• 17-07-2020, 16:48:55
    #10
    efendiefendi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neden öyle yapıyor ki vallahi çok ayıp ediyor
    Çok ayıp ettiğini kendisine ileteceğim hocam. Yanımda zaten söylerim şimdi 🤣😂



    InternettinHoca adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sizle olunca maşallahının olması ile ailesine karşı bu durumunun muhtemelen aynı geçmiş yaşantılardan kaynaklandığı terapi ortamında ortaya çıkar. Ama terapi şansı yoksa bile 22 yaşında üniversite okuyor olma ihtimali var ki bir çok üniversitenin Psikolojik Danışmanlık Merkezleri var oradaki Psikolojik Danışman meslektaşlarım yardımcı olacak ve kendisine rehberlik yapacaktır.

    Bu tür durumlarda kısa konuşma ve tavsiyelerle süreci toparlamak mümkün olmaz. Ama yine de psikoloji alanında uzman kişilerin bulunduğu platformalardan destek alınabilir. Bir forumumuz var reklam olmasın diye buradan link paylaşmayacağım ama eğer isterseniz psikolog ve psikolojik danışman arkadaşlarımızdan rehebrlik alabilir ama sanal bir yardımla ve hatta bir aracıyla yardım alma şansı olsa da problemin ortadan kalkması neredeyse imkansız.
    Peki hocam bu bir hastalık mı? Yani tıptaki adı nedir?
  • 17-07-2020, 16:51:56
    #11
    mersan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Az önce bir arkadaşım ile (erkek - 22 yaşında) cafede oturuyoruz. Bana bir şeyden bahsetti şaşırdım. Konu şu;

    Ailesi ile kız arkadaş ve sevgili konularını konuşurken çok utanıyormuş. Benle konuşurken olmuyormuş. Fakat ailesi ile bu konuları konuşurken çok gerilip kızarıyormuş. İlk defa duydum böyle birşey. Ailesinin aslında baskı yapmadığını ara sıra kız arkadaşın var mı diye sorduklarını söyledi. Sordukları zaman çok utandığını ve bu utancının bir kaç gün sürdüğünü söyledi. Benden yardım istedi. Psikoloğa git dedim. Durumu müsait değilmiş. Olmadı ben yardım edeceğim.

    Bu durumun adı nedir. Ailesi ile sevgili muhabbeti yapmaktan utanıyor geriliyor ama benle olunca maşallahı var.
    3-5 seneye geçer, hiç utanmıyorum diye konu açar merak etmesin "arkadaşına söyle "
  • 17-07-2020, 16:58:57
    #12
    mersan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok ayıp ettiğini kendisine ileteceğim hocam. Yanımda zaten söylerim şimdi 🤣😂





    Peki hocam bu bir hastalık mı? Yani tıptaki adı nedir?
    Hastalık olarak nitelendirilemez, birçok kişide farklı bilişsel çarpık düşünceler olur ve bu düşünceler bu tür davranışlara neden olabilir. Bu düşünce örüntülerine göre DSM tanılarından bir etiket bulmak mümkün olabilir belki ama bu tür durumlarda genellikle tıbbi tanı konulmaktan kaçınılır ve ancak bazı tanıların bazı semptomları ifade edilir tanıdan ziyade... Fakat tüm bunlar için bu bilişsel örüntülerin incelenmesi ve birçok açıdan problemin kökleri bulunması gerekir.

    Sağlıklı bir durumdur denilemez ama patolojik bir olay olarak kabul edilmeyeceğinden (bu haliyle) bir hastalık tanılaması da yapılmaz.
  • 17-07-2020, 17:01:06
    #13
    InternettinHoca adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hastalık olarak nitelendirilemez, birçok kişide farklı bilişsel çarpık düşünceler olur ve bu düşünceler bu tür davranışlara neden olabilir. Bu düşünce örüntülerine göre DSM tanılarından bir etiket bulmak mümkün olabilir belki ama bu tür durumlarda genellikle tıbbi tanı konulmaktan kaçınılır ve ancak bazı tanıların bazı semptomları ifade edilir tanıdan ziyade... Fakat tüm bunlar için bu bilişsel örüntülerin incelenmesi ve birçok açıdan problemin kökleri bulunması gerekir.

    Sağlıklı bir durumdur denilemez ama patolojik bir olay olarak kabul edilmeyeceğinden (bu haliyle) bir hastalık tanılaması da yapılmaz.
    Zamana mı bırakalım yoksa bir psikolağa mı danışalım. Zamanla kendi kendine düzelebilecek bir durum mu?
  • 17-07-2020, 17:03:02
    #14
    Instagram Reklam Hzm. 🎯
    Aynı şeyden ben de muzdaribim
  • 17-07-2020, 17:08:14
    #15
    mersan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zamana mı bırakalım yoksa bir psikolağa mı danışalım. Zamanla kendi kendine düzelebilecek bir durum mu?
    Genellikle düzelmez ama evlendiğine mecburen ortadan kalkmış olur bu boyutuyla Psikolojik bir destek alamasını öneririm hocam zamana bırakmak çözüm olmaz. Ama bu tür konularda (anlattığınız kadarıyla) genellikle önerim şu olur: "günlük yaşamını sıkıntıya sokuyorsa uzmana muhakkak git yoksa sen bilirsin" olur. Ki tek bahsettiğiniz kadar problemse bir şekilde idare ediyorsa maddi durum da sıkıntılıysa gitmesine çok ihtiyaç görmüyorum.

    Ama bu şu düşüncelerimi de değiştirmez;

    Bu tür problemler davranışa yansıyan farkedilebilir kısımlarıdır. Problem bundan daha karmaşıktır, bu problem aşılsa da asıl problemin farklı davranışlarda kendini gösterme olasılığı yüksektir. Zaman değil, bilişsel örüntülerin uzman desteği ile çözümlenmesi ancak probleme sağlıklı bir çözüm olur.
  • 17-07-2020, 17:13:14
    #16
    InternettinHoca adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Genellikle düzelmez ama evlendiğine mecburen ortadan kalkmış olur bu boyutuyla Psikolojik bir destek alamasını öneririm hocam zamana bırakmak çözüm olmaz. Ama bu tür konularda (anlattığınız kadarıyla) genellikle önerim şu olur: "günlük yaşamını sıkıntıya sokuyorsa uzmana muhakkak git yoksa sen bilirsin" olur. Ki tek bahsettiğiniz kadar problemse bir şekilde idare ediyorsa maddi durum da sıkıntılıysa gitmesine çok ihtiyaç görmüyorum.

    Ama bu şu düşüncelerimi de değiştirmez;

    Bu tür problemler davranışa yansıyan farkedilebilir kısımlarıdır. Problem bundan daha karmaşıktır, bu problem aşılsa da asıl problemin farklı davranışlarda kendini gösterme olasılığı yüksektir. Zaman değil, bilişsel örüntülerin uzman desteği ile çözümlenmesi ancak probleme sağlıklı bir çözüm olur.
    Çok sağolun hocam. Teşekkür ediyorum. Yazdıklarınızı tek tek okutacağım arkadaşıma.
  • 17-07-2020, 17:25:24
    #17
    arkadaşın sana bir şey anlattı sır gibi bir şey.
    ve sen onun yanındayken hemen R10 a konu açtın.Ve onun sana sorduğunu sende buraya soruyorsun.

    sende garipsin hocam👍
  • 17-07-2020, 17:45:37
    #18
    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşın sana bir şey anlattı sır gibi bir şey.
    ve sen onun yanındayken hemen R10 a konu açtın.Ve onun sana sorduğunu sende buraya soruyorsun.

    sende garipsin hocam👍
    Benim R10.net e üye olduğumdan haberi var. Bir kaç kez ödevini yaptırmıştık burada. Kendisine sordum onay verdi. Burada ne gibi bir yanlış var ki.