• 06-05-2021, 14:56:48
    #1
    Arkadaşlar askerliğini yedek subay olarak yapan var mı bir kaç sorum olacaktı;

    1- Hem yedek subay hem komando olunabiliyor mu ?
    2- Yazılı sınav varmış diye duydum burada ilk 5e girenler kura çekmeden istediği usta birliğini seçebiliyormuş doğru mu ?
    3- Lojmanda kalınıyor memur gibi sabah 9 akşam 5 diyorlar ne kadar doğru ?

    Teşekkürler
  • Kabul Edilen Cevap
    • 360. dönem yedek subay olarak yaptım.

      1. Başvururken komando seçerseniz komando ve yedek subay olabilirsiniz. Fakat gittiğiniz yedek subay eğitim okulunda şartları karşıladığınız taktirde Eğirdir Dağ. Komando tugayına gitme şansınız yüksek. Yani işaretlemeseniz de komando olma ihtimali var.

      2. Doğru. Sürekli yazılı ve fiziki sınavlara gireceksiniz. Final sınavı gibi değil. Bu sınavların ortalaması ile dereceye girerseniz (ilk 5) usta birliğini kendiniz seçiyorsunuz. Şiddetle Kıbrıs tavsiye ederim

      3. Lojman değil, misafirhane. 2 kişilik odalar, tuvalet banyo televizyon vs. var. Sabah 9 akşam 5 çalışıyorsunuz. Haftada 1 kez nöbet var. Nöbet denilen şey de askerleri kontrol edip imza atıyorsunuz o kadar.
  • 06-05-2021, 14:59:27
    #2
    konu disi ama yedek subay denilen şey astsubaylik oluyor neden asts yerine subay deniliyor acaba
  • 06-05-2021, 14:59:55
    #3
    .best ONE 🏆
    oquzhane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    konu disi ama yedek subay denilen şey astsubaylik oluyor neden asts yerine subay deniliyor acaba
    Yedek subay asteğmen olur, astsubay olmaz
  • 06-05-2021, 15:00:00
    #4
    1- Evet Eğirdir’de eğitim alırsan komando broveli olursun fakat komando birliğine gideceğin kesin değil çoğunluk piyade birliğidir.
    2-Aldığın derslerden teorik ve teknik sınava giriyorsun ilk 5 e girenler değil eğitim alıp mezun olan dilimin sıralamada %10 a girersen kontenjan açılan illerden tercih yapıyorsun kafana göre değil.
    3-Batı birliklerinde lojmanda kalabiliyorsun memur çalışma saatleri içerisinde eğer doğudaysan büyük ihtimalle üs bölgesindesindir.
  • 06-05-2021, 15:02:11
    #5
    1 - evet
    2 - Örneğin 100 kişi eğitim alıyorsanız o bölüğün %10 u yani ilk ona girenler 100 kişinin gideceği yerden dilediğini seçebiliyor. Sırasıyla 1. 2. 3. ve en son 10. yerini seçiyor geri kalan 90 kişi kura çekiyor.
    3 - Normalde evet ama şu an karantina süreci olduğu için lojmanda kalıyorsun. Sen gittiğinde normalleşirse eve bile çıkabilirsin. ama bu her yer için geçerli değil. Özellikle doğuda zorunlu olarak kışlada kalırsın batıda biz ev tutmuştuk.
  • 06-05-2021, 15:02:34
    #6
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar askerliğini yedek subay olarak yapan var mı bir kaç sorum olacaktı;

    1- Hem yedek subay hem komando olunabiliyor mu ?
    2- Yazılı sınav varmış diye duydum burada ilk 5e girenler kura çekmeden istediği usta birliğini seçebiliyormuş doğru mu ?
    3- Lojmanda kalınıyor memur gibi sabah 9 akşam 5 diyorlar ne kadar doğru ?

    Teşekkürler

    Merhaba,

    1- Evet yedek subay olan komandolarda var.
    2- Doğrudur dereceye girenler gideceği yeri kendi seçebiliyor.
    3- Lojmanlar öncelik esasına göre çalışır. Ama evet kalabilirsiniz.
  • 06-05-2021, 15:04:26
    #7
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    360. dönem yedek subay olarak yaptım.

    1. Başvururken komando seçerseniz komando ve yedek subay olabilirsiniz. Fakat gittiğiniz yedek subay eğitim okulunda şartları karşıladığınız taktirde Eğirdir Dağ. Komando tugayına gitme şansınız yüksek. Yani işaretlemeseniz de komando olma ihtimali var.

    2. Doğru. Sürekli yazılı ve fiziki sınavlara gireceksiniz. Final sınavı gibi değil. Bu sınavların ortalaması ile dereceye girerseniz (ilk 5) usta birliğini kendiniz seçiyorsunuz. Şiddetle Kıbrıs tavsiye ederim

    3. Lojman değil, misafirhane. 2 kişilik odalar, tuvalet banyo televizyon vs. var. Sabah 9 akşam 5 çalışıyorsunuz. Haftada 1 kez nöbet var. Nöbet denilen şey de askerleri kontrol edip imza atıyorsunuz o kadar.
  • 06-05-2021, 15:05:42
    #8
    oquzhane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    konu disi ama yedek subay denilen şey astsubaylik oluyor neden asts yerine subay deniliyor acaba
    Astteğmen olur yanlış

    @bilimokur; net cevapları vermiş en doğru şekilde
  • 06-05-2021, 15:16:58
    #9
    bilimokur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    360. dönem yedek subay olarak yaptım.

    1. Başvururken komando seçerseniz komando ve yedek subay olabilirsiniz. Fakat gittiğiniz yedek subay eğitim okulunda şartları karşıladığınız taktirde Eğirdir Dağ. Komando tugayına gitme şansınız yüksek. Yani işaretlemeseniz de komando olma ihtimali var.

    2. Doğru. Sürekli yazılı ve fiziki sınavlara gireceksiniz. Final sınavı gibi değil. Bu sınavların ortalaması ile dereceye girerseniz (ilk 5) usta birliğini kendiniz seçiyorsunuz. Şiddetle Kıbrıs tavsiye ederim

    3. Lojman değil, misafirhane. 2 kişilik odalar, tuvalet banyo televizyon vs. var. Sabah 9 akşam 5 çalışıyorsunuz. Haftada 1 kez nöbet var. Nöbet denilen şey de askerleri kontrol edip imza atıyorsunuz o kadar.
    Hocam kıbrıs güzelde askerlik yapılan yer güzel değil diyorlardı ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında bende kıbrıs düşünüyordum