Hastalık olarak nitelendirilemez, birçok kişide farklı bilişsel çarpık düşünceler olur ve bu düşünceler bu tür davranışlara neden olabilir. Bu düşünce örüntülerine göre DSM tanılarından bir etiket bulmak mümkün olabilir belki ama bu tür durumlarda genellikle tıbbi tanı konulmaktan kaçınılır ve ancak bazı tanıların bazı semptomları ifade edilir tanıdan ziyade... Fakat tüm bunlar için bu bilişsel örüntülerin incelenmesi ve birçok açıdan problemin kökleri bulunması gerekir.
Sağlıklı bir durumdur denilemez ama patolojik bir olay olarak kabul edilmeyeceğinden (bu haliyle) bir hastalık tanılaması da yapılmaz.
Zamana mı bırakalım yoksa bir psikolağa mı danışalım. Zamanla kendi kendine düzelebilecek bir durum mu?