• 29-04-2020, 04:20:16
    #1
    ​Merhaba uzun süredir aklımda bir soru var.
    ​şimdi oruç diyanethaber sitesinde yazan bilgilere göre ;
    Halk arasında ise “imsak” oruç tutmaya başlanan fecr-i sadığın oluştuğu vakit anlamında kullanılır. Bu manada imsak, oruca başlama vakti demektir.

    Oruca ne zaman başlanıp ne zaman bitirileceği Kur’an-ı Kerim’de şu şekilde açıklanmıştır: “(Ramazan gecelerinde) şafağın aydınlığını gecenin karanlığından ayırt edinceye (tan yeri ağarıncaya/fecr-i sâdığa) kadar yiyin, için. Sonra da akşama kadar (yiyip içmeden, cinsel ilişkide bulunmadan) orucu tamamlayın.” (Bakara, 2/187) Takvimlerde gösterilen “imsak”, oruca başlama vaktini ifade eder. İmsak vakti aynı zamanda gecenin sona erdiği, yatsı namazı vaktinin çıkıp sabah namazı vaktinin girdiği andır. Ezan da imsak vaktinin başlaması ile okunmaktadır. Bu sebeple ezanın başlaması ile yemeyi içmeyi terk etmek gerekir. Ezan başladığı sırada ağızda bulunan lokmanın yutulmasında bir sakınca yoktur.

    Güneş 05.36 diyor Kayseri vakitleri için ama imsak 04.03 yani güneş daha doğmadı gecenin sona erdiği vakit değil yani. Sabah namazını da imsak vaktinde ezan okununca kılabiliyoruz kafam karıştı. Açıklayabilir misiniz imsak tam olarak nedir ve orucu sabah ezanı ile birlikte Kayseri saatine göre 05.36 da tutmaya başlasak yanlış mı olur. Sadece kafam karışıyor bu konuda
  • 29-04-2020, 04:21:18
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Çok kurcalama hocam, tut işte 😁
  • 29-04-2020, 04:22:07
    #3
    Hocam valla ülkenin din işleri diyanete bağlı onlar ne diyorsa o. Yanlış bir şey yapıyorsak da günahı onların boynuna
  • 29-04-2020, 04:22:59
    #4
    Sen iyisin kuzeyde 20 saat tutan ne yapsın
  • 29-04-2020, 04:23:14
    #5
    Bu çok tartışıldı geçen yıllarda, diyanet teknolojik aletlerle ölçüm yapıyoruz ve verdiğimiz saat sizin belirtmiş olduğunuz tan yerinin ağardığı saattir diyor.
  • 29-04-2020, 04:23:38
    #6
    Hocam o bizim buluduğumuz bölgeye göre ölçülmüyor aslında biz göremiyoruz. O yüzden garip geliyor.
  • 29-04-2020, 04:26:27
    #7
    Boby adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok kurcalama hocam, tut işte 😁
    Tutuyoruz şükür de imkanımız varsa az tutalım benlik sıkıntı yok da çalışana sıkıntı



    LyNo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen iyisin kuzeyde 20 saat tutan ne yapsın
    Finlandiyaydi sanırım 20 saat tutuyorlardı
  • 29-04-2020, 04:27:03
    #8
    Ben bunu da anlamıyorum tan yeri ağarmasını o zamanlar neyle ölçmüşler 😅
  • 29-04-2020, 04:27:12
    #9
    Üyeliği durduruldu
    BatuHan00 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ​Merhaba uzun süredir aklımda bir soru var.
    ​şimdi oruç diyanethaber sitesinde yazan bilgilere göre ;
    Halk arasında ise “imsak” oruç tutmaya başlanan fecr-i sadığın oluştuğu vakit anlamında kullanılır. Bu manada imsak, oruca başlama vakti demektir.

    Oruca ne zaman başlanıp ne zaman bitirileceği Kur’an-ı Kerim’de şu şekilde açıklanmıştır: “(Ramazan gecelerinde) şafağın aydınlığını gecenin karanlığından ayırt edinceye (tan yeri ağarıncaya/fecr-i sâdığa) kadar yiyin, için. Sonra da akşama kadar (yiyip içmeden, cinsel ilişkide bulunmadan) orucu tamamlayın.” (Bakara, 2/187) Takvimlerde gösterilen “imsak”, oruca başlama vaktini ifade eder. İmsak vakti aynı zamanda gecenin sona erdiği, yatsı namazı vaktinin çıkıp sabah namazı vaktinin girdiği andır. Ezan da imsak vaktinin başlaması ile okunmaktadır. Bu sebeple ezanın başlaması ile yemeyi içmeyi terk etmek gerekir. Ezan başladığı sırada ağızda bulunan lokmanın yutulmasında bir sakınca yoktur.

    Güneş 05.36 diyor Kayseri vakitleri için ama imsak 04.03 yani güneş daha doğmadı gecenin sona erdiği vakit değil yani. Sabah namazını da imsak vaktinde ezan okununca kılabiliyoruz kafam karıştı. Açıklayabilir misiniz imsak tam olarak nedir ve orucu sabah ezanı ile birlikte Kayseri saatine göre 05.36 da tutmaya başlasak yanlış mı olur. Sadece kafam karışıyor bu konuda
    Doğru diyorsunuz diyanet buna boş açıklamalar katıyor. Normalden 30 40 50 dk önce okunuyor ezan yani şuan okunan ezandan ortalama 30 40 dk sonrasına kadar yiyin yada kendiniz takip edin.