• 29-04-2020, 04:35:23
    #19
    30 dk yemezsen birşey kaybetmezsin de, oturur 30 dk daha yerim dersen belki de orucun sakatlanacak olmayacak. Diyanet rasathane ile ortak çalışıyor yani bilimle, temkinli bir saat kullanıyor belki ama orucunu sakatlamana ne gerek var, 3 de kalk 1 saat ye iç namaz kılmıyorsan yat işte kalk sabah işine git, namazı kılıyorsan 3.50 de kalk ye iç namazı kıl yat, o yarım saatin peşine düşmüş herkes
  • 29-04-2020, 04:37:08
    #20
    NaksYazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    30 dk yemezsen birşey kaybetmezsin de, oturur 30 dk daha yerim dersen belki de orucun sakatlanacak olmayacak. Diyanet rasathane ile ortak çalışıyor yani bilimle, temkinli bir saat kullanıyor belki ama orucunu sakatlamana ne gerek var, 3 de kalk 1 saat ye iç namaz kılmıyorsan yat işte kalk sabah işine git, namazı kılıyorsan 3.50 de kalk ye iç namazı kıl yat, o yarım saatin peşine düşmüş herkes
    Sadece merakımdan ve aklıma takıldığı için sordum herşey sorunsuz olacak diye bir kaide yok ben zaten diyanete göre orucu tutup namazı da o şekilde kılıyorum
  • 29-04-2020, 04:40:17
    #21
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    wisex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hanefi mezhebinde, sabah namazını biraz geç kılmak faziletli olduğundan, Ramazan ayı dışında ezanı imsak vaktinden sonra okuyup namaza başlamaktadırlar. Ancak Ramazan ayında imsak vaktinin girdiğini haber vermek için erken okunmaktadır.

    “Orucun ve sabah namazı vaktinin sıhhati için imsak vaktinde yeme-içme bırakılıp oruca başlanmalı; güneş doğuncaya kadar sabah namazı eda edilmelidir”
    Hocam Ayet açık ve net belirtmektedir. Bakara Suresi 187. Ayet
    " Fecirden siyah ip beyaz ipten sizin için ayırt edilir hale gelinceye kadar yiyin ve için, sonra orucu geceye kadar tamamlayın. "
    Bunun diyanette ki tefsiri.
    Âyete göre oruç gece bitince başlayacak ve ertesi gecenin başlamasına kadar sürecektir; yani oruç ibadeti gündüze mahsustur, gece bu ibadetin vakti değildir.

    Yani diyanet kendi tefsirinde bile diyor ki Gece bitince başlayacak.
    Konu aslında tartışılması gereken bir konu değil, insanların istediğine uyma özgürlüğü elbette var fakat İslam dini kendisini gayet net açıklayabilen bir dindir o yüzden başka kurum ve kişilere uymak bence gereksiz.



    BatuHan00 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sadece merakımdan ve aklıma takıldığı için sordum herşey sorunsuz olacak diye bir kaide yok ben zaten diyanete göre orucu tutup namazı da o şekilde kılıyorum
    Dostum özellikle sana neden bunu soruyorsun tarzı yaklaşan insanlara cevap verme nezaketinde bulunma.
    Sen merak et ve araştır. İslami bilginin en güvenilir adresinden yani Kuranı Kerimden araştır.
  • 29-04-2020, 04:45:55
    #22
    Diyanet işi riske atmamak için daha erken başlatmış olabilir. Ama daha geç oruca başlatıp orucu riske atmasından iyidir. 30 dakka fazla oruç tutarız ama orucumuz riske girmiş olmaz.
  • 29-04-2020, 04:48:51
    #23
    elestiribey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Ayet açık ve net belirtmektedir. Bakara Suresi 187. Ayet
    " Fecirden siyah ip beyaz ipten sizin için ayırt edilir hale gelinceye kadar yiyin ve için, sonra orucu geceye kadar tamamlayın. "
    Bunun diyanette ki tefsiri.
    Âyete göre oruç gece bitince başlayacak ve ertesi gecenin başlamasına kadar sürecektir; yani oruç ibadeti gündüze mahsustur, gece bu ibadetin vakti değildir.

    Yani diyanet kendi tefsirinde bile diyor ki Gece bitince başlayacak.
    Konu aslında tartışılması gereken bir konu değil, insanların istediğine uyma özgürlüğü elbette var fakat İslam dini kendisini gayet net açıklayabilen bir dindir o yüzden başka kurum ve kişilere uymak bence gereksiz.





    Dostum özellikle sana neden bunu soruyorsun tarzı yaklaşan insanlara cevap verme nezaketinde bulunma.
    Sen merak et ve araştır. İslami bilginin en güvenilir adresinden yani Kuranı Kerimden araştır.

    Merak ediyorum iyi derecede arapçan varmı? Yoksa başkalarının çevirdiği mealden mi okuyorsun? Bunca yıldır hiçbir alim sadece tefsirle hüküm vermemiş her işi ehline uzmanına bırakıyoruzda mevzu din ilimleri olunca herkes İmam ı Azam oluveriyor birden, yazık ne kadar yazık cahilliğin kibriyle kendini alim sanmak
  • 29-04-2020, 04:55:00
    #24
    Üyeliği durduruldu
    Sabah ezanı ile oruca başlanacağını düşünüyorsan ve buna rağmen imsak itibari ile başlıyorsan kendini sağlama almak için bence bunun sevabı daha fazla.
    Eğer imsaksa da başlangıç, zaten görevini yerine getiriyorsun o da sevap. Yani imsak itibari ile oruca başlamak her türlü sevap. bence 30dk - 40dk nın hesabını yapmamak lazım.
  • 29-04-2020, 04:56:15
    #25
    NaksYazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merak ediyorum iyi derecede arapçan varmı? Yoksa başkalarının çevirdiği mealden mi okuyorsun? Bunca yıldır hiçbir alim sadece tefsirle hüküm vermemiş her işi ehline uzmanına bırakıyoruzda mevzu din ilimleri olunca herkes İmam ı Azam oluveriyor birden, yazık ne kadar yazık cahilliğin kibriyle kendini alim sanmak
    1 Tefsire değil 1000 meal ve tefsire de baksan aynı cevabı alacaksın güzel kardeşim.
    Benim yaptığım kibir değil ben sadece olanı söylüyorum.
    Ayrıca mesele Arapça değil, zira arapçan tam olsa bile olmuyor bazı şeyler.
    Sen istediğine uyabilirsin ama insanlara 30 dakikadan ne olacak, böyle şeyleri kafana takma ye, iç ve namazını kıl yat tarzı veya benzeri bilgiler (!) vererek insanların bu dini merak etmesini engelleyerek neyi amaçlıyorsun ?
    Sadece oruç ile ilgili değil, bir Müslümanın tüm yaşantısı ile ilgili bilgi Kuranı Kerimde mevcuttur.
    Buyur istediğin zaman arada sende oku.



    Noventa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sabah ezanı ile oruca başlanacağını düşünüyorsan ve buna rağmen imsak itibari ile başlıyorsan kendini sağlama almak için bence bunun sevabı daha fazla.
    Eğer imsaksa da başlangıç, zaten görevini yerine getiriyorsun o da sevap. Yani imsak itibari ile oruca başlamak her türlü sevap. bence 30dk - 40dk nın hesabını yapmamak lazım.
    Hocam bakın çok ince çizgilerde tuhaf bilgiler veriyorsunuz sizin mantığınıza göre bir insan 24 saat oruç tutabiliyorsa iki katı falan sevap kazanması lazım.
    Daha fazla sevap olduğuna dair bu bilgiler yanlış.
    Farkındayım bence diyerek olayı kendinizin kişisel görüşünüz olarak ilan etmişsiniz ama bunu birisine tavsiye olarak verdiğiniz zaman sizin görüşünüzden çıkar bilginiz olsun.
  • 29-04-2020, 05:02:35
    #26
    elestiribey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 Tefsire değil 1000 meal ve tefsire de baksan aynı cevabı alacaksın güzel kardeşim.
    Benim yaptığım kibir değil ben sadece olanı söylüyorum.
    Ayrıca mesele Arapça değil, zira arapçan tam olsa bile olmuyor bazı şeyler.
    Sen istediğine uyabilirsin ama insanlara 30 dakikadan ne olacak, böyle şeyleri kafana takma ye, iç ve namazını kıl yat tarzı veya benzeri bilgiler (!) vererek insanların bu dini merak etmesini engelleyerek neyi amaçlıyorsun ?
    Sadece oruç ile ilgili değil, bir Müslümanın tüm yaşantısı ile ilgili bilgi Kuranı Kerimde mevcuttur.
    Buyur istediğin zaman arada sende oku.
    Onun yerine oturup 2 sayfa ömer nasuhi bilmen ilmihali okusan ne demek istediğimi anlarsın, populist bir tavırla kuran oku orda herşey var diyorsun ya orada bana 5 vakit namazın ne zaman nasıl ve ne şekilde kılınacağına bana ayet ayet anlatamazsın. Madem tefsir okuyarak herşeyi çözebiliyorsun?

    Doktora saygınız var
    Yazılımcıya saygınız var
    Her ilimin erbabına saygınız var ama islam alimlerine saygınız yok ben meal okur hükmü çıkarır dini yaşarım diyorsunuz dar aklınızı kendinize en büyük rehber ediyorsunuz. Bırıkın tefsir okumayı oturun 2 sayfa ilmihal okuyun, ı ayetlerin hükümlerini anlayacağınız hale getiren okumanız gereken şey evvela ilmihal
  • 29-04-2020, 05:02:58
    #27
    Üyeliği durduruldu
    elestiribey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 Tefsire değil 1000 meal ve tefsire de baksan aynı cevabı alacaksın güzel kardeşim.
    Benim yaptığım kibir değil ben sadece olanı söylüyorum.
    Ayrıca mesele Arapça değil, zira arapçan tam olsa bile olmuyor bazı şeyler.
    Sen istediğine uyabilirsin ama insanlara 30 dakikadan ne olacak, böyle şeyleri kafana takma ye, iç ve namazını kıl yat tarzı veya benzeri bilgiler (!) vererek insanların bu dini merak etmesini engelleyerek neyi amaçlıyorsun ?
    Sadece oruç ile ilgili değil, bir Müslümanın tüm yaşantısı ile ilgili bilgi Kuranı Kerimde mevcuttur.
    Buyur istediğin zaman arada sende oku.





    Hocam bakın çok ince çizgilerde tuhaf bilgiler veriyorsunuz sizin mantığınıza göre bir insan 24 saat oruç tutabiliyorsa iki katı falan sevap kazanması lazım.
    Daha fazla sevap olduğuna dair bu bilgiler yanlış.
    Farkındayım bence diyerek olayı kendinizin kişisel görüşünüz olarak ilan etmişsiniz ama bunu birisine tavsiye olarak verdiğiniz zaman sizin görüşünüzden çıkar bilginiz olsun.

    Benim söylediğimi anlamamışsınız hocam. ne kadar fazla oruç tutarsan o kadar sevap demedim ben.

    Şöyle örnek vereyim:


    SABAH ezanının oruç başlangıcı olduğunu düşünüyorsunuz;

    - sabah ezanı ile oruç tutarsanız kendi inancınızda, içinizde orucunuzu tutmuşsunuzdur ve benim şahsi görüşüm bu oruç da kabuldür.
    - imsak ile oruç tutarsınız ve ekstradan 30dk-1 saat fazladan tutmuş olursunuz, fakat işinizi garantiye almak için Allah katında günah işlememek, en doğru şekilde oruç tutmak için ekstra çaba sarf etmişsinizdir ve Allah katında bu çabanızın karşılığı da olur.

    Ayrıca
    neyin doğru olup olmadığını ne sen ne ben biliyoruz. Ben kişisel tavsiyemi veriyorum çünkü içimde yaşadığım din budur. Senin vereceğin her bilgi de kendi içinde yaşadığındır. Allah dışında kimse, Allah'ı anlayamaz, onun isteklerini tam olarak kavrayamaz. Olay çok basit, "Allah'a inan, ibadetlerini yerine getir ve ona en iyi şekilde kulluk et." gerisi faso fiso. Bir daha da yazdıklarımı tam anlamadan bana cevap vermeyin.