Merhaba
Birçok arkadaş efaturaya geçiş yaptı ve muhasebeci veya mali müşavir ile çalışarak 200-300 tl karşılığında defterlerini tutturuyor.
5.000.000 - 10.000.000 cirolu şirketleri kastetmiyorum isteğe bağlı efaturaya geçen işletmelerden bahsediyorum.
Muhasebeciyi aradık bizde zorunlu değil ama "isteğe bağlı" efaturaya geçeceğiz dedik.
Tamam efaturaya geçebilirsin ama 1 sene sonra mecburen edefterede geçeceksin. Böylelikle 200-300 değil 1000 küsür muhasebe ücretin olacak dedi.
Durum gerçekten böylemi?
Efatura kullananlar isteğe bağlı geçmişte olsa edeftere geçmek zorundamı?
Mesela mukellef.co da ilk paket 200 tl iken edefterli paket 1000 tl.
Şimdi herkes paşa paşa edefteremi geçecek?
1 seneden fazladır efatura kullananlar normal deftermi edeftermi tutturuyor?
Tecrübeli arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.
Efatura hakkında önemli bir detay
20
●582
- 24-12-2019, 17:29:45e fatura ya tabi değilsin e arşive tabisin e fatura ya geçmene gerek yok hocam
e-defterde zorunlu değil - 24-12-2019, 17:39:59Aslında bizim zorunluluk yok sadece kağıt ve kargo olayından kurtulmak istiyoruz.Recepguler adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ama muhasebeci seneye mecbur edeftere geçip 1000 küsür lira ödersin deyince şaşırdım.
Şu ana kadar sadece 1 kişi doğru söylemiş muhasebecin dedi. Bence oda zorunlu geçenlerden sandı bizi.
Diğer herkes normal defter ve efatura/earşiv kullandığını söyledi. - 24-12-2019, 18:05:03e-Fatura'ya geçince e-Deftere'de geçmek gerekir mi?
Evet geçmeniz gerekli. e-Fatura kullanan her kullanıcının aynı zamanda e-Defter'e geçiş yapması zorunludur.
diye yazmışlar, https://www.uyumsoft.com/e-fatura-nedir - 24-12-2019, 18:43:28İsteğe bağlı geçen ile zorunlu geçeni karıştırmayın. Zorunlu geçenler e-deftere geçmek durumunda kalıyor şimdi veya 2021 yılında.
- 24-12-2019, 18:51:31Evet bizim muhasebeci zorunlu geçenlerle karıştırdı sanırım.Vergiseldestek1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Kendisi yarın maliyeyle görüşüp kesin bilgi alacak.
Ben ısrarla edefter şart değil diyorum bakalım ne olacak.
Galiba sonunda muhasebeci değişecek bizim o olacak
- 24-12-2019, 18:55:01Muhasebecinizi değiştirmenize gerek yok aslında. Küçük bir yanlış anlaşılma veya iletişimsizlik olmuştur, en kısa zamanda çözülür. Hayırlı işler.makrodns adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle