• 25-08-2020, 15:25:20
    #10
    Devlet memuru zaten kendisine verilen görevi yapar ve karşılığında maaş alır - sosyal güvencesi vardır. vs.

    bunun dışında şirket kurması tarafsızlık açısından - yolsuzlukların önlenmesi açısından etik değildir. Kanun ile kısıtlanmış konular vardır. Örneğin sendika üyeliği - Siyasi parti üyeliği gibi.

    Nasıl ki Milli Eğitim Bakanı'nın Özel Okulları olmaması gerekiyor ise, Sağlık Bakanı'nın Özel Hastaneleri olmaması gerkiyor ise Devlet Memurunun da Şirket kurmaması, ticaret yapmaması gerekir.

    İkisinden birini seçmek zorundadır.
  • 25-08-2020, 15:34:15
    #11
    Hiç bir sirket yaninda çalıştırdığı kişinin başka bir yerde çalışmasını istemez Tüm enerjisini ve mesleki alanını değerlendirmek ister. Bu devlet olduğundda da durum farklı olamaz.
    Öğretmenlerden de 2. İşi yapanlardan çok tanıdığım var ve hepsi asil işinin ek olarak yaptığı mesleği kendi mesleği olarak görüyor. Öğretmenliği yedek olarak. görüyor. Adamın tarlası var ekin zamanı rapor alıyor. Arısı var mevsim değişikliğinde arıları taşımak için rarapor alıyor. Velisi olduğum öğrenci bunu hak ediyormu vergisini veren blr ulus aldatılmayı hakediyor mu?
    Madem ikinci bir iş yapma yeteneğiniz var devletten ayrılın başka yerde ister ikinci ister 3. İster 4 şirketleri açın veya çalışın Artık kim müsaade ederse buna
    Üstelik devlette şirkete ortak olamazsın diye bir kural yok anonim şirketlere veya Limited şirketlere ortak olabilirsin Sadece fiili olarak çalışamazsın denetleme kurulunda görev alamazsın bunun gibi kuralları var yani emeğini asıl içinde kullanmak zorundasın
  • 25-08-2020, 15:34:30
    #12
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    E hocam basit değil mi? X şirketinin %99 hisse sahibiyim ortağıyım. Kar payı dağıtıldı oradan kazandım. Bakabilirsiniz. Veya hisselerimi sattım oradan kazandım. Yasa dışı bişey yok. Aynı kapıya çıkıyor bence.
    Memur olduktan sonra belki dönemler aralığında mal varlığı bildiriminde bulunmanız gerekir. Ilerleyen dönemlerde mal varlığınız için açıklama isteyecekler sizden. Sizde açıklama olarak yatırım amaçlı paranızı ilgili kişi yada kişilere aktararak gelir elde ettiğinizi söyleyebilirsiniz. Somut bir açıklama ile. Maaşınız 10 bin TL olduğunu düşünelim. Her ay 5000 TL tutarında faize yatırdığınızı düşünün. Bu işlem resmi. Siz herhangi bir çalışma yapmadan paranızı değerlendiriyor olacaksınız ve kazancınızı belgeleyebilirsiniz.
    Resmî olarak ek bir iş yapamazsınız zaten. Yani vergi levhasına tabi olarak kendi üzerinizde işlem yapmanız mümkün değildir. Sadece 657 ye tabi memurlar için geçerli bir durum değildir bu. Özel sektör içinde geçerlidir. Devlet veya özel sektör, kardeşim seni çalıştıran benim ve çalıştığın süre boyunca maaşını ben veriyorum. İş dışında kalan zamanını başka yerlerde harcayamazsın. Aksi takdirde kurumda (iş yerinde) performansın düşer. Verim alamayız der. Ya kendi işine yada bizim işimize yönel gibisinden haklı bir soruyla karşı karşıya olacaksınız.
    Paranızı alıp hisselere ortak olabilirsiniz. Bankaların faiz sistemine veya katılım banklarına kar ortaklığıyla girebilirsiniz ve bunu belgelendirebilirsiniz hem.
  • 25-08-2020, 15:34:41
    #13
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Biliyosunuzki devlet memurları şirket kuramıyorlar. Ama şirketlerin yönetim kurulunda yer almamak şartıyla ortak olabiliyorlar. Mesela annesi üzerine bir şirket kurabilir ama %100 hisse sahibi de olamaz.

    Bana biraz yanlış bir uygulama gibi geliyor. Devletin burada amacı memur kişisi memurluk görevini kötüye kullanmasın, şirketine ayrılacak tanıyacak bir şey yapmasın sanırım.

    Ama bunu zaten engelleyemessinki. Adam karısının üzerine şirket kurar %99 hisse sahibi olur. Karısıda müdür olur yine işini yapar.

    Bence bu uygulama mecliste tartışılmalı. Çünkü genç girişimcilerin temel problemi sermaye. E adam memur olunca eli para görmeye başlıyor. Belki bir projesini hayata geçirecek ülkeye döviz getirecek faydalı olacak. Ama bu kanun yüzünden çekiniyor kuramıyor.

    Mesela ben ilerde Allah nasip ederse memur olmayı düşünüyorum ve çalışıyorum Kpss ye. Ama bir yandan da hep aklımda şirket kuramaması. Ben hayat boyu artık girişimciliği bırakamamki. E hazır sermaye de biriktirebiliyorum. Yani bence bu kanunun kalkması devletin yararına olur. Sermayesi işi olan adamlar şirket kurunca başarı şansı daha yüksek olur bence.

    Endişelere gelince ise. Zaten kötü niyetli adam dediğim gibi eşinin üzerine yapar annesinin üzerine yapar yine kötülüğünü yapar. En azından serbest bırakında herkes istediği gibi şirketini kursun.

    Aklında bir fenalık olan ile de denetimlere bir uygulama getirerek çözebilirsiniz. Mesela devlet memuru olanın şirketi biraz daha detaylı ve sık incelensin devlet kurumları ile iş yapıyor mu bakılsın. Bir kötülük ediyorsa cezasını kesersiniz zaten.

    Aklıma da hiç gelmiyor ne yapabilir ki? Mesela okulda öğretmen adam. Napacak boyacı şirketi kurup okul boyalarını kendi şirketinden mi alacak? Aslında olabilir ve görülebilir böyle şeyler ama. Bunu ufak bir kısıtlamayla halledebiliriz. Devlet memurunun kurduğu şirketin devlete ait kurumlarla iş yapması yasaktır densin. Olur biter.

    Siz neler düşünüyorsunuz arkadaşlar bu konuda?
    Devlet memuru memuriyet dışında başka bir işte çalışamaz. Bu sadece şirket kurmak için değil, devletin görevlendirmediği ya da izin vermediği başka bir iş yerinde de çalışamaz demek. Devlet memuriyeti bir meslektir, şirket kurmak için sermaye biriktirilecek geçici bir iş kolu değildir.

    Eğer kafanızda bir şirket açmak, ticaret yapmak varsa, emeğinizi iş gücünüzü ticarete harcamak varsa istifa edin şirketinisi kurun ve ticaretle uğraşın. Ama yok ben memuriyetin garanti maaşını alırım bir de şirket açar ticarete emek harcayarak riske girmeden ticaret yaparım diyorsanız memuriyetten atılmanız çok doğaldır.

    Bırakın memuriyeti ticaret yapma fikri olmayan ve tüm enerjisini ve emeğini o memuriyete harcayacak adamlar yapsın siz de ticaretle uğraşın. Hem hayatınızı milletin verdiği vergilerden aldığınız garanti maal işe sürdürüp, hem de risk almadan ticaret yapamazsınız.

    Yok memur eşinin üzerine şirket açar diyorsanız, o şirkette çalışan, emek harcayan memurları görürsem şikayet eder işten attırırım. Memuriyeti meşgul etmeyin eğer kafanızda ticaret idealleri varsa.
  • 25-08-2020, 15:36:13
    #14
    hmustafay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç bir sirket yaninda çalıştırdığı kişinin başka bir yerde çalışmasını istemez Tüm enerjisini ve mesleki alanını değerlendirmek ister. Bu devlet olduğundda da durum farklı olamaz.
    Öğretmenlerden de 2. İşi yapanlardan çok tanıdığım var ve hepsi asil işinin ek olarak yaptığı mesleği kendi mesleği olarak görüyor. Öğretmenliği yedek olarak. görüyor. Adamın tarlası var ekin zamanı rapor alıyor. Arısı var mevsim değişikliğinde arıları taşımak için rarapor alıyor. Velisi olduğum öğrenci bunu hak ediyormu vergisini veren blr ulus aldatılmayı hakediyor mu?
    Madem ikinci bir iş yapma yeteneğiniz var devletten ayrılın başka yerde ister ikinci ister 3. İster 4 şirketleri açın veya çalışın Artık kim müsaade ederse buna
    Üstelik devlette şirkete ortak olamazsın diye bir kural yok anonim şirketlere veya Limited şirketlere ortak olabilirsin Sadece fiili olarak çalışamazsın denetleme kurulunda görev alamazsın bunun gibi kuralları var yani emeğini asıl içinde kullanmak zorundasın
    Bu tip memurların hepsini ihbar edip attırmak lazım. Hem devletten maaş alırlar, hem de başka işlerin peşinde koşarlar. Bıraksınlar da bari tüm enerjisini o işe harcayacak ve o memuriyeti hakeden adamlar o memuriyeti yapsınlar.
  • 25-08-2020, 18:26:38
    #15
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu tip memurların hepsini ihbar edip attırmak lazım. Hem devletten maaş alırlar, hem de başka işlerin peşinde koşarlar. Bıraksınlar da bari tüm enerjisini o işe harcayacak ve o memuriyeti hakeden adamlar o memuriyeti yapsınlar.
    Yani bu da güzel bir bakış açısı. Sonuçta mesela atıyorum memur olcam, dripshiping yapcam tamam döviz getirecem ama digikalınında sektörüne girip onun karını baltalamış olucam. Herkes kendi işine baksın hesabı. Bu da mantıklı.
  • 25-08-2020, 18:35:37
    #16
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yani bu da güzel bir bakış açısı. Sonuçta mesela atıyorum memur olcam, dripshiping yapcam tamam döviz getirecem ama digikalınında sektörüne girip onun karını baltalamış olucam. Herkes kendi işine baksın hesabı. Bu da mantıklı.
    Hocam zaten dropshipping yapıp döviz getirebiliyorsan memurluk ile uğraşmana gerek yoktur. Daha fazlasını kazanırsın.
    Yani asıl sorun digiklanın karını baltalaman değil. Digiklan seninle her türlü rekabete girer, ve digiklan ticarete girdiğinde birileri ile mücadele etmeyi kabul ederek bu işe girmiş.
    Asıl sorun senin başkalarının tüm emeklerini verecekleri bir memuriyet makamını işgal ederek o adamların hakkına girmen.
    Yani memur KPSS'ye girip o pozisyonu aldığında başkalarının önüne geçiyor. Ve asıl onların hayatlarını baltalamış oluyor.
    Eğer sen tüm mesaini ve kafanı elindeki memuriyetteki işini daha iyi yapmaya harcamıyor, 9-5 mesaim var kalan zamanım benim istediğim gibi başka işe harcarım diyorsan, o 9-5 memuriyet için çok çaba sarfedip memur olamayan insanların hakkına girmiş oluyorsun.
    Çünkü devlet de isterse haftada 6gün sabah 8 akşam 8 çalıştırır memurlarını ve hiç bir memurun ek bir işe takati kalmaz.
    Yani devlet 9-5 çalıştırıyorsa bu zamanı tamamen işine ayır, kalan zamanı da kendine ev ailene ayır diye yapıyor bunu.
    5 ten sonra başka iş kovala diye değil ))
  • 25-08-2020, 18:57:42
    #17
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam zaten dropshipping yapıp döviz getirebiliyorsan memurluk ile uğraşmana gerek yoktur. Daha fazlasını kazanırsın.
    Yani asıl sorun digiklanın karını baltalaman değil. Digiklan seninle her türlü rekabete girer, ve digiklan ticarete girdiğinde birileri ile mücadele etmeyi kabul ederek bu işe girmiş.
    Asıl sorun senin başkalarının tüm emeklerini verecekleri bir memuriyet makamını işgal ederek o adamların hakkına girmen.
    Yani memur KPSS'ye girip o pozisyonu aldığında başkalarının önüne geçiyor. Ve asıl onların hayatlarını baltalamış oluyor.
    Eğer sen tüm mesaini ve kafanı elindeki memuriyetteki işini daha iyi yapmaya harcamıyor, 9-5 mesaim var kalan zamanım benim istediğim gibi başka işe harcarım diyorsan, o 9-5 memuriyet için çok çaba sarfedip memur olamayan insanların hakkına girmiş oluyorsun.
    Çünkü devlet de isterse haftada 6gün sabah 8 akşam 8 çalıştırır memurlarını ve hiç bir memurun ek bir işe takati kalmaz.
    Yani devlet 9-5 çalıştırıyorsa bu zamanı tamamen işine ayır, kalan zamanı da kendine ev ailene ayır diye yapıyor bunu.
    5 ten sonra başka iş kovala diye değil ))
    Haklısınız ya. Belki kpss çalışan adam başka iş yapamayacak durumda ben onun hakkına girmiş olurum ek iş de yaparsam. Ticaret yapabiliosan yap niye adamın kadrosunu alıosun.

    Bir tercih yapmak lazım. Doğru mantıklı geldi. Ben de şöyle karar aldım ya memur olana kadar yapcam abi. Oldu oldu olmadı memur olur işime gücüme bakarım napim. En doğrusu bu gibi duruyor.
    • digiklan
    digiklan bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 25-08-2020, 20:20:41
    #18
    Memur olurken sen bu hususları peşin olarak kabul ediyorsun. Bu kuralların konulmasının sebebi memur liyakatli olsun, kendi işiyle uğraşacağına vatandaşın işiyle uğraşsın diyedir. He şimdi diyeceksin yapan yapıyor. Devlet aklı böyle çalışmaz arkadaşlar. Devlet kuralı koyar ama sen yapmaya devam edersen suç işlemiş olursun. Doğru bir kuraldır hatta daha sert uygulanması gerekir. Ya memur olacaksın ya da ticarete atılacaksın, ikisi bir arada olmaz.