• 29-07-2020, 16:04:57
    #19
    🔶 Stripe - Paypal 🔶
    icerikyazari adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @BilalBayar; Tecrübe diyelim hocam, şu forumda en az 100 kişi çıkartılabilir mükellef olmadan para kazanan kişi sayısı.
    Bizimle çalışan ve vergi mükellefi olmayıp adsense geliri elde eden en az 20 kişi var (Bunlar 20 bin TL'den daha fazla kazanan insanlar)

    @horabey; Direkt vergi dairesine git "Ben yazarım, 20 bin TL kazanıyorum, vergi mükellefi olmama gerek var mı?" diye sor. Sana verecekleri cevabı bilal bayarı ve beni etiketleyerek yaz
    Kimin ne kadar kazanıp da vergi ödeyip ödemediğini bilemem. Ama dediğim gibi şarttır. Babam da yıllardır mali müşavir, kendisine de teyit ettim. 100 TL kazanan dahi vergisini vermek zorunda.
  • 29-07-2020, 16:06:54
    #20
    @BilalBayar; Etik olarak evet ama realite öyle değil. Ben maliye ile görüştüm, müşavirlerle görüştüm, ama bir yazarın ne yapması gerektiği konusunda hiç kimsenin bilgisi yoktu. Kendim edindim, arkadaş yazarmış madem o zaman ben ona açık açık söyleyeyim: Ben vergi dairesine gittim, şirket açmana gerek yok, gelirini kitap yazarak elde ettiğini beyan edersen muaf olursun dediler.
    Ama ben şirketi yine de açtım fatura isteyen müşteriler oluyordu çünkü.
  • 29-07-2020, 16:11:55
    #21
    🔶 Stripe - Paypal 🔶
    icerikyazari adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @BilalBayar; Etik olarak evet ama realite öyle değil. Ben maliye ile görüştüm, müşavirlerle görüştüm, ama bir yazarın ne yapması gerektiği konusunda hiç kimsenin bilgisi yoktu. Kendim edindim, arkadaş yazarmış madem o zaman ben ona açık açık söyleyeyim: Ben vergi dairesine gittim, şirket açmana gerek yok, gelirini kitap yazarak elde ettiğini beyan edersen muaf olursun dediler.
    Ama ben şirketi yine de açtım fatura isteyen müşteriler oluyordu çünkü.
    Vergi dairesindeki kişi vergi kaçırmanız için yol göstermiş, siz de arkadaşa fikir veriyorsunuz, gayet güzel. Kitap yazmıyorsam neden kitap yazıyorum diyerek devletin vergisini kaçıracağım. Öyle bir şey mi var? Az evvel yazdığınız mesajda o memur büyük ihtimalle saçma bir insanın teki ki bu fikri vermiş. Realite olarak da öyle, sadece şikayet edilmemiş freelance kişiler vardır. Şikayet sonrası realite kalmaz.
  • 29-07-2020, 16:16:34
    #22
    @BilalBayar; Şu an bulamadım ama bir yazar yıllık 600 bin TL'ye kadar gelirde vergiden muaf olabilir
    Bu 27 Mayıs 2020 tarihinde onaylandı.
    İlla şirket açmak istiyorum diyenlere zaten vergi muafiyeti veriyorlar 1 yıl bağ-kur veriyorlar
    yüzde 32 vergi dilimine girdiğin zaman görüşelim hocam beyanname döneminde iletişime geçelim
    Gerçi baban müşavir bir yolunu bulursun ancak bulamaz da yüzde 32'ye girip 18 bin TL vergi ödersen mutlaka görüşelim
  • 29-07-2020, 16:18:52
    #23
    🔶 Stripe - Paypal 🔶
    icerikyazari adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @BilalBayar; Şu an bulamadım ama bir yazar yıllık 600 bin TL'ye kadar gelirde vergiden muaf olabilir
    Bu 27 Mayıs 2020 tarihinde onaylandı.
    İlla şirket açmak istiyorum diyenlere zaten vergi muafiyeti veriyorlar 1 yıl bağ-kur veriyorlar
    yüzde 32 vergi dilimine girdiğin zaman görüşelim hocam beyanname döneminde iletişime geçelim
    Gerçi baban müşavir bir yolunu bulursun ancak bulamaz da yüzde 32'ye girip 18 bin TL vergi ödersen mutlaka görüşelim
    Devlet benden ne kadar vergi isterse ben de o kadar öderim, problem yok hocam. 18 Bin olur 180 bin olur. Yazar kavramını da bir kaldıralım lütfen, worde 3 sayfa yazı yazan kişi "yazar" olmuyor. Her neyse. İyi çalışmalar.
  • 29-07-2020, 16:19:39
    #24
    @BilalBayar; tamam
  • 29-07-2020, 16:28:13
    #25
    Bence şikeyt vara yaz
  • 29-07-2020, 16:29:44
    #26
    Makale yazarlığı vergiden muaf değil.
    GVK'na göre telif hakkı kazançları vergiden muaftır.
    Zaten yayın evi gerekli vergi kesintisini yapıp yazara telif öder yazar ayrı bir beyanda bulunmaz.
    Bahsettiğim ISBN'si bandrolu olan bir kitap yazdığınızda geçerli.
  • 29-07-2020, 16:35:09
    #27
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence şikeyt vara yaz
    Çalıştığım kişi burada olsa şikayet var bölümüne yazardım. Ancak başka bir platformda