2 farklı evde 2 şer seneden toplamda 4 sene çatı dubleks evde yaşadım, evlerden birinin çatısında izolasyon sorunu olduğu için yazın inanılmaz sıcak oluyordu, üst katta; bildiğiniz 50 derecenin altına düşmüyordu sıcaklık...
Diğer evde bu sorunu yaşamadım.
Çatı akması gibi sorunlar olmadı hiç, evler yeni ve görece çatıları kaliteliydi, kiremit değildi.
Tavan yüksekliği görece sıkıntı.
Sağanak yağmurda çatıdan ses gelme ihtimali yüksek, zamanla alışıyorsunuz.
Bilmiyorum rahatsız olur musunuz? Sabahları çatıda kuşlar yürüyebilir, benim çatıya kuşlar konuyordu, alışana kadar oldukça rahatsız edici oluyor, başlarda hırsız sanıyorsunuz. Bazen geceleri baykuş yada yarasa gibi uçan hayvanlar çatıya konabiliyor yürüyebiliyor, zamanla alışıyorsunuz...
Çatının yapısına göre(yeni model çelik çatılar olursa özellikle) sabahları ve geceleri, ısınma ve soğuma sırasında "çıt çıt", "tık tık" genleşme büzüşmeden dolayı ses gelebiliyor.
Teras varsa tadından yenmez, 7/24 mangal, 7/24 parti