• 28-11-2019, 13:00:58
    #37
    operawebuser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok kısa bir soru sormak istiyorum.Sırf istiyorlar diye seni çok zorda bırakarak 500 km yol yapıp yarım saat sonra tekrar 500 km geri yol gitmek senin için çok kolay alınabilir bir karar mı ? hiç demiyor musun bu aile beni düşünmüyor mu diye ?
    Sevdiğim insanın ailesi orta yol bulmak yerine 500 km gel yarım saat sonra 500 km git diyorsa beni kullanıyolar diye düşünürüm.Şu evlilik hayallerini bi kenara bırakın.Gerçek hayatla hayalleri karıştırmayın.Bu kadar dert tasadan sonra sanıyor musun ki o evlilik güzel gidecek.Herşeyde aileler lafa gircek isteklerini yaptırmaya çalışcak.
    O bahsettiğin hayal bir zaman sonra ızdırap olmamalı.Ben 1 adım atıyorsam onlard atmalı.Gelin tarafını bu kadar savunmanız çok garibime gitti
    Alıntıladığınız diğer mesajla benim savunduklarım arasında ne gibi bir ortak nokta buldunuz acaba. Kaynana lafı geçince gelin tarafını mı tuttum oluyor. Erkeğin Kayınvalidesi de kaynana oluyor.

    Mesajımı rica ediyorum tekrar okuyunuz. Önceki mesajımı dahil.
  • 28-11-2019, 13:08:34
    #38
    Makalex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ''istemeyide doğru bulmuyorum.Kadınlar istenilmesi gereken bir varlık mıdır ?'' Şu cümle ya da soru şu hayatta gördüğüm göreceğim en saçma soru. İlla ki bir nesne ya da bir obje istenilmez. İstemek kavramını ben sana açıklayayım sen idrak et bu şekilde olur mu? Evleneceğin bir kadını Allah'ın emri ile istersin. Bu istemek şudur. Ben sizin kızınız ile ciddi bir yola çıkıp hayatımı birleştireceğim demektir. Baba anne, aile büyükleri nedir? Çocuğunun üzerinde karar yetkisi olabilecek onları kötülükten koruyacak, karşılıksız seven, iyiliğini düşünen insanlardır. Uygun görür onaylar, uygun görmez onaylamaz. Senin kız kardeşini annenden babandan istemesinler direk evlendirme dairesine götürüp evlensinler o zaman? Bu senin için mantıklı ise zaten konuşmanın bir anlamı yok. Diğer söylediklerin tamamen kişiye göre değişen konular. Benim çevremde kredi çekip hem kadın hem erkek çalışıp ortak ödeme yapıyorlar. Bunları istemiyor musun? Ev alma borca girme o zaman? Eşinin çalışmasını isteyip ev giderlerine ortak olmasını mı istiyorsun? Konuş işe başlasın o zaman? Senin verdiğin bu örnek ne biliyor musun? Eşini evin içine kapatıp, kredi çekip ödemeyediği için zorluk çeken erkek türü. Ayağını yorganına göre uzat veya planlama yaparak geleceğini hazırla. Bu kadar basit.
    çok yanlış adama çok yanlış ithamlar yöneltiyorsun
    1- eşimin çalışmamasına sonuna kadar karşıyım.hatta evde oturcam diyen bir eşi kabul edemem
    2- Kız kardeşim olsaydı sevdiği insanla evlendiği sürece ister düğün yapmış ister yapmamış vs laf etmem.Sabahtır bunu belirtmeye çalışıyorum.Yeterki mutlu olunsun.Diğer saçma isteklerle kafaları bulandırmaya gerek yok.
    3- siz işin manevi yönüne fazla takılmışsınız ben onu gördüm sizde.Bu yüzden gelin tarafının isteklerine çok doğal bakıyorsunuz.
    4- benim anlatmak istediklerimi anlamamak için çok ısrar ediyorsunuz.Benim laflarımı okursanız sürekli orta yol bulunsun diyorum.çok ılıman bir fikir atıyorum.Siz sürekli olarak eşinin ailesinn dediğni yap diyerek olmaması gerekn bir tarafa çekiyorsunuz.Şu dünyada bu tarz boş işlerle zaman öldürcek kadar uzun yaşamıyoruz.Yok kız evinden alsınlar yok sunu yapsınlar bla bla bla.Bunları bıraksın herkes.Tüm dertler bitti kız alma nasıl olcak diye sorun yaşıyo insanlar



    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alıntıladığınız diğer mesajla benim savunduklarım arasında ne gibi bir ortak nokta buldunuz acaba. Kaynana lafı geçince gelin tarafını mı tuttum oluyor. Erkeğin Kayınvalidesi de kaynana oluyor.

    Mesajımı rica ediyorum tekrar okuyunuz. Önceki mesajımı dahil.
    seni etiketlediğimin farkında bile değilim yanlış olmuş.Diğer arkadaşın mesajını seçmiştim halbuki.Farketmeden senin mesajıda almışım sanırım
  • 28-11-2019, 13:18:07
    #39
    Burada tek bir olaya bakıp yorum yapmak doğru olmaz. Evlilik sürecinde kız tarafında başka ikilem yaşadınız mı? Bu ilk mi? Eğer ilk ise onların dediğini yapmanız mantıklı olan. Eğer ilk değil sürekli ikilemlerde kaldıysanız evlilik öncesi ilişkinizi tekrar gözden geçirmenizde fayda var.
  • 28-11-2019, 13:24:13
    #40
    Makalex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunları düşünüyorsan niye başka şehirden evleniyorsun kardeşim o zaman? Kız isterken bunları dile getirdin mi? Yahu biz bu kızı istiyoruz tamam sizde kızı verdiniz ama böyle bir durum var deyip konuştun mu? Sen kız tarafının örf adet, aile içi düşünceleri neler biliyor musun? Sen bir kadının annesinin babasının kız hakkında ki evlilik hayali ne biliyor musun? O babanın kızım bu evden telli duvaklı çıkacak hayalini nasıl ört pas edebilirsin ya? Sen bunları konuşmadıysan, şurada kalmış evlenmesine 1-2 hafta, kız tarafı diyor ki, kız bizim evden çıkacak diyor. Böyle uygun görüyor. Böyle uygun gördüğü için kabahatli oluyor öyle mi? Adam diyor ki kayınvalidesi bu durumda ısrarcıymış. Bu ne demek? Bu duruma fazlasıyla önem gösteriyorlar demek. Ne yani bu durumdan doalyı evlenmesinler mi?
    Arkadaşım sen anlamıyorsun sanırım, cumartesi ailesinin evinden gelinliği ile çıkıcak, davul çalınacak zurna çalınacak,telli duvaklı olacak eksik hiç bir şeyi olmayacak..
    Ha örf adet diyorsan kıxa rvlilik teklifi etmeden öncetek bir cümle söyledim, bizim adetimiz bu şu deme en adet madet bilmem dedm, oda kabul ettiki evlilik teklifini kabul etti.
  • 28-11-2019, 13:24:34
    #41
    Bu adetler çok saçma geliyor bana. Bir türlü ülkemizde bunlar aşılamadı. Kimileri kız tarafının ailesi kızlarını vermenin acısını yaşıyor demiş ne acısı bu devirde kızlarını evlendirdikleri için göbek atıyorlar. Bu sorunları görünce insan ister istemez evlilikten soğuyor. Konu sahibi arkadaş umarım tez vakitte huzurunuz bozulmadan bu işi aşar ve yeni hayatınızda mutluluk bulursunuz.
  • 28-11-2019, 13:29:04
    #42
    Ben ve ailem İstanbul'da eşimin ailesi Adana'da yaşıyorlar. Aynı muhabbet bizde de oldu 2 gün ara var. Ben dedim çok kına mı yapmak istiyorsunuz yapın tabi hakkınız. Kendi aranızda yapın ama benim ailem katılamaz. Nitekim katılmadılar da hatta ben de katılmadım. Kendileri çalıp kendileri oynadı.
  • 28-11-2019, 13:31:11
    #43
    operawebuser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok yanlış adama çok yanlış ithamlar yöneltiyorsun
    1- eşimin çalışmamasına sonuna kadar karşıyım.hatta evde oturcam diyen bir eşi kabul edemem
    2- Kız kardeşim olsaydı sevdiği insanla evlendiği sürece ister düğün yapmış ister yapmamış vs laf etmem.Sabahtır bunu belirtmeye çalışıyorum.Yeterki mutlu olunsun.Diğer saçma isteklerle kafaları bulandırmaya gerek yok.
    3- siz işin manevi yönüne fazla takılmışsınız ben onu gördüm sizde.Bu yüzden gelin tarafının isteklerine çok doğal bakıyorsunuz.
    4- benim anlatmak istediklerimi anlamamak için çok ısrar ediyorsunuz.Benim laflarımı okursanız sürekli orta yol bulunsun diyorum.çok ılıman bir fikir atıyorum.Siz sürekli olarak eşinin ailesinn dediğni yap diyerek olmaması gerekn bir tarafa çekiyorsunuz.Şu dünyada bu tarz boş işlerle zaman öldürcek kadar uzun yaşamıyoruz.Yok kız evinden alsınlar yok sunu yapsınlar bla bla bla.Bunları bıraksın herkes.Tüm dertler bitti kız alma nasıl olcak diye sorun yaşıyo insanlar



    Kız kardeşiniz olmadığı için böyle düşünüyorsunuz çünkü kız kardeş duygusunu tatmadığınız için laf etmeyeceğinizi söylüyorsunuz. Kız kardeşiniz olsaydı, ya da şuan evli misiniz tam anlayamadım ama inşallah Allah size güzel çok tatlı bir kız çocuğu nasip eder ve sizde aslında benim ne demek istediğimi çok iyi anlarsınız. Bu topraklarda yaşayan insanların geçmişten bugüne gelen örf adetleri vardır. Her örf adete saygı duyulur mu? Tabi ki hayır! Ancak, geçmişten gelen bazı adetler vardır ki bunlar bence zihnimizden hayatımızdan kesinlikle ayrılmamalıdır. Kızım kardeşim sevdiği insanla evlendiği sürece düğün yapıp yapmaması değil sorun. Kızım kardeşim sevdiği insanla evlenecekse, önce gelecek adam gibi karşıma oturup niyetini belli edecek. Ben gideceğim o çocuğu araştıracağım. Allah'ın emriyle gelip isteyecek. Bunlar önemli konular. Orta yol bulunacak bir durum yok hocam. Zaten arkadaş orta yolu bulmayan bir kız tarafından bahsediyor. Bende diyorum ki o taraf orta yolu bulmuyorsa, gerekeni sen yap. Eğer seviyorsan tabi ki. Son oalrak aşağıya bir skeç bırakıp bu konuya ayırdığım sürenin onuna geliyorum. Bir aile içerisinde baba için kız çocuğunun ne kadar önemli olduğunun güzel işlemişler. İyi seyirler.


    https://www.youtube.com/watch?v=y7cRVJ1X2ns
  • 28-11-2019, 13:36:39
    #44
    [QUOTE=Makalex;1075832396]
    operawebuser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok yanlış adama çok yanlış ithamlar yöneltiyorsun
    1- eşimin çalışmamasına sonuna kadar karşıyım.hatta evde oturcam diyen bir eşi kabul edemem
    2- Kız kardeşim olsaydı sevdiği insanla evlendiği sürece ister düğün yapmış ister yapmamış vs laf etmem.Sabahtır bunu belirtmeye çalışıyorum.Yeterki mutlu olunsun.Diğer saçma isteklerle kafaları bulandırmaya gerek yok.
    3- siz işin manevi yönüne fazla takılmışsınız ben onu gördüm sizde.Bu yüzden gelin tarafının isteklerine çok doğal bakıyorsunuz.
    4- benim anlatmak istediklerimi anlamamak için çok ısrar ediyorsunuz.Benim laflarımı okursanız sürekli orta yol bulunsun diyorum.çok ılıman bir fikir atıyorum.Siz sürekli olarak eşinin ailesinn dediğni yap diyerek olmaması gerekn bir tarafa çekiyorsunuz.Şu dünyada bu tarz boş işlerle zaman öldürcek kadar uzun yaşamıyoruz.Yok kız evinden alsınlar yok sunu yapsınlar bla bla bla.Bunları bıraksın herkes.Tüm dertler bitti kız alma nasıl olcak diye sorun yaşıyo insanlar


    Kız kardeşiniz olmadığı için böyle düşünüyorsunuz çünkü kız kardeş duygusunu tatmadığınız için laf etmeyeceğinizi söylüyorsunuz. Kız kardeşiniz olsaydı, ya da şuan evli misiniz tam anlayamadım ama inşallah Allah size güzel çok tatlı bir kız çocuğu nasip eder ve sizde aslında benim ne demek istediğimi çok iyi anlarsınız. Bu topraklarda yaşayan insanların geçmişten bugüne gelen örf adetleri vardır. Her örf adete saygı duyulur mu? Tabi ki hayır! Ancak, geçmişten gelen bazı adetler vardır ki bunlar bence zihnimizden hayatımızdan kesinlikle ayrılmamalıdır. Kızım kardeşim sevdiği insanla evlendiği sürece düğün yapıp yapmaması değil sorun. Kızım kardeşim sevdiği insanla evlenecekse, önce gelecek adam gibi karşıma oturup niyetini belli edecek. Ben gideceğim o çocuğu araştıracağım. Allah'ın emriyle gelip isteyecek. Bunlar önemli konular. Orta yol bulunacak bir durum yok hocam. Zaten arkadaş orta yolu bulmayan bir kız tarafından bahsediyor. Bende diyorum ki o taraf orta yolu bulmuyorsa, gerekeni sen yap. Eğer seviyorsan tabi ki. Son oalrak aşağıya bir skeç bırakıp bu konuya ayırdığım sürenin onuna geliyorum. Bir aile içerisinde baba için kız çocuğunun ne kadar önemli olduğunun güzel işlemişler. İyi seyirler.


    https://www.youtube.com/watch?v=y7cRVJ1X2ns
    Ben geniş açıdan bakabilen bir insanım.Kız kardeşim olmadığı için havadan atıp tutmuyorum.Bilakis insanlar zor durumda kalmadan evlensinler mutlu yaşasınlar istiyorum.Yazdığım yazıda sonuna kadar arkasındayım.Tabiki bizlerle tanışacak edecek.Ama saçma istekler sunmazdım diyorum.Gönülleri nasıl istiyorsa o şekilde yapsınlar.Kız çocuklarını aşırı severim.İnş kızım olur.Ki kızım olduğundada aynı şeyi onada söyleyeceğim.Nasıl bir hayat istiyorsa nasıl mutlu oluyorsa ben arkasındayım.Ben arkasında olmazsam mutlu olamaz.Düğün masrafı etmek istemiyoruz dersede kabul ederim.Çocuğumun arkasında duramıcaksam baba olmanın bi manası yok bana göre düğünmüş bilmemneymiş takılmayın bunlara.Hepi topu suyunu sıksan 80 sene yaşıyoruz.dertlerle boğuşmaya gerek yok
  • 28-11-2019, 13:49:17
    #45
    Euphrates adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşım sen anlamıyorsun sanırım, cumartesi ailesinin evinden gelinliği ile çıkıcak, davul çalınacak zurna çalınacak,telli duvaklı olacak eksik hiç bir şeyi olmayacak..
    Ha örf adet diyorsan kıxa rvlilik teklifi etmeden öncetek bir cümle söyledim, bizim adetimiz bu şu deme en adet madet bilmem dedm, oda kabul ettiki evlilik teklifini kabul etti.
    Ben gayet iyi anlıyorum da siz yeteri kadar anlatamamışınız. O konuya o zaman şu son yazdığınız yazıyı yazın ona göre konuşsun insanlar. Diyelim ki damat geline gerekenleri zamanında söylemiş Ayrıca benim kızım olacak ve kızıma damat adayı böyle artist artist konuşacak öyle mi? Sürerim o damat adayını