• 18-09-2019, 04:19:13
    #64
    Tsubaki adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Isırılmış elmayı sever bu arkadaşlar. Monster'ın Mac den eksiği ne arkadaş ?
    Zarafet.
  • 18-09-2019, 05:07:39
    #65
    Kolay gelsin arkadaşlar, baya haraketli bir konu olmuş. Fan-boy tarzı yapılan yorumları es geçerken 2 tarafın da haklı yanları var. Mac vs Win karşılaştırma yapması pek mantıklı değil. Adobe ürünleri Mac'de başladı sonra windows'a geçti mantığı pek sağlıklı değildir, bu adobe geliştirici ekibine bildiğiniz hakaret olur, windows kısmına bakan yazılımcılara mac'de daha iyi çalışıyor derseniz ciddiye alıp cevap bile vermezler.

    Yazılım çok gelişti, işletim sistemlerinin çıktığından bu yana bir çok yazılımsal geliştirmeler ve eklentiler ile bir çok bölümü tek seferde programlanıyor ve 2 işletim sisteminde de çalışacak şekilde hazırlanıyor. Windows'daki performansını kıyaslamak için aynı özelliklerde ve aynı titizlikle seçilmiş parçalarla toplanmış bir windows pc'de yapabilirsiniz, bunda bile birinin hızlı render'ladığı kısmı diğeri sistem yavaş render'layabilir.

    Windows'da performans düşüklüğü artık ön yargı haline geldi, Mac cihazlar donanım ve yazılım birlikte satılıyor, haliyle uyumluluk problemleri yaşanmıyor. Ancak Windows Mac'e göre daha komplike bir sistem, binlerce farklı marka ile çalışıyor, Şimdiye kadar benim gözlemlediğim toplanan bilgisayarlar genelde bütçe odaklı, Photoshop olan windows gördüğünüzde bakarsanız ilk problem cihazda ssd bile kullanmıyorlar, ssd ile normal disk'i karşılaştırmak abesle iştigaldir, bırakın photoshop programını her hangi bir yazılım da normal hdd'ler üzerinde yavaş çalışır. Sadece ssd de yetmez,ssd'nin okuma/yazma hızlarına, kullandığı soket yapısına da dikkat etmek gerekiyor, kısacası bir tasarımcının mac tercih etmesinin en önemli sebebi her şeyin zaten düşünülmüş olmasıdır, onun haricinde iyi bir teknikerin anakart sistesinden cpu/ram vs. uyumluluk pdf dosyasına bakarak topladığı bir pc de mac performansı verir.

    Burada en büyük yapılan hata anakart cpu pin 1151 pin mi, i7 destekliyor mu tamam, 1151p i7 tak,
    Anakart ddr4 ve frekans 1333mhz'e kadar mı destekliyor, tak her hangi bir ddr 1333mhz ram vs. mantalitesi,
    anakartların döküman kısımlarında cpu, ram gibi cihazlardan hangilerini destekliyor onuları gösteren pdf dosyaları vardır, oraya bakarsanız cpu ve ram'lerin ürün kodlarını yazarlar, oradaki ürün kodlarına göre alırsanız %100 uyumluluk sağlar.

    Kısacası Mac'in en büyük avantajı hazır gelmesi, onun haricinde tüm parçaların uyumluluğu baz alınarak hazırlanmış bir pc'de de aynı performansı alabilirsiniz, ekran kalitesi mac'lerden daha üstün özelliklerde ekranlar da var. Kısacası donanım ve yazılımda limit yok. Alışkanlıklarınıza uygun hangisiyse o kullanılabilir, tamamen optimize edilmiş ise windows, illa mac olacak diye bir şey yok. Önemli olan işinizi yapıyor olabilmek. Kullanılan cihazdan dolayı yaratıcı ruhlu olan birini görmedim.

    Ek olarak render konusuna gelecek olursak,bir çok render farm windows işletim sistemi kullanıyor, çoklu gpu desteği windows'da daha sağlıklı. Çok ağır projelerde çalışan iş yerleri bence tasarım yapılan pc haricinde render farm olarak hazırlanmış 6-8li ekran kartları kullanırsa daha uyguna daha hızlı iş yapabilir mesela. Burada iş odaklı düşünülecekse probleminizi hangisi çözüyor ona bakmanız gerekiyor. Kolay gelsin vesselam.
  • 18-09-2019, 05:42:33
    #66
    Üyeliği durduruldu
    iMiral adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kolay gelsin arkadaşlar, baya haraketli bir konu olmuş. Fan-boy tarzı yapılan yorumları es geçerken 2 tarafın da haklı yanları var. Mac vs Win karşılaştırma yapması pek mantıklı değil. Adobe ürünleri Mac'de başladı sonra windows'a geçti mantığı pek sağlıklı değildir, bu adobe geliştirici ekibine bildiğiniz hakaret olur, windows kısmına bakan yazılımcılara mac'de daha iyi çalışıyor derseniz ciddiye alıp cevap bile vermezler.

    Yazılım çok gelişti, işletim sistemlerinin çıktığından bu yana bir çok yazılımsal geliştirmeler ve eklentiler ile bir çok bölümü tek seferde programlanıyor ve 2 işletim sisteminde de çalışacak şekilde hazırlanıyor. Windows'daki performansını kıyaslamak için aynı özelliklerde ve aynı titizlikle seçilmiş parçalarla toplanmış bir windows pc'de yapabilirsiniz, bunda bile birinin hızlı render'ladığı kısmı diğeri sistem yavaş render'layabilir.

    Windows'da performans düşüklüğü artık ön yargı haline geldi, Mac cihazlar donanım ve yazılım birlikte satılıyor, haliyle uyumluluk problemleri yaşanmıyor. Ancak Windows Mac'e göre daha komplike bir sistem, binlerce farklı marka ile çalışıyor, Şimdiye kadar benim gözlemlediğim toplanan bilgisayarlar genelde bütçe odaklı, Photoshop olan windows gördüğünüzde bakarsanız ilk problem cihazda ssd bile kullanmıyorlar, ssd ile normal disk'i karşılaştırmak abesle iştigaldir, bırakın photoshop programını her hangi bir yazılım da normal hdd'ler üzerinde yavaş çalışır. Sadece ssd de yetmez,ssd'nin okuma/yazma hızlarına, kullandığı soket yapısına da dikkat etmek gerekiyor, kısacası bir tasarımcının mac tercih etmesinin en önemli sebebi her şeyin zaten düşünülmüş olmasıdır, onun haricinde iyi bir teknikerin anakart sistesinden cpu/ram vs. uyumluluk pdf dosyasına bakarak topladığı bir pc de mac performansı verir.

    Burada en büyük yapılan hata anakart cpu pin 1151 pin mi, i7 destekliyor mu tamam, 1151p i7 tak,
    Anakart ddr4 ve frekans 1333mhz'e kadar mı destekliyor, tak her hangi bir ddr 1333mhz ram vs. mantalitesi,
    anakartların döküman kısımlarında cpu, ram gibi cihazlardan hangilerini destekliyor onuları gösteren pdf dosyaları vardır, oraya bakarsanız cpu ve ram'lerin ürün kodlarını yazarlar, oradaki ürün kodlarına göre alırsanız %100 uyumluluk sağlar.

    Kısacası Mac'in en büyük avantajı hazır gelmesi, onun haricinde tüm parçaların uyumluluğu baz alınarak hazırlanmış bir pc'de de aynı performansı alabilirsiniz, ekran kalitesi mac'lerden daha üstün özelliklerde ekranlar da var. Kısacası donanım ve yazılımda limit yok. Alışkanlıklarınıza uygun hangisiyse o kullanılabilir, tamamen optimize edilmiş ise windows, illa mac olacak diye bir şey yok. Önemli olan işinizi yapıyor olabilmek. Kullanılan cihazdan dolayı yaratıcı ruhlu olan birini görmedim.

    Ek olarak render konusuna gelecek olursak,bir çok render farm windows işletim sistemi kullanıyor, çoklu gpu desteği windows'da daha sağlıklı. Çok ağır projelerde çalışan iş yerleri bence tasarım yapılan pc haricinde render farm olarak hazırlanmış 6-8li ekran kartları kullanırsa daha uyguna daha hızlı iş yapabilir mesela. Burada iş odaklı düşünülecekse probleminizi hangisi çözüyor ona bakmanız gerekiyor. Kolay gelsin vesselam.
    Cevap budur , böyle saygı değer uzman arkadaşların yorumları cok değerlidir . Teşekkür ediyorum @iMiral;
  • 18-09-2019, 08:48:33
    #67
    FurkanAkman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazdığınız gerçekten komik olmuş. Fiyat karşılaştırması yapmıyoruz. Performans karşılaştırması yapıyoruz. Aynı özelliklerde 1 adet imac ve 1 adet windows karşılaştırın. O zaman farkı göreceksinizdir. Ayrıca render,grafik vs. işlemlerin her zaman imac en iyisidir.
    Sizin yazdığınız da hiç komik olmamış. Ben fiyat üzerinden performans karşılaştırması yaparım, çünkü senin dediğin gibi sadece özellikler üzerinden karşılaştırma yapanlar zengin insanlardır ve ben zengin değilim.

    Gel gelelim şuan Apple resmi web sitesinde; 27inci, 5 işlemci, 8 GB ram, 2 tb hdd, radeon pro 580x gpu, mac fiyatı 17.000 TL
    Ben bu parayı buna vereceğime giderim amd ryzen 7 3800x işlemci, 32 gb ram, 1tb m2 ssd, Radeon RX Vega 56 ile toplamda ortalama 12-13 bin liraya kasa toplarım ve üzerine de yüksek çözünürlüklü kaliteli bir monitör almak için para bile kalır.

    Şimdi bu windows sistem, 17 bin liralık imac'i 8 le çarpıp 16 ya böler. Render, performans, grafik ne olursa olsun her konuda daha katlarca yüksek performans sağlar.

    Şimdi sen bu windows sistemi gidip 40 bin liralık iMac Pro ile karşılaştırman gerekiyor, o zaman senin dediğin performans karşılaştırmasını yapabilirsin.
  • 18-09-2019, 10:45:55
    #68
    Macbook'un touchpad'i der susarım.
  • 18-09-2019, 11:31:18
    #69
    Bu iş erkek / kadın ilişkisi gibidir. Erkekler genelde düz mantık düşünür, yazılımcıların çoğuda öyle. Onda hız varsa bundada hız var ne fark var ki? Kadınlar öyle değildir, detaycıdır. Tasarımcılarda burada ki detaylarla ilgilenir. Windowsta olmayan, tasarımı kolaylaştıran bir çok öğe mevcut MAC'te. Yapılan çalışmalarda ani oluşabilecek hatalara karşı MAC her zaman daha anlayışlı ve kurtarılabilir. Windowsta bu durum malesef çoğu zaman yok. Ekran kalitesi, Sketch gibi bazı ürünlerin sadece MAC tarafından kullanılabiliyor olması, hızlı kullanım için hazırlanmış tuş kombinasyonları bu sayede bir çok işi hızlıca görüntüleyip çözümlenebiliyor. Burada olay senin ki ssd benim ki şöyle yada benim windows çok hızlı o yüzden gerek yok gibi düşünce değil.

    Araba düşünün, Spor bir otomobille, konfor odaklı hazırlanmış bir arabaya bindiğinizde deneyimlediğiniz ve gözlemlediğiniz nasıl hissiyatlar varsa aynı şekilde iki cihaz arasında da farklar mevcut.Gerçekten işini ciddiye alıp, yoğun mesai harcayan tüm tasarımcılar MAC kullanır.
  • 18-09-2019, 13:19:14
    #70
    MaveraHizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mac imac Macintosh artık ne derseniz .
    İş görüşmesine geldi bir arkadaş tutturdu mac isterim de mac isterim , dedim cv de Windows yazıyor kullanabiliyorsun dedi evet , de dedim mac ne için lazım ? Adobe var amaç nedir , dedi ben tüm grafikerlerde mac gördüm bende onu kullanıyorum ,tabi ise almadik , bu grafikerler neden mac istiyor olayı nedir

    Çünkü hızlı ve kalitelidir. Windows'un donmalarını, kasmalarını Mac'de yaşamazsınız.
  • 18-09-2019, 15:20:10
    #71
    Adobe bile canlı yayın seminerlerinde ve eğitimlerinde mac kullanır. ordan pay biç. ticaret kafası olsa zaten neden diye sormaz oraya çat diye kordun makineyi hızlı hızlı iş yaptırırdın. beleşçi kafası bu.

    al sana adobe yazılımı üreten firma

    https://www.youtube.com/watch?v=dM-lX9c3Pqw
  • 18-09-2019, 19:56:44
    #72
    Ne tasarımcı ne de yazılımcıyım.
    Web işleriyle uğraşan biriyim. Sırf ekran kalitesi ve stabilitesi için bile mac alınır.
    Imac de çalışmak insanı ayrı bir motive ediyor çünkü sağdan soldan problem çıkmayacağını biliyorsun ve bu yüzden daha rahat çalışıyorsun.