• 23-07-2020, 12:27:44
    #19
    Quare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kanun varsa şikayet etsinler hocam, etik açıdan tartışıyoruz dediğiniz gibi.
    dostum benim amacım para almak vs değil yanlış anlaşılmasın.
  • 23-07-2020, 12:28:18
    #20
    MuhammedEksi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kural, yasa diyorsunuz da; yaptığınız 12 ticaretin kaçında fatura kestiniz/aldınız?
    Çok büyük bir firma değilsen; her şeyi resmi yaparsan batışın yakındır. Bu bir gerçek. Devlet %51 ortağın minimum. Buradaki kimse de %100 yasalara uygun iş yapmıyor.
    Toplumun çoğunluğunun bir yanlışı yapması veya görmezden gelmesi o yanlışı doğru yapmaz.

    AtamanDms adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kanun olarak birşey demiyorum.
    İşveren olarak düşünecek olsam hele ki kargo gibi şirketlerde gerçekten ayda 20 tane günlük eleman giriş çıkışı oluyor.
    Her bir giriş çıkış için muhasebeciyle evrak yoğunluğunu bir düşünün. Cebine parasını koyup gönderse neyse ama o kadar uğraştırmak bana mantıklı gelmiyor.
    Zaten zor olan bir hayatı daha da zorlaştırmaya gerek yok.
    Etik olarak bende doğru bulmuyorum fakat yasaya göre doğru.
  • 23-07-2020, 12:38:14
    #21
    Bugün 2 günden bişi olmaz diyenler yarın 15 günden bişi olmaz derler uzar gider konu. İşveren işe aldıysa o sigortayı seve seve yapmak zorunda. Sigortasız işçinin başına bir kaza geldiğinde işçi hastaneye yetişmeden sigorta girişini yapıyorlar istedikten sonra. Çok zor bişi değil sigorta başlatmak. Hakkı hukuku bilen insanlar için.
  • 23-07-2020, 12:38:42
    #22
    kaptan55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dostum benim amacım para almak vs değil yanlış anlaşılmasın.
    Ne yapmam gerekir diye sorup amacım para almak değil diyorsun hocam. Amacın ne o zaman ben pek anlamadım 2 gün çalışıp çıktığın bir yere bu kadar takarak? Teknik olarak git dava aç o zaman sonuçta hukuk bu hakkı vermiş, eğer bu mantıklı ve ahlaki geliyorsa sana, kimse başka bişey diyemez bu konuda.
  • 23-07-2020, 12:41:10
    #23
    Kaiser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne yapmam gerekir diye sorup amacım para almak değil diyorsun hocam. Amacın ne o zaman ben pek anlamadım 2 gün çalışıp çıktığın bir yere bu kadar takarak? Teknik olarak git dava aç o zaman sonuçta hukuk bu hakkı vermiş, eğer bu mantıklı ve ahlaki geliyorsa sana, kimse başka bişey diyemez bu konuda.
    dostum ben şikayet etmek istiyorum amacım bu nereye başvurmam lazım bu konuda neler bilmem gerekiyor diye yardım almak için yazdım.
  • 23-07-2020, 12:43:09
    #24
    kaptan55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dostum ben şikayet etmek istiyorum amacım bu nereye başvurmam lazım bu konuda neler bilmem gerekiyor diye yardım almak için yazdım.
    Ara 170 i et o zaman hocam.
  • 23-07-2020, 12:51:01
    #25
    🤖 AI Developer
    kaptan55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dostum benim amacım para almak vs değil yanlış anlaşılmasın.
    Farkındayım hocam da firma açısından düşünmek gerek.
  • 23-07-2020, 12:53:07
    #26
    Quare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Farkındayım hocam da firma açısından düşünmek gerek.
    evet o konuda haklısınız zaten sizede hak veriyorum, ödeme için görüşeceğiz o zaman daha detaylı öğreneceğim durumu
  • 23-07-2020, 16:59:15
    #27
    yazanadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bugün 2 günden bişi olmaz diyenler yarın 15 günden bişi olmaz derler uzar gider konu. İşveren işe aldıysa o sigortayı seve seve yapmak zorunda. Sigortasız işçinin başına bir kaza geldiğinde işçi hastaneye yetişmeden sigorta girişini yapıyorlar istedikten sonra. Çok zor bişi değil sigorta başlatmak. Hakkı hukuku bilen insanlar için.
    kimse burda sigortasız çalışmayı savunmuyor ama adamın başına gelmiş demi ? ee kanıtlama konusu bu ülkede en zor şey.
    bir dahaki sefere bu tür tuzaklara düşmesin. Dünyada her kez iyi olacak diye bir şey yok. böyle umursamaz kişilerede denk geliyor insan.