• 17-07-2020, 16:41:17
    #1
    Merhaba,

    Az önce bir arkadaşım ile (erkek - 22 yaşında) cafede oturuyoruz. Bana bir şeyden bahsetti şaşırdım. Konu şu;

    Ailesi ile kız arkadaş ve sevgili konularını konuşurken çok utanıyormuş. Benle konuşurken olmuyormuş. Fakat ailesi ile bu konuları konuşurken çok gerilip kızarıyormuş. İlk defa duydum böyle birşey. Ailesinin aslında baskı yapmadığını ara sıra kız arkadaşın var mı diye sorduklarını söyledi. Sordukları zaman çok utandığını ve bu utancının bir kaç gün sürdüğünü söyledi. Benden yardım istedi. Psikoloğa git dedim. Durumu müsait değilmiş. Olmadı ben yardım edeceğim.

    Bu durumun adı nedir. Ailesi ile sevgili muhabbeti yapmaktan utanıyor geriliyor ama benle olunca maşallahı var.
  • 17-07-2020, 16:44:36
    #2
    Merhaba hocam aynı durumdayım psikologluk bir şey de değil yetişme tarzı diyelim bu konuyu arkadaşımla rahatça konuşabildiğim kadar ailemle konuşamam evleneceğim zaman da ben direk gidip söylemem aracı koyarım ailemle arama(kuzenlerim abim vs)
  • 17-07-2020, 16:44:32
    #3
    mersan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Az önce bir arkadaşım ile (erkek - 22 yaşında) cafede oturuyoruz. Bana bir şeyden bahsetti şaşırdım. Konu şu;

    Ailesi ile kız arkadaş ve sevgili konularını konuşurken çok utanıyormuş. Benle konuşurken olmuyormuş. Fakat ailesi ile bu konuları konuşurken çok gerilip kızarıyormuş. İlk defa duydum böyle birşey. Ailesinin aslında baskı yapmadığını ara sıra kız arkadaşın var mı diye sorduklarını söyledi. Sordukları zaman çok utandığını ve bu utancının bir kaç gün sürdüğünü söyledi. Benden yardım istedi. Psikoloğa git dedim. Durumu müsait değilmiş. Olmadı ben yardım edeceğim.

    Bu durumun adı nedir. Ailesi ile sevgili muhabbeti yapmaktan utanıyor geriliyor ama benle olunca maşallahı var.
    Buna bir çözüm lazım.
  • 17-07-2020, 16:45:02
    #4
    Şahsen bunun bir psikolojik hastalık olduğunu düşünmüyorum. Fazlası tabi ki de zarar ama bir nebze utanma bence her zaman iyidir. Çözüm ; zamana bırakmak.
  • 17-07-2020, 16:45:22
    #5
    bi iki tek bişiler atsın öyle konussun bak nasıl bülbül gibi şakıyor
  • 17-07-2020, 16:46:41
    #6
    offline adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bi iki tek bişiler atsın öyle konussun bak nasıl bülbül gibi şakıyor
    Hocam aklıma gelmedi deÄŸil. Fakat o her zaman olmaz. Birden sorduklarında dur ben içip geleyim mi desin 😂😂



    cihadd13 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şahsen bunun bir psikolojik hastalık olduğunu düşünmüyorum. Fazlası tabi ki de zarar ama bir nebze utanma bence her zaman iyidir. Çözüm ; zamana bırakmak.
    Ailesinin tanıdığım için biliyorum. Baskıcı bir aile değil



    Cihan_Tavli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba hocam aynı durumdayım psikologluk bir şey de değil yetişme tarzı diyelim bu konuyu arkadaşımla rahatça konuşabildiğim kadar ailemle konuşamam evleneceğim zaman da ben direk gidip söylemem aracı koyarım ailemle arama(kuzenlerim abim vs)
    Allah yardım etsin hocam
  • 17-07-2020, 16:47:44
    #7
    mersan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Az önce bir arkadaşım ile (erkek - 22 yaşında) cafede oturuyoruz. Bana bir şeyden bahsetti şaşırdım. Konu şu;

    Ailesi ile kız arkadaş ve sevgili konularını konuşurken çok utanıyormuş. Benle konuşurken olmuyormuş. Fakat ailesi ile bu konuları konuşurken çok gerilip kızarıyormuş. İlk defa duydum böyle birşey. Ailesinin aslında baskı yapmadığını ara sıra kız arkadaşın var mı diye sorduklarını söyledi. Sordukları zaman çok utandığını ve bu utancının bir kaç gün sürdüğünü söyledi. Benden yardım istedi. Psikoloğa git dedim. Durumu müsait değilmiş. Olmadı ben yardım edeceğim.

    Bu durumun adı nedir. Ailesi ile sevgili muhabbeti yapmaktan utanıyor geriliyor ama benle olunca maşallahı var.
    Neden öyle yapıyor ki vallahi çok ayıp ediyor
  • 17-07-2020, 16:48:02
    #8
    AtamanDms adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Buna bir çözüm lazım.
    Bende onu arıyorum hocam.
  • 17-07-2020, 16:48:26
    #9
    Sizle olunca maşallahının olması ile ailesine karşı bu durumunun muhtemelen aynı geçmiş yaşantılardan kaynaklandığı terapi ortamında ortaya çıkar. Ama terapi şansı yoksa bile 22 yaşında üniversite okuyor olma ihtimali var ki bir çok üniversitenin Psikolojik Danışmanlık Merkezleri var oradaki Psikolojik Danışman meslektaşlarım yardımcı olacak ve kendisine rehberlik yapacaktır.

    Bu tür durumlarda kısa konuşma ve tavsiyelerle süreci toparlamak mümkün olmaz. Ama yine de psikoloji alanında uzman kişilerin bulunduğu platformalardan destek alınabilir. Bir forumumuz var reklam olmasın diye buradan link paylaşmayacağım ama eğer isterseniz psikolog ve psikolojik danışman arkadaşlarımızdan rehebrlik alabilir ama sanal bir yardımla ve hatta bir aracıyla yardım alma şansı olsa da problemin ortadan kalkması neredeyse imkansız.