan ne eksiğimiz var...
  • 08-07-2021, 17:55:24
    #4
    herkes için gelir gider bu şekildedir. Türkiye vergi ülkesidir. Bunları ödemeye alışın. Olabildiğinde aylık gider gösterin. Elektrik su faturası, yemek giderleri derken bir kısmını gider göstererek düşürün. geliriniz iyiyse yıl sonuna doğru bi araba alın vergiden düşsünler vs vs vs diye uzar gider ama vergi sadece sizde değil herkesde bu şekilde.

    Vergi kaçırılmaz, kanunlara uygun vergiden düşürülür doğru yollarla hiç vergi ödemeden gelir sağlayabilirsiniz.
  • 08-07-2021, 17:56:28
    #5
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Eğer hizmet sektöründe iseniz , yani sürekli hammadde almıyorsanız, al sat vs. yapmıyorsanız Ne yazık ki kazancınızın yarısına daimi bir ortağınız var demektir. Mantık tamamen şu şekilde işliyor, senin belli bir giderin yok bir bilgisayardan masa başı iş yapıyorsun oh ne ala, kar marjın da yüksek gel ben senin kâr ortağın olayım.
  • 08-07-2021, 17:57:44
    #6
    Firmanız için yaptığınız her türlü gideri faturalandırarak vergiden düşürttüre bilirsiniz elektrik,su,telefon,internet,yeme içme,seyahat vs. Ayrıca her demirbaş olayıda dediğiniz gibi değil şirket uzun yıllar devam ederse demirbaşlarında kullanım süreleri vardır.Süre dolduktan ve giderlerini kullandıktan sonra kapatsanız dahi kendinize fatura etmezsiniz.
  • 08-07-2021, 17:57:54
    #7
    operawebuser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    herkes için gelir gider bu şekildedir. Türkiye vergi ülkesidir. Bunları ödemeye alışın. Olabildiğinde aylık gider gösterin. Elektrik su faturası, yemek giderleri derken bir kısmını gider göstererek düşürün. geliriniz iyiyse yıl sonuna doğru bi araba alın vergiden düşsünler vs vs vs diye uzar gider ama vergi sadece sizde değil herkesde bu şekilde.

    Vergi kaçırılmaz, kanunlara uygun vergiden düşürülür doğru yollarla hiç vergi ödemeden gelir sağlayabilirsiniz.
    Şahıs şirketlerinde Araba vs gider olarak gösterebiliyor muyuz hocam?
  • 08-07-2021, 17:58:16
    #8
    Hocam geç otur şöyle vergiden başın dönmesin
  • 08-07-2021, 18:04:13
    #9
    Üyeliği durduruldu
    Muhasebecinizi değiştirin İki gelir için mahsuplaşma var