Araç yokuş yukarı çıkarken
- yüksek devir, düşük vites olmasımı
Yoksa
- yüksek vites düşük devir olmasımı motoru zorlar.
İkisinin avantajı veya dezavantajı nedir ?
not: uzun yolda
Not: araç benzinli
Araba motorunun zorlanması
13
●214
- 23-07-2020, 18:29:17
- 23-07-2020, 18:31:26Düşük vites yüksek devir olmalıdır zaten yüksek vites düşük devirde arama tırmanmaz stop edebilir. Rampanın dikliğine göre 1 veya 2. viteste çıkmakta fayda var.
- 23-07-2020, 18:32:56Peki uzun yolda nasıl olmalı hocam. Motor gaz yemeyecek şekilde devri düşük sabit kalıyorsa ?BarisTekce adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 23-07-2020, 18:36:11Sadece uzun yol ise devri normal bir seviyede sabitlemek doğru olanıdır. Ama uzun yol ve rampa ise araba rampada belli bir hıza gelmiş ise bu hızı korumak lazım, devir düşüşünü hissettikçe motora benzin-gaz girişini sağlamak için pedala biraz daha basabilir çok düşerse vites düşürebilirsiniz.androidoyuncusu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 23-07-2020, 18:36:18Peki size göre motora en çok zararlı olan hangisidir ?OziyWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 23-07-2020, 18:36:16Araba rampa yukarı yüksek vites de çıkamaz. Çıkıyorsa zaten yüksek viteste değildir demek ki. Rampa yukarı(aracın yük durumuna bağlı) devir 3000 oldumu vites yükseltilir. Yükseltince arabanın gaz yemesinden anlaşılır doğru viteste olup olmadığı(sanırım yüksek vites düşük devir dediğiniz bu durum, bu durumda uzun sürmez vitesi küçültmeniz gerekir yoksa istop edersiniz)
- 23-07-2020, 18:37:03Eğer rampa çıkıyorsan tabiki yüksek vites düşük devir motora zarar verir.androidoyuncusu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
