Şu an iş açısından İstanbul bitmiş durumda. Şu an hiç zamanı değil. Hiç tavsiye etmem.
Corona işi bitmeden İstanbul`a kesinlikle gelinmez.
Corona olayından kurtulup düze çıkarsak gelin. Gelecekseniz size tavsiyelerim.
1. İstanbul`da bir yakınınınız var ise gelin. İstanbul`da SAHİPSİZLİK en kötü şeydir.
2. Beraber geleceğin arkadaşının seni yarıyolda bırakmayacağından emin ol.
3. Burada özellikle genç elemanı sömüren çok olur. Az para çok iş istenir. Her işe koşmanız talep edilir. Hele bir de sahipsiz görünürsen çok darbe yersin.
4. Burada hemşericilik olayı çoktur. Diyarbakır`lı dükkan sahipleri sizi kollarlar.
5. Mesleğin yok ise ve hizmet sektöründe çalışacaksan özellikle İstanbul Avrupa yakasında; Eminönü, Fatih, Beyazıt, Karaköy, Beyoğlu, Taksim, Şirinevler, Bağcılar semtlerine yakın bir muhitte olmalısın. Buralarda atölye, lokanta, getir götür işleri, mağaza elamanı olarak iş bulabilirsin.
6. Yukarıda bahsettiğim semtlere yakın ucuz kiralık ev olan semtler var ama bu semtler sıkıntılıdır. Örneğin: Kumkapı, Kadırga, Nişanca (Kumkapı), Aksaray ücra bölgeler, Mercan ve Tahtakale`de iş hanından bozma pansiyon ve apartlar.
Bence şu kriz bitmeden kesinlikle gelmeyin.
Parkta yatarım, çalıştığım atölyenin tezgahında yatarım, otoparkta yatarım diyorsan sen bilirsin tabi. Bunları gözünü korkutmak için söylemiyorum. Maalesef şahsen tecrübe ettiğim ve yakinen gözlemlediğim için söylüyorum.
İstanbula taşınmayı düşünüyorum.
70
●2.280
- 26-12-2020, 23:26:33Öncelikle zahmet edip detaylı yorum yaptığınız için teşekkür ederim hocam. Dediğiniz gibi pandemi biter bitmez geleceğiz. Semtler sıkıntı falan dediniz o sıkıntılar bize işlemez daha beter yerden geliyoruz öyle diyim.Pipocu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Tavsiyeleriniz için tekrardan sağolun hocam çok teşekkür ediyorum..
- 26-12-2020, 23:32:55Hemşehrim tavsiyem sana
1 sene otur kim ne derse desin hiç alınganlık etmeden gücenmeden her saniyeni yazılım, grafik bu ikisinden birine ayır bana kalırsa yazılım derim (yurtdışına çok göç verdik yazılımcı yok desek yeridir). 1 senede iyi bir seviyeye geldikten sonra izmir, antalya veya istanbulda bir şirkette iş bul öyle git. Yoksa diğer türlü ömür boyu hamallık yaparsın ya da illegale bulaşırsın. - 26-12-2020, 23:40:41Hocam tavsiyen için sağolasın fakat sadece 2 yıl idare edeyim yeter. Sonra astsubaylık gideceğim olmazsa uzmanlık gideceğim. Yoksa ömür geçmez böyle.DemirayBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 27-12-2020, 00:29:44Tanikhaber adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleEsenyurta niye böyle yaklaşıyorsunuz? İstanbulun en çok nüfusu olan ilçesi esenyurt kusura bakmayın da ben esenyurtta oturuyorum annem babam çorap fabrikasında çalışıyor abim Uludağ üniversitesi fizik bölümü okuyor ben 12. Sınıf çocuk gelişimi öğrencisiyim biz 10 yıldır buradayken ne molotofçu ne torbacı olduk 2 3 haber çıkıyor diye Molotof hapçı oldu molotofçu diyen arkadaş mersinde yaşıyor oranın nüfusunun 2 katı esenyurtun nufüsu haberlerde sürekli olması normal evet kötü olan yerleri var ama çoğu yeri iyiPratix adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 27-12-2020, 02:38:52O semtlerdeki kiralara bi bakın derim, uçmuş durumda.linuxfreak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 27-12-2020, 02:38:52Üyeliği durdurulduO semtleri iş bulmak konusunda kolay olduğu için örnek vermiştim ama haklısınız kiralar uçtu gidiyor.djcenk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Tavsiyeleriniz için tekrardan sağolun hocam çok teşekkür ediyorum..