• 13-07-2020, 17:53:51
    #1
    Diş Etimde iltihap ve 2 adet apse vardı.
    İlk olarak özel bir hastaneye gittim bir kaç doktor kontrol edip dişi çekelim dedi.
    Çektirmek son çare olsun farklı bir görüş alayım diye farklı bir özel diş muayenehanesine daha gittim orada'da bir kaç doktor baktı tedavi ile düzelebileceğini söyledi diş taşı,apse vs bir işlem tedavi uyguladı. Sürekli fırçala temiz tut dedi ve yolladı. Yaklaşık 20 gün oldu hala düzelmedi tekrar apse olmadı fakat diş eti azda olsa iltihaplı , fırçalarken kanıyor ve ağrı yapıyor.

    Gittiğim doktorlar dişin sağlam olduğunu söyledi ama diş eti düzelmedi. Bir ilaç'da vermediler.

    Sorum şu başka bir doktora daha gidip göstereyim çekelim derse , çektireyim mi yoksa bu konu'da yapabileceğim başka bir şey var mı. Bu konuda bilgisi tecrübesi olan varsa fikir verirse sevinirim..
  • 13-07-2020, 17:57:05
    #2
    nar suyunu ağzında beklet. şişliği iner ama apsenin tedavisi yok oranın temizlenmesi lazım 6 ay sonra tekrar tekrarlar. en sonunda kök erir artık acı hissetmezsin diş ölür. sadece apse kalır ağzında konumuna göre sıkıntı verebilir. çektir kurtul uğraşma.
  • 13-07-2020, 17:59:36
    #3
    Ben de azı dişimde aynı problemi yaşadım. Özel muayenehanede diş hekimime gittim. Dişimde dolgu vardı ve dolguyu kaldırıp içerisine ilaç koydular. Üzerine geçici dolgu yaptılar ve bu şekilde 2-3 defa daha işlem gördü. En son hassasiyet probleminden dolayı kanal tedavisi yaptırmak zorunda kaldım ve hala dişim ağzımda. Ana dişiniz gibi olmuyor, kurtarabiliriz diyorsa diş hekimi çektirmemenizi öneririm. (Tabi diş hekiminize güveniyorsanız)
  • 13-07-2020, 17:59:43
    #4
    mustafaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    nar suyunu ağzında beklet. şişliği iner ama apsenin tedavisi yok oranın temizlenmesi lazım 6 ay sonra tekrar tekrarlar. en sonunda kök erir artık acı hissetmezsin diş ölür. sadece apse kalır ağzında konumuna göre sıkıntı verebilir. çektir kurtul uğraşma.
    Hocam zaten apseleri temizledi konuda bunu yazdım. Tedavi uygulattım zaten. Buradaki mesele tedaviden beri 20 gün geçti fakat iyileşme yönünde pek bir şey göremedim.

    Doktorların dedikleri birbirini tutmuyor. tutsa zaten hepsi çek dese çektireceğim. 3 farklı doktora gittim.
  • 13-07-2020, 17:59:50
    #5
    Dişte sorun yoksa çektirme hocam.

    https://www.trendyol.com/sensodyne/p...5-ml-p-1068569

    Buradaki diş macununu kullanabilirsin hocam. Mümkünse diş fırçanı hassas diş ve diş etleri için olanından al. Yumuşak olmasın orta sertlikte olsun. Yumuşak olursa plakları temizlemez. Aktardan da kekik suyu al. Fırçaladıktan sonra suyun içerisine bir kapak dök ve ağzını gargara yap. Antiseptik özelliği vardır. Ayrıca hemen kanı keser.
  • 13-07-2020, 18:02:35
    #6
    evo1453 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben de azı dişimde aynı problemi yaşadım. Özel muayenehanede diş hekimime gittim. Dişimde dolgu vardı ve dolguyu kaldırıp içerisine ilaç koydular. Üzerine geçici dolgu yaptılar ve bu şekilde 2-3 defa daha işlem gördü. En son hassasiyet probleminden dolayı kanal tedavisi yaptırmak zorunda kaldım ve hala dişim ağzımda. Ana dişiniz gibi olmuyor, kurtarabiliriz diyorsa diş hekimi çektirmemenizi öneririm. (Tabi diş hekiminize güveniyorsanız)
    Benim'de azı dişim zaten. Kimin ne dediği belli değil ki Biri düzelir diyor. diğeri dişde sorun yok ama çekelim diyor.
    Düzelme ihtimali varsa çektirmem zaten. Başka bir doktora daha göstereyim
  • 13-07-2020, 18:05:11
    #7
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam zaten apseleri temizledi konuda bunu yazdım. Tedavi uygulattım zaten. Buradaki mesele tedaviden beri 20 gün geçti fakat iyileşme yönünde pek bir şey göremedim.

    Doktorların dedikleri birbirini tutmuyor. tutsa zaten hepsi çek dese çektireceğim. 3 farklı doktora gittim.
    Apseyi nasıl temizledi ?
  • 13-07-2020, 18:05:49
    #8
    6 ay öncesinde dişetlerimde çok büyük sorun vardı. Biraz araştırdıktan sonra özel bir klinikte periodontoloji uzmanına işlem yaptırdım. Dişeti küretajı denen bir işlem çok şükür yaptırdığım ilk günden beri ne ağrım ne sızım kaldı. Dişeti ağrısı hiçbir şeye benzemiyor. Sizi çok iyi anlıyorum. Periodontoloji uzmanıyla görüşün bence dişeti konusunda en uzman kişiler onlar. Bu arada hiçbir dişim çekilmeden işlem yapıldı. Sonrasında kendi isteğimle 20 lik dişlerimi çektirdim.
  • 13-07-2020, 18:08:20
    #9
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim'de azı dişim zaten. Kimin ne dediği belli değil ki Biri düzelir diyor. diğeri dişde sorun yok ama çekelim diyor.
    Düzelme ihtimali varsa çektirmem zaten. Başka bir doktora daha göstereyim
    Hocam diş konusunda çok dikkatli olmanızı öneririm. Dişlerime bir araba parası harcadım ve öncesinde çok acı çektim. Size tavsiyem güvenilir bir diş hekimi bulmanız. Genelde diş hekimleri uğraşmak yerine direk çekim yapabiliyor. Hem maddi açıdan hem de uğraşmamak adına. Örneğin benim dişim için sadece dolgu ücreti almıştı. Kanal tedavisi, ilaç vb. şeyler için para bile almadı. Kısacası dişinizde bir problem, ağrı, hassasiyet sorunu vs. yoksa çektirmemeniz taraftarıyım.

    Diş etiniz için de Curaprox marka yetişkin diş fırçası önereceğim. Diş etlerim çok hassastı ve dönemsel olarak apse problemim vardı. Bu diş fırçasının çok faydası oldu. Geçmiş olsun.