• 22-06-2021, 16:44:34
    #10
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tek söyleyeceğim şey, doktorlar neden gözlük takıyor? hatta çoğu göz doktoruda gözlük takıyor.
    Bunu ben de çok merak ediyorum neredeyse her gittiğim göz doktoru gözlüklü denk geliyor
  • 22-06-2021, 17:00:09
    #11
    10 yıl oldu. Ankara dünya göz hastanesinde yaptırdım. Gayet gözlüksüz dolaşıyorum. Ben prk lazer olmuştum. 1 hafta acısını çekmiştim. Ama benden bir yıl sonrada kardeşim Samsun Dünya Göz hastanesinde lasik ameliyatı oldu 1 gün sonra normale dönmüştü. 1 ay sonrada tamamen normalleşiyor. Bildiğim kadarıyla en fazla 15-20 yıl önce yaptıran olmuştur. O yüzden tedirginlik bundan kaynaklanıyor. 50-75 yıl sonrası ne olur bilinmediğinden insanlar endişe ediyor.
  • 22-06-2021, 17:02:29
    #12
    Göz doktoru neden gözlük takıyor ile doktor neden hasta oluyor aynı mantalitede yaklaşım.

    2016 yılında Dünya Göz Ataköy'de çizdirdim, ilk gün ciddi sancılar yaşadım fakat ikinci gün ağrısız sızısız bir biçimde yaşamıma devam ettim. 20 küsür yıl gözlük ve lens taktıktan sonra hiç bir şeye ihtiyaç duymadan görebilmeye başlamak çok ciddi bir mutluluk kattı bana.
    Sürekli PC başında olmamdan kaynaklı damla kullanımım beklenenden 1-2 ay fazla sürdü fakat damla kullanımına alıştıktan sonra sizi rahatsız eden bir durum değil.

    Gidin, kontrole girin ve kararınızı verin. Facebook argümanlarından uzak durun.
  • 22-06-2021, 17:29:27
    #13
    Selamlar, birkaç gündür bende araştırıyorum bu konuyu. Astigmat var bende de, lazer operasyonu olduktan sonra astigmat derecesinin birkaç yıl içerisinde yine yükseldiğini söyleyenler de var. Ama bakalım, kısmet olursa olacak gibiyim. Ama şuanda maliyeti nedir onu bilemiyorum, bilen arkadaşlar fiyat ve hastane bilgilendirmesi yaparlarsa sevinirim. Geçmiş olsun, iyi çalışmalar.
  • 22-06-2021, 17:34:25
    #14
    AliYucel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    10 yıl oldu. Ankara dünya göz hastanesinde yaptırdım. Gayet gözlüksüz dolaşıyorum. Ben prk lazer olmuştum. 1 hafta acısını çekmiştim. Ama benden bir yıl sonrada kardeşim Samsun Dünya Göz hastanesinde lasik ameliyatı oldu 1 gün sonra normale dönmüştü. 1 ay sonrada tamamen normalleşiyor. Bildiğim kadarıyla en fazla 15-20 yıl önce yaptıran olmuştur. O yüzden tedirginlik bundan kaynaklanıyor. 50-75 yıl sonrası ne olur bilinmediğinden insanlar endişe ediyor.
    Gokturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Göz doktoru neden gözlük takıyor ile doktor neden hasta oluyor aynı mantalitede yaklaşım.

    2016 yılında Dünya Göz Ataköy'de çizdirdim, ilk gün ciddi sancılar yaşadım fakat ikinci gün ağrısız sızısız bir biçimde yaşamıma devam ettim. 20 küsür yıl gözlük ve lens taktıktan sonra hiç bir şeye ihtiyaç duymadan görebilmeye başlamak çok ciddi bir mutluluk kattı bana.
    Sürekli PC başında olmamdan kaynaklı damla kullanımım beklenenden 1-2 ay fazla sürdü fakat damla kullanımına alıştıktan sonra sizi rahatsız eden bir durum değil.

    Gidin, kontrole girin ve kararınızı verin. Facebook argümanlarından uzak durun.
    Değerli açıklamalarınız için çok teşekkür ederim.

    UfuX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar, birkaç gündür bende araştırıyorum bu konuyu. Astigmat var bende de, lazer operasyonu olduktan sonra astigmat derecesinin birkaç yıl içerisinde yine yükseldiğini söyleyenler de var. Ama bakalım, kısmet olursa olacak gibiyim. Ama şuanda maliyeti nedir onu bilemiyorum, bilen arkadaşlar fiyat ve hastane bilgilendirmesi yaparlarsa sevinirim. Geçmiş olsun, iyi çalışmalar.
    Eğer yanlış bir araştırma yapmadıysam fiyatlar 5-10k arasında değişkenlik gösteriyor hocam sanırım. Ben de büyük ihtimalle olacağım. Gözlük kullanmak artık çok çileli geliyor bana.
  • 22-06-2021, 21:56:47
    #15
    Hocam geçmiş olsun tekrardan. Benimde gözlerden ciddi problemim var. kornea nakli bekliyorum şu an. Yanlış anlamazsanız hastalığınızın tam adını ve seviyesini öğrenebilir miyim(eğer biliyorsanız), neden çizdirmek istiyorsunuz ?
  • 22-06-2021, 22:04:26
    #16
    Merhaba hocam,
    2013 yılında çizdirmiştim. Tabii o zamandan bu zamana çok şey değişmiştir. Ancak o dönemde soran arkadaşlar için yazdığım kısa metni paylaşayım:

    Alıntı
    Kısaca bahsedeyim:

    Hastaneye gidiyorsunuz. Öncelikle gözünüz lazer operasyona uygun mu, uygunsa hangi türüne (lasik (bıçaklı) - intralasik (bıçaksız. bütün işlevi lazer yapıyor. korneayı kesmeden)) uygun onun muayenesini yapıyorlar. İşte normalden farklı olarak başka iki cihazda gözünüze bakıyorlar, gerekirse göz yaşı seviyenizi ölçüyorlar falan.
    Daha sonra işte hangi yöntem uygunsa doktor size anlatmaya başlıyor şöyle yapıyoruz, böyle yapıyoruz vs. diye.
    Bana iki yöntem de uygundu ben intralasik (bıçaksız) olanı tercih ettim.
    Ameliyata girmeden önce kullanmam gereken damlaları getirip tanıttılar. 3 damla var. Birisi 1 hafta, birisi 3 hafta, diğeri (yapay göz yaşı) 2 ay kullanılıyor. Tabii kişiden kişiye değişebilir.
    Gözünüze uyuşturucu damla damlatıyorlar ve uyuşturuyorlar. O arada kendi kendime deneme yaptım, belli bir noktaya kıpırdamadan bakabiliyorsunuz uzun süre, gözünüz yanmıyor.
    İçeriye giriyorsunuz içeride gözünüz kapanmasın diye küçük bir şey takıyorlar. Zaten damla olduğu için de kapatma ihtiyacı duymuyorsunuz.
    Öncelikle ilk cihaza gözünüzü yaslayıp 30 saniye bekliyorlar. Bu cihaz gözünüzün üzerinde bulunan tabakayı kaldırıyor.
    30 saniye bu cihazda dolduktan sonra diğer cihaza alıyorlar. Gözünüze farklı farklı damlalar döküyorlar, bir cihazla bir şeyler sürüyorlar falan sürekli size kırmızı, yeşil noktalara bakmanızı söylüyorlar.
    Bunlar gözünüzle uğraşırken siz hiçbir şey hissetmiyorsunuz. Acı, tatlı hiçbir his olmuyor. Yalnızca sesleri duyuyorsunuz.
    Daha sonra ameliyat bitiyor ve kalkıyorsunuz.

    Ameliyattan sonra:
    Hemen sonra gözünüze standart cihazla bakıp nasıl olduğunu inceliyor. İlk gün ışığa karşı gözünüz daha hassas oluyor zaten güneş gözlüğü ile gitme şartınız var. Bana ilk gün boyunca batma, yanma olacak diğer günler hiçbir şey hissetmeyeceksin dediler ancak ilk gün de hiçbir şey hissetmedim. Tamamen acısız geçti yani. İlk gün loş, karanlık ortamda bekliyorsunuz ve ışığa bakmamaya özen gösteriyorsunuz. İkinci günden itibaren ben net görmeye başladım.
    Işığa olan hassasiyetim gitti ama hâlâ güneş gözlüğü kullanıyorum. 1 ay kullanmanızı tavsiye ediyorlar.
    Dediğim gibi diğer günden itibaren net görmeye devam ediyorsunuz ve ağrısız, sızısız geçiyor. Tabii bünyeye göre farklılık gösterebilir bu olay.
  • 22-06-2021, 22:20:49
    #17
    Üyeliği durduruldu
    Arkadaşım 2010 yılında çizdirdi 0.50 gözleri hayatı yarım görüyormusum dedi 0.50 ile
    Şuan görmede bı sıkıntısı Yok 11-12 yıl olmuş ama en kaliteli yerde olmuştu göz sonuçta
  • 22-06-2021, 22:23:22
    #18
    FatihKabaTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam geçmiş olsun tekrardan. Benimde gözlerden ciddi problemim var. kornea nakli bekliyorum şu an. Yanlış anlamazsanız hastalığınızın tam adını ve seviyesini öğrenebilir miyim(eğer biliyorsanız), neden çizdirmek istiyorsunuz ?
    Öncelikle çok çok geçmiş olsun hocam. Miyopum ben. Sadece gözlük kullanmak istemediğim için çizdirmek istiyorum.

    CtrL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba hocam,
    2013 yılında çizdirmiştim. Tabii o zamandan bu zamana çok şey değişmiştir. Ancak o dönemde soran arkadaşlar için yazdığım kısa metni paylaşayım:
    T_PLaMeN_R adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşım 2010 yılında çizdirdi 0.50 gözleri hayatı yarım görüyormusum dedi 0.50 ile
    Şuan görmede bı sıkıntısı Yok 11-12 yıl olmuş ama en kaliteli yerde olmuştu göz sonuçta
    Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.