Lisans mezunu olanlar KPSS puanı ile
Lisans mezunu olmayanlar ÖSYM ile polis olur.
Ama kişi erkekse lisans mezunu olup öyle başvurmasını öneririm. Lisans mezunu alımı, akademi alımından hep daha fazla. Yine de ben mezun olmam diyorsa ÖSS puanı ya taban puan ya da 230 gibi taban puanın çok üstünde olmayan bir sınırla alım oluyor. Elbette bu sınır, yani puan ne kadar iyiyse sıralamasını etkiyor. Arkadaşın, girdiği yılki puanı bu alımda geçersiz ama. Yani şu an okulu bırakıp girecekse bu yılki sınava girip ancak diğer seneki alıma katılabilir. E zaten adam mezun olur o zamana.
Kişi önlisans mezunu ise yine KPSS puanı ile alım olacak.
Bunun dışında geçiş zor . Çünkü sporu, sağlığı var işin. Ama yine de Polis Akademisine bakmak lazım