• 13-06-2021, 12:39:20
    #46
    Faizi bir gelir kaynağı olarak görmemek lazım. Faiz sizin paranızı yerinde saydırır çünkü bu ülkede enflasyon var bunu unutmayın.

    Örnek vermek gerekirse 270bin ₺ ile bu sene 1800 kilo bal alabiliyorken seneye aynı baldan 1450 kilo alabileceksiniz.
    270 bin ₺ ile bu sene 27 tane son model iphone alabiliyorken seneye 21 tane alabileceksiniz.

    Faiz getirinize hiç dokunmadan bankada tutarsanız anca o zaman değerini korur.
  • 13-06-2021, 13:59:30
    #47
    arsa al
  • 13-06-2021, 14:13:54
    #48
    Üyeliği durduruldu
    Faiz yarar sağlamaz. ALLAH'ın emrine uy derim ben sadece ...
  • 13-06-2021, 14:36:59
    #49
    haber58 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Faiz yarar sağlamaz. ALLAH'ın emrine uy derim ben sadece ...
    siz de 4 5 kişiye netflix satarak kar alıp faiz yiyorsunuz?
  • 13-06-2021, 14:40:11
    #50
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Haram boyutuna girmeden söylüyorum faize girmeyin. Belki 1 ay, olmadı 2 ay faizini yersiniz, 3.ay faizler düştüğünde kredi faizleri de düşeceğinden millet ev almaya, arsa almaya yönelecek. Haliyle ev fiyatları yükseldiğinde keşke ev alıp kiraya verseydim diyeceksiniz.

    Faiz sürekli akmaz ama ev taşınmazdır. Hiç yoktan kirasını yersiniz, ilerde siz oturursunuz
  • 13-06-2021, 14:40:54
    #51
    Üyeliği durduruldu
    @bayburt16; üstat ben ALLAH'a inanan bir kişiyim. Sadece ALLAH'a hesap veririm. Sizinle alışverişim olmadı hiç. İftira atmaktan vazgeçin. Görüşlerimi soran kişiye tavsiyede bulundum. Sizle muhatap değilim.

    İnsanların vaktini çalmak da günah bu arada ...
    (ALLAH AŞKINA CEVAP YAZMAYIN)
  • 13-06-2021, 14:43:52
    #52
    haber58 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @bayburt16; üstat ben ALLAH'a inanan bir kişiyim. Sadece ALLAH'a hesap veririm. Sizinle alışverişim olmadı hiç. İftira atmaktan vazgeçin. Görüşlerimi soran kişiye tavsiyede bulundum. Sizle muhatap değilim.

    İnsanların vaktini çalmak da günah bu arada ...
    (ALLAH AŞKINA CEVAP YAZMAYIN)
    şimdi sen yalan söyledin oysa benimle ticaretin oldu hadi düşün dur şimdi
  • 13-06-2021, 14:54:28
    #53
    Javus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Beyler ben mi anlamıyorum ama aklıma takıldı.
    Faizi alıyoruz ancak para türk lirasında kalıyor. Yani Ev alsa seneye 400 bin olur belki o ev. Ama parasi her zaman 270 bin tl artık 1-2 seneye o parayla 1+1 bile alınmaz heralde.
    Faiz avantajsız bence ama niye herkes onu öneriyor ?
    Olay ihtiyaç ve risk durumu.
    Kiracıysan ev almak her zaman 1 numaradır. Ancak evin varsa bakış açısı farklı.
    Altın nasıl önce rekorlar kırıp sonra geri çekilebiliyorsa ev fiyatları da aynı şekilde.
    Şu an pandemi etkisinden dolayı ekonomide bir türbülans var, ev araba fiyatları rekorlar kırıyor.
    Faiz indiriminden bahsediliyor faiz inerse ev fiyatları yine yükselicek mantık olarak.
    Ancak şu anki durumda parası olanlar ev alıyorlar. Parası olan kişiler ev aldılar bitti diyelim piyasada müşteri azalırsa konut fiyatlarında düşüş olması kaçınılmaz.
    Kredi ödemelerine bak aylık 2.500 - 3000 ödemeli kredilerle ev sahibi olunabiliyor. Bu ödemeleri kaç aile kaldırabilir.
    Ki pandemiden dolayı çoğu esnaf vb aylarca kira ödemeyedi çoğunluğun zaten borcu var.
    Memurlara zaten sorun yok onlar ayağını yorganına göre uzatırsa istedikleri her evi alabilirler. Kredi çıkmama olayı yok, işten atılma, maaşın yatmama korkusu yok vs vs.

    Ben şu an bu konuda çok araştırma ve takip yaptığımdan biliyorum.
    Evlere muazzam fiyatlar istiyorlar ama takip ediyorum 6 aydır satılan sadece uygun mantıklı fiyatlar yazılan evler.
    3+1 evi 280.000TL 'ye sattılar.
    4+1 toki evleri takibimde 400.000 TL istiyorlar ve de 120 ay aylık ödemesi 2.000TL devam edecek.
    Bu da yetmiyor 6 ayda bir %4-%6 yani memur maaş artış oranında zam gelecek. Bunca maliyeti karşılayabilecek kişinin ekonomik durumu güçlü olması lazım.
    Yani piyasada fiyat istikrarı yok. Kim ne tutturursa fiyat yazıyor.
    Bu da krizin habercisidir.
  • 13-06-2021, 14:57:51
    #54
    Ev alın derim hocam