• 16-01-2021, 17:50:17
    #1
    üniversitede okurken polis akademisine geçiş varmı? Bı arkadaşım bölümü bırakıp geçmeyi düşünüyor bilgisi olanlar yazabilir mi?
  • 16-01-2021, 17:55:26
    #2
    laaps adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    üniversitede okurken polis akademisine geçiş varmı? Bı arkadaşım bölümü bırakıp geçmeyi düşünüyor bilgisi olanlar yazabilir mi?
    Merhaba kimisi önlisans belgesini alıp devam ederken terk edip pomemden kazanırsa gidebiliyor ama diğer türlü herhangi bir önlisans ya da lisans belgesi yoksa olmaz
    edit pmyo varda pmyo alımı net bir şey yok pandemiden dolayı bence pmyo alımı olmaz gibime geliyor
  • 16-01-2021, 17:57:27
    #3
    Lisans mezunu olanlar KPSS puanı ile
    Lisans mezunu olmayanlar ÖSYM ile polis olur.

    Ama kişi erkekse lisans mezunu olup öyle başvurmasını öneririm. Lisans mezunu alımı, akademi alımından hep daha fazla. Yine de ben mezun olmam diyorsa ÖSS puanı ya taban puan ya da 230 gibi taban puanın çok üstünde olmayan bir sınırla alım oluyor. Elbette bu sınır, yani puan ne kadar iyiyse sıralamasını etkiyor. Arkadaşın, girdiği yılki puanı bu alımda geçersiz ama. Yani şu an okulu bırakıp girecekse bu yılki sınava girip ancak diğer seneki alıma katılabilir. E zaten adam mezun olur o zamana.

    Kişi önlisans mezunu ise yine KPSS puanı ile alım olacak.

    Bunun dışında geçiş zor . Çünkü sporu, sağlığı var işin. Ama yine de Polis Akademisine bakmak lazım
  • 16-01-2021, 17:58:00
    #4
    yunusdm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba kimisi önlisans belgesini alıp devam ederken terk edip pomemden kazanırsa gidebiliyor ama diğer türlü herhangi bir önlisans ya da lisans belgesi yoksa olmaz
    POMEM ne zaman oluyor bilginiz varmı?
  • 16-01-2021, 17:59:17
    #5
    Lisansı tamamlayıp, KPSS ile girmesini öneririm. Üst yorumda da denildiği üzere şansı daha yüksek.
  • 16-01-2021, 18:00:03
    #6
    Diba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Lisans mezunu olanlar KPSS puanı ile
    Lisans mezunu olmayanlar ÖSYM ile polis olur.

    Ama kişi erkekse lisans mezunu olup öyle başvurmasını öneririm. Lisans mezunu alımı, akademi alımından hep daha fazla. Yine de ben mezun olmam diyorsa ÖSS puanı ya taban puan ya da 230 gibi taban puanın çok üstünde olmayan bir sınırla alım oluyor. Elbette bu sınır, yani puan ne kadar iyiyse sıralamasını etkiyor. Arkadaşın, girdiği yılki puanı bu alımda geçersiz ama. Yani şu an okulu bırakıp girecekse bu yılki sınava girip ancak diğer seneki alıma katılabilir. E zaten adam mezun olur o zamana.

    Kişi önlisans mezunu ise yine KPSS puanı ile alım olacak.

    Bunun dışında geçiş zor . Çünkü sporu, sağlığı var işin. Ama yine de Polis Akademisine bakmak lazım
    2.sinif şuan hocam 2.5yil daha var
  • 16-01-2021, 18:01:28
    #7
    Looker adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Lisansı tamamlayıp, KPSS ile girmesini öneririm. Üst yorumda da denildiği üzere şansı daha yüksek.
    Şuan 2.sınıf hocam makina mühendisliği okuyor ne zaman bitirir belli değil
  • 16-01-2021, 18:02:21
    #8
    laaps adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2.sinif şuan hocam 2.5yil daha var

    Anladım. Emniyetin lisans mezunu alma eğilimi var ama. Bunu bilsin.
    Benim çok öğrencim akademi kapısından dönüp iki yıllık okuyup sonra polis oldu.
  • 16-01-2021, 18:04:30
    #9
    Bir de şunu biliyorum, polis okullarının kendi arasında dahi geçiş hakkı yok. Yani atıyorum Bitlis Pomem'den Konya Pomem'e geçemezsin. Ayrıca yükseköğretim kurumuna da geçemezsin. Tazminat ödemen lazım. Bu durumda başka yerden geçiş kabul edeceklerini sanmam.
    https://www.pa.edu.tr/sikca-sorulan-sorular.html