• 24-12-2019, 17:16:51
    #1
    Merhaba

    Birçok arkadaş efaturaya geçiş yaptı ve muhasebeci veya mali müşavir ile çalışarak 200-300 tl karşılığında defterlerini tutturuyor.

    5.000.000 - 10.000.000 cirolu şirketleri kastetmiyorum isteğe bağlı efaturaya geçen işletmelerden bahsediyorum.

    Muhasebeciyi aradık bizde zorunlu değil ama "isteğe bağlı" efaturaya geçeceğiz dedik.

    Tamam efaturaya geçebilirsin ama 1 sene sonra mecburen edefterede geçeceksin. Böylelikle 200-300 değil 1000 küsür muhasebe ücretin olacak dedi.

    Durum gerçekten böylemi?
    Efatura kullananlar isteğe bağlı geçmişte olsa edeftere geçmek zorundamı?

    Mesela mukellef.co da ilk paket 200 tl iken edefterli paket 1000 tl.

    Şimdi herkes paşa paşa edefteremi geçecek?
    1 seneden fazladır efatura kullananlar normal deftermi edeftermi tutturuyor?

    Tecrübeli arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.
  • 24-12-2019, 17:22:59
    #2
    Ben 1 senedir efatura kullanıyorum. 150 TL ödüyorum.
  • 24-12-2019, 17:25:41
    #3
    Forumdaki bir firmayla görüştüm
    "2 senedir efatura kullanıuyoruz edefter değiliz" dedi.

    Acaba muhasebeci benimi korkutuyor yoksa işi gerçekten bilmiyormu?
  • 24-12-2019, 17:29:45
    #4
    e fatura ya tabi değilsin e arşive tabisin e fatura ya geçmene gerek yok hocam
    e-defterde zorunlu değil
  • 24-12-2019, 17:39:59
    #5
    Recepguler adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    e fatura ya tabi değilsin e arşive tabisin e fatura ya geçmene gerek yok hocam
    e-defterde zorunlu değil
    Aslında bizim zorunluluk yok sadece kağıt ve kargo olayından kurtulmak istiyoruz.

    Ama muhasebeci seneye mecbur edeftere geçip 1000 küsür lira ödersin deyince şaşırdım.

    Şu ana kadar sadece 1 kişi doğru söylemiş muhasebecin dedi. Bence oda zorunlu geçenlerden sandı bizi.

    Diğer herkes normal defter ve efatura/earşiv kullandığını söyledi.
  • 24-12-2019, 18:05:03
    #6
    e-Fatura'ya geçince e-Deftere'de geçmek gerekir mi?
    Evet geçmeniz gerekli. e-Fatura kullanan her kullanıcının aynı zamanda e-Defter'e geçiş yapması zorunludur.
    diye yazmışlar, https://www.uyumsoft.com/e-fatura-nedir
  • 24-12-2019, 18:43:28
    #7
    İsteğe bağlı geçen ile zorunlu geçeni karıştırmayın. Zorunlu geçenler e-deftere geçmek durumunda kalıyor şimdi veya 2021 yılında.
  • 24-12-2019, 18:51:31
    #8
    Vergiseldestek1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İsteğe bağlı geçen ile zorunlu geçeni karıştırmayın. Zorunlu geçenler e-deftere geçmek durumunda kalıyor şimdi veya 2021 yılında.
    Evet bizim muhasebeci zorunlu geçenlerle karıştırdı sanırım.

    Kendisi yarın maliyeyle görüşüp kesin bilgi alacak.

    Ben ısrarla edefter şart değil diyorum bakalım ne olacak.

    Galiba sonunda muhasebeci değişecek bizim o olacak
  • 24-12-2019, 18:55:01
    #9
    makrodns adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet bizim muhasebeci zorunlu geçenlerle karıştırdı sanırım.

    Kendisi yarın maliyeyle görüşüp kesin bilgi alacak.

    Ben ısrarla edefter şart değil diyorum bakalım ne olacak.

    Galiba sonunda muhasebeci değişecek bizim o olacak
    Muhasebecinizi değiştirmenize gerek yok aslında. Küçük bir yanlış anlaşılma veya iletişimsizlik olmuştur, en kısa zamanda çözülür. Hayırlı işler.