Çatı Dubleksi Ev Alınır mı?
22
●822
- 29-05-2020, 23:06:32Hiç tavsiye etmem, şuan bu resimdekine benzer bir yerde yaşıyorum. kışın soğuk, yazın sıcak. çatıda akıntı oldu 1 yılda düzeltemediler, sorunun kaynağını bulamadılar, son buldukları yerden sonra hala yoğun yağmurda sızıntılar oluyor. Bir türlü aşamadık. masraf zaten tüm apt ilgilendirdiği için genelde ortak karşılanır ancak bir sorun olduğunda ücretini ödesen de çalışmaların senin evinde olmaması büyük bir nimet, emin olabilirsin. yalıtımın iyi yapılması lazım ki anlamıyorsan büyük sorun, kaliteli diye buraya bir yalıtım yapmışlar evlerden ırak. Kışın sıcak tutmak, yazın soğuk tutmak için ekstra klima masrafı. bundan 10 sene önce de yine böyle çatı dublekste kalmıştım, o zaman da öyle bir yağmur yağmıştı ki 5. katta (balkona dolan suyu miktarının fazlalılığı nedeni ile gider kapasitesinin yetmemesi sonucu) kalktığımızda su basmış bir eve uyandık. velhasıl ben ve çatı katında oturmuş çevremde memnun olanı birine rastlamadım. İn/çık olayını saymıyorum, aşağıda bir işle uğraşırken yukarıda olan birinin arada yardıma ihtiyacı varsa insan çıldırma noktasına gelebiliyor.
- 30-05-2020, 08:50:14Çatı dublekste bir dönem uzun süre oturan biri olarak; tercih etmem; etmedim de: Şu an normal bir kat da çok daha keyifle oturuyoruz.
Avantajları: Teras ya da balkon ne derseniz, biraz daha büyük.
Dezavantajları:
- Üst katın tavanı alçaktır; ama bunu zaten göze alacağınız için sorun etmeyin.
- Kışın zor ısınırsınız.
- Yazın zor serinlersiniz.
- Çatı bir gün mutlaka akıtacaktır. (Şanslıysanız ve işleyen bir yönetimi varsa en erken bir ay içinde parası toplanıp yaptırılabilir.)
- Çatı bir gün mutlaka akıtmasa bile; en üst kat olması nedeniyle rüzgarlı yağışlarda yan duvarlar içten kabaracaktır. (Bunun için kimse size ödenek ayırmaz.)
- Çatı olukları er ya da geç pislikle dolacaktır ve artık çekmemeye başlayınca temizlenmesi gerekecektir. (Şanslıysanız ve işleyen bir yönetimi varsa en erken bir ay içinde parası toplanıp yaptırılabilir.)
- Varsa güneş paneli, çanak anten ve ortak kullanıma ait çatıda olması gereken her ne varsa; ekleme, çıkarma, tadilat işleri hep sizin bir üstünüzde yapılacak; hatta çanak gece sert bir rüzgarla kayma yaşarsa uyandırılabilirsiniz bile: "Abi uyumadıysan bir beraber çıkıp bakalım." - 31-05-2020, 17:54:05Öncelikle yorumlar için teşekkür ederim. Bahsettiğim ev, satın almak istediğimiz evlerden 100 Bin TL daha düşük ve tam istediğimiz konumda olması sebebiyle çok almak istedik. Şimdilik acele etmeme kararı aldık fakat ev hayallerimizi süslüyor açıkçası
Isı kaybını gözardı edebiliriz belki ama olası bir çatı akıtma problemi can sıkıcı olacaktır bizim için. Bu arada kendi evim de son kat fakat zerre sorun yaşamadık. Son yıllarda yapılan yeni evlerde bence çatı, teras problem yaratmıyor. Eski evlerden kalan bir algı olarak düşünüyorum.
- 31-05-2020, 17:57:58Hayatım boyunca hep çatı katında oturdum, son 10 yıldırda 2 farklı dubleks çatı katında yaşadım. Akma gibi bir sorun hiç olmadı ama yalıtım sıkıntısı büyük. Kışları çok sorun değil ama yazları rezalet oluyor. Klimayla çözülüyor tabi sorun.
- 31-05-2020, 18:01:03Üyeliği durduruldu2 farklı evde 2 şer seneden toplamda 4 sene çatı dubleks evde yaşadım, evlerden birinin çatısında izolasyon sorunu olduğu için yazın inanılmaz sıcak oluyordu, üst katta; bildiğiniz 50 derecenin altına düşmüyordu sıcaklık...
Diğer evde bu sorunu yaşamadım.
Çatı akması gibi sorunlar olmadı hiç, evler yeni ve görece çatıları kaliteliydi, kiremit değildi.
Tavan yüksekliği görece sıkıntı.
Sağanak yağmurda çatıdan ses gelme ihtimali yüksek, zamanla alışıyorsunuz.
Bilmiyorum rahatsız olur musunuz? Sabahları çatıda kuşlar yürüyebilir, benim çatıya kuşlar konuyordu, alışana kadar oldukça rahatsız edici oluyor, başlarda hırsız sanıyorsunuz. Bazen geceleri baykuş yada yarasa gibi uçan hayvanlar çatıya konabiliyor yürüyebiliyor, zamanla alışıyorsunuz...
Çatının yapısına göre(yeni model çelik çatılar olursa özellikle) sabahları ve geceleri, ısınma ve soğuma sırasında "çıt çıt", "tık tık" genleşme büzüşmeden dolayı ses gelebiliyor.
Teras varsa tadından yenmez, 7/24 mangal, 7/24 parti
Isı kaybını gözardı edebiliriz belki ama olası bir çatı akıtma problemi can sıkıcı olacaktır bizim için. Bu arada kendi evim de son kat fakat zerre sorun yaşamadık. Son yıllarda yapılan yeni evlerde bence çatı, teras problem yaratmıyor. Eski evlerden kalan bir algı olarak düşünüyorum.