Arkadaşlar herkese iyi günler dilerim öncelikle
Benim 5 6 ay önce kurduğum bir şahıs şirketim var. Şöyle bir sorun yaşıyorum. Ben yurtdışından ne gelir elde etsem, bu yurtdışı şirketi olsa da örnek veriyorum Google ads gelirleri, kdv dahil %18 fatura kesiyorum yani herkes böyle kesiyor forumda vs de araştırdım. Ben her kazandığım paranın %18ini direkt o ay devlete ödüyorum buna alıştım.
Bunun haricinde bir de geçici gelir vergisi veriyorum o da toplam kazandığım paranın %27 sini alıyor şu an. Böyle olunca kazandığım paranın yarısına yakınını ben kazanmamış oluyorum ve vergi ödüyorum. Arkadaşlar bu işi yapanlar varsa bir yorum yazabilirler mi herkes böyle mi yani kazandığınız paranın yarısını vergi mi ödüyorsunuz? türkiyede dijital kazançlara kesinlikle yatkın değil vergi sistemi onu anladık da. bir de ne gider gösteriyorsunuz yemek fişleri hariç ne gider yazıyorsunuz ? bir telefon bir bilgisayar demirbaş kaydettik gider gösterdik de. Öğrendim ki şirketi kapatırken bu sefer de bilgisayar bedeli ve telefon bedeli kadar kendi adımıza fatura kesiyormuşuz şirketi kapatırken. hiç bir anlamı yok yani demirbaş kaydetmenin şirketi kapatırken o kurtuldum sandığın tutar kadar ödetiyorlar. bu şekilde iflasa gideceğim herhalde kazandığım para arttıkça devletin istediği vergi dilimi de artıyor.