Oruca neden bu saatte başlıyoruz?
41
●1.286
- 29-04-2020, 04:35:2330 dk yemezsen birşey kaybetmezsin de, oturur 30 dk daha yerim dersen belki de orucun sakatlanacak olmayacak. Diyanet rasathane ile ortak çalışıyor yani bilimle, temkinli bir saat kullanıyor belki ama orucunu sakatlamana ne gerek var, 3 de kalk 1 saat ye iç namaz kılmıyorsan yat işte kalk sabah işine git, namazı kılıyorsan 3.50 de kalk ye iç namazı kıl yat, o yarım saatin peşine düşmüş herkes
- 29-04-2020, 04:37:08Sadece merakımdan ve aklıma takıldığı için sordum herşey sorunsuz olacak diye bir kaide yok ben zaten diyanete göre orucu tutup namazı da o şekilde kılıyorumNaksYazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-04-2020, 04:40:17Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Hocam Ayet açık ve net belirtmektedir. Bakara Suresi 187. Ayetwisex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
" Fecirden siyah ip beyaz ipten sizin için ayırt edilir hale gelinceye kadar yiyin ve için, sonra orucu geceye kadar tamamlayın. "
Bunun diyanette ki tefsiri.
Âyete göre oruç gece bitince başlayacak ve ertesi gecenin başlamasına kadar sürecektir; yani oruç ibadeti gündüze mahsustur, gece bu ibadetin vakti değildir.
Yani diyanet kendi tefsirinde bile diyor ki Gece bitince başlayacak.
Konu aslında tartışılması gereken bir konu değil, insanların istediğine uyma özgürlüğü elbette var fakat İslam dini kendisini gayet net açıklayabilen bir dindir o yüzden başka kurum ve kişilere uymak bence gereksiz.
Dostum özellikle sana neden bunu soruyorsun tarzı yaklaşan insanlara cevap verme nezaketinde bulunma.BatuHan00 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sen merak et ve araştır. İslami bilginin en güvenilir adresinden yani Kuranı Kerimden araştır. - 29-04-2020, 04:48:51elestiribey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Merak ediyorum iyi derecede arapçan varmı? Yoksa başkalarının çevirdiği mealden mi okuyorsun? Bunca yıldır hiçbir alim sadece tefsirle hüküm vermemiş her işi ehline uzmanına bırakıyoruzda mevzu din ilimleri olunca herkes İmam ı Azam oluveriyor birden, yazık ne kadar yazık cahilliğin kibriyle kendini alim sanmak - 29-04-2020, 04:55:00Üyeliği durdurulduSabah ezanı ile oruca başlanacağını düşünüyorsan ve buna rağmen imsak itibari ile başlıyorsan kendini sağlama almak için bence bunun sevabı daha fazla.
Eğer imsaksa da başlangıç, zaten görevini yerine getiriyorsun o da sevap. Yani imsak itibari ile oruca başlamak her türlü sevap. bence 30dk - 40dk nın hesabını yapmamak lazım. - 29-04-2020, 04:56:151 Tefsire değil 1000 meal ve tefsire de baksan aynı cevabı alacaksın güzel kardeşim.NaksYazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Benim yaptığım kibir değil ben sadece olanı söylüyorum.
Ayrıca mesele Arapça değil, zira arapçan tam olsa bile olmuyor bazı şeyler.
Sen istediğine uyabilirsin ama insanlara 30 dakikadan ne olacak, böyle şeyleri kafana takma ye, iç ve namazını kıl yat tarzı veya benzeri bilgiler (!) vererek insanların bu dini merak etmesini engelleyerek neyi amaçlıyorsun ?
Sadece oruç ile ilgili değil, bir Müslümanın tüm yaşantısı ile ilgili bilgi Kuranı Kerimde mevcuttur.
Buyur istediğin zaman arada sende oku.
Hocam bakın çok ince çizgilerde tuhaf bilgiler veriyorsunuz sizin mantığınıza göre bir insan 24 saat oruç tutabiliyorsa iki katı falan sevap kazanması lazım.Noventa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Daha fazla sevap olduğuna dair bu bilgiler yanlış.
Farkındayım bence diyerek olayı kendinizin kişisel görüşünüz olarak ilan etmişsiniz ama bunu birisine tavsiye olarak verdiğiniz zaman sizin görüşünüzden çıkar bilginiz olsun. - 29-04-2020, 05:02:35Onun yerine oturup 2 sayfa ömer nasuhi bilmen ilmihali okusan ne demek istediğimi anlarsın, populist bir tavırla kuran oku orda herşey var diyorsun ya orada bana 5 vakit namazın ne zaman nasıl ve ne şekilde kılınacağına bana ayet ayet anlatamazsın. Madem tefsir okuyarak herşeyi çözebiliyorsun?elestiribey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Doktora saygınız var
Yazılımcıya saygınız var
Her ilimin erbabına saygınız var ama islam alimlerine saygınız yok ben meal okur hükmü çıkarır dini yaşarım diyorsunuz dar aklınızı kendinize en büyük rehber ediyorsunuz. Bırıkın tefsir okumayı oturun 2 sayfa ilmihal okuyun, ı ayetlerin hükümlerini anlayacağınız hale getiren okumanız gereken şey evvela ilmihal - 29-04-2020, 05:02:58Üyeliği durdurulduelestiribey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Benim söylediğimi anlamamışsınız hocam. ne kadar fazla oruç tutarsan o kadar sevap demedim ben.
Şöyle örnek vereyim:
SABAH ezanının oruç başlangıcı olduğunu düşünüyorsunuz;
- sabah ezanı ile oruç tutarsanız kendi inancınızda, içinizde orucunuzu tutmuşsunuzdur ve benim şahsi görüşüm bu oruç da kabuldür.
- imsak ile oruç tutarsınız ve ekstradan 30dk-1 saat fazladan tutmuş olursunuz, fakat işinizi garantiye almak için Allah katında günah işlememek, en doğru şekilde oruç tutmak için ekstra çaba sarf etmişsinizdir ve Allah katında bu çabanızın karşılığı da olur.
Ayrıca
neyin doğru olup olmadığını ne sen ne ben biliyoruz. Ben kişisel tavsiyemi veriyorum çünkü içimde yaşadığım din budur. Senin vereceğin her bilgi de kendi içinde yaşadığındır. Allah dışında kimse, Allah'ı anlayamaz, onun isteklerini tam olarak kavrayamaz. Olay çok basit, "Allah'a inan, ibadetlerini yerine getir ve ona en iyi şekilde kulluk et." gerisi faso fiso. Bir daha da yazdıklarımı tam anlamadan bana cevap vermeyin.
