• 23-07-2020, 18:29:17
    #1
    Araç yokuş yukarı çıkarken
    - yüksek devir, düşük vites olmasımı
    Yoksa
    - yüksek vites düşük devir olmasımı motoru zorlar.

    İkisinin avantajı veya dezavantajı nedir ?

    not: uzun yolda

    Not: araç benzinli
  • 23-07-2020, 18:31:26
    #2
    Düşük vites yüksek devir olmalıdır zaten yüksek vites düşük devirde arama tırmanmaz stop edebilir. Rampanın dikliğine göre 1 veya 2. viteste çıkmakta fayda var.
  • 23-07-2020, 18:32:30
    #3
    we1
    #Digital Marketing | we1
    Düşük vites, benzinli ise 2000-3000 devir arası,

    dizel ise 2500-3500 devir arası tırmanmak motor için daha sağlıklı olucaktır.
  • 23-07-2020, 18:32:56
    #4
    BarisTekce adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Düşük vites yüksek devir olmalıdır zaten yüksek vites düşük devirde arama tırmanmaz stop edebilir. Rampanın dikliğine göre 1 veya 2. viteste çıkmakta fayda var.
    Peki uzun yolda nasıl olmalı hocam. Motor gaz yemeyecek şekilde devri düşük sabit kalıyorsa ?
  • 23-07-2020, 18:34:04
    #5
    Kurumsal Üye
    Düşük vites yüksek devir demek şudur araç daha yavaş ama daha güçlü ve torkludur araç zorlanmaz.
    Yüksek vites düşük devir demek araç daha hızlı ama daha güçsüzdür ve torku düşüktür araç zorlanır.
  • 23-07-2020, 18:36:11
    #6
    androidoyuncusu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki uzun yolda nasıl olmalı hocam. Motor gaz yemeyecek şekilde devri düşük sabit kalıyorsa ?
    Sadece uzun yol ise devri normal bir seviyede sabitlemek doğru olanıdır. Ama uzun yol ve rampa ise araba rampada belli bir hıza gelmiş ise bu hızı korumak lazım, devir düşüşünü hissettikçe motora benzin-gaz girişini sağlamak için pedala biraz daha basabilir çok düşerse vites düşürebilirsiniz.
  • 23-07-2020, 18:36:18
    #7
    OziyWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Düşük vites yüksek devir demek şudur araç daha yavaş ama daha güçlü ve torkludur araç zorlanmaz.
    Yüksek vites düşük devir demek araç daha hızlı ama daha güçsüzdür ve torku düşüktür araç zorlanır.
    Peki size göre motora en çok zararlı olan hangisidir ?
  • 23-07-2020, 18:36:16
    #8
    Araba rampa yukarı yüksek vites de çıkamaz. Çıkıyorsa zaten yüksek viteste değildir demek ki. Rampa yukarı(aracın yük durumuna bağlı) devir 3000 oldumu vites yükseltilir. Yükseltince arabanın gaz yemesinden anlaşılır doğru viteste olup olmadığı(sanırım yüksek vites düşük devir dediğiniz bu durum, bu durumda uzun sürmez vitesi küçültmeniz gerekir yoksa istop edersiniz)
  • 23-07-2020, 18:37:03
    #9
    Kurumsal Üye
    androidoyuncusu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki size göre motora en çok zararlı olan hangisidir ?
    Eğer rampa çıkıyorsan tabiki yüksek vites düşük devir motora zarar verir.