• 26-08-2019, 22:29:07
    #1
    Konuyu nereye açıcağımı bilmediğim için buraya açtım, Yetkililer taşıma işlemi yapa bilirsiniz

    Aracımda elektrik problemi vardı örnek frene basınc müzik çaların kapanıp açlması
    ve sola dönme sağa dönme düğmesini basıncada aynı şekilde müzik çalar kapanmakta ve elektrik sistemi yavaşlamakta
    bu sorun yaklaşık 6 ay devam etti ve daha sonra araba çalışmaz hale geldi, daha sonra ustaya götürdüğümde araba şarj dinamosu bozuk olduğunu söyledi
    açtı söktü geri taktı araç çalıştı daha sonra gine araba çalışmamaya başladı ve bana araba şarj dinamosunun sargı tellerinin yandığını belirti buda ayrı bir ilginç durum
    Bende dinamo tamir ustasına götürdüm 95 amper olarak orjinal bir şekilde sarma yaptı ve 1 aydır sorunsuz kullandım eskisinden daha iyiydi
    ve az önce aynı sorunlar gine başladı frene basınca ışıkların zayıflaması çamı acıp kapatınca müzik çaların kapanıp açılması sürekli

    Azerbaycanda yaşıyorum ve hangı ustaya götürdümse biri + diyorsa diğeri demekte demekte
    bu arabanın derdi ne fikri olan varmı artık iyice sinirim bozulmaya başladı şimdi bilmiyorum belki gine şarz dinamosu yanmıştıryarın belli olacaktır ustaa götürünce
    fikri olan varmı hadi diyelim şarz dinamosu gine arızalı buna sebep olan etken nedir çıldıracağım

    Araba marka model bilgileri
    Hyundai coupe 2003 /v6 2.7 benzinli
  • 26-08-2019, 22:33:44
    #2
    Hocam sizi korkutmak istemem ama benimde eski arabamda elektrik sorunu vardı.Oyle kullandım bikaç gün.Birgun yoldayken sol şeritte birden elektrik gitti arac istop etti . Çalıstıramadım. Arkadan çarptılar aracım perte çıktı.Allah kaza bela vermesin.Bir an once tamir ettirmek gerek.Konu yukarı cıksın ve cozum bulsun diye yazıyorum.
  • 26-08-2019, 22:37:22
    #3
    Hyundai forumlarına bir sorun hocam aktif araba forumları vardır. Ya da azerbeycanda firma varsa gidin sorun yardımcı olurlar.
  • 26-08-2019, 22:39:00
    #4
    Sürekli şarj sorunu yaşadığından akünüzü bitirmiş olabilir. Her ihtimale karşı aküyü ölçtürün. Usta aracı çalıştırmadan ölçer, marş basarken ölçer, çalışır haldeyken ölçer ve tespitini buna göre yapar ancak araç çalışırken frene basınca sinyal verince ışıkların zayıflaması aracın düzgün şarj etmediğini gösteriyor. Aküyü şarj etmeyi geç aracın ihtiyacı olan elektriği bile üretmekte zorlanıyor. Eğer imkanın varsa yenisini taktır yoksa gerçekten iyi bir elektrikçi bul derdini anlat.
  • 26-08-2019, 22:45:26
    #5
    alisrkya0 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sizi korkutmak istemem ama benimde eski arabamda elektrik sorunu vardı.Oyle kullandım bikaç gün.Birgun yoldayken sol şeritte birden elektrik gitti arac istop etti . Çalıstıramadım. Arkadan çarptılar aracım perte çıktı.Allah kaza bela vermesin.Bir an once tamir ettirmek gerek.Konu yukarı cıksın ve cozum bulsun diye yazıyorum.
    Bilgilendirme için teşekkür ederim. geçmiş olsun eve başıma geldi dediğiniz olay hemide geçe arabada bir anda elektrikler keslde sadece motor çalışıyordu öyle 10 km yol gittim sonra düzelttim sorunu ama şimdi çok saçma bir durum



    ibocum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hyundai forumlarına bir sorun hocam aktif araba forumları vardır. Ya da azerbeycanda firma varsa gidin sorun yardımcı olurlar.
    servise gitmek sorun burda. hyundai form sitesi var malesef ordan yanıt alamadım
  • 26-08-2019, 22:49:15
    #6
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Aynı sorun bende de olmuştu ama sadece bi yerden şase yapıyormuş orayı duzeltti birdaha tekrarlamadı
  • 26-08-2019, 22:52:26
    #7
    Myk61 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sürekli şarj sorunu yaşadığından akünüzü bitirmiş olabilir. Her ihtimale karşı aküyü ölçtürün. Usta aracı çalıştırmadan ölçer, marş basarken ölçer, çalışır haldeyken ölçer ve tespitini buna göre yapar ancak araç çalışırken frene basınca sinyal verince ışıkların zayıflaması aracın düzgün şarj etmediğini gösteriyor. Aküyü şarj etmeyi geç aracın ihtiyacı olan elektriği bile üretmekte zorlanıyor. Eğer imkanın varsa yenisini taktır yoksa gerçekten iyi bir elektrikçi bul derdini anlat.
    malesef imkanım yok şu anda sadece şarz dinamo sargı telini tekrardan sardırdım sorunsuzçalıştı fakat gine yanmış olma ihtimali vardır diye düşünüyorum
    daha önceden bu sorunu 2 kere yaşadım birincisinde
    dinamonun lehimi komuştu tekrar lehimlediler ve sorun çözüldü
    ikincisinde dinamo yandı dedi onda sardırdım şimdi sorun ne bilmiyorum ama şarz dinamosundan şüpeleniyorum
    inşallah lehim kopmuştur

    birde şunu ileteyim 2 ci ustaya götürdüğümde dinamoyu söktü ve lehimleri tazeledi ve araç düzeldi fakat sonra ustayla test sürüşü yapınca arabadan yanık kokusu geldi fakat ben ustaya sormadım niye sormadım bende bilmiyorum
    ve sabah arabayı calıştırınca çalışmadı ve ustaya götürdüm çok saçma cevap verdi senin şarz dinamon yanmış dedi tesadufe bak akşam sürerkende yanık kokusu geldi ve bana önceden yandığını iletti böle böle işler



    Mertcndgn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynı sorun bende de olmuştu ama sadece bi yerden şase yapıyormuş orayı duzeltti birdaha tekrarlamadı
    aynı sorunmu elektrik zayıflaması ve şarz dinamosunun bozulması ?
  • 27-08-2019, 07:33:56
    #8
    HFExpress adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    malesef imkanım yok şu anda sadece şarz dinamo sargı telini tekrardan sardırdım sorunsuzçalıştı fakat gine yanmış olma ihtimali vardır diye düşünüyorum
    daha önceden bu sorunu 2 kere yaşadım birincisinde
    dinamonun lehimi komuştu tekrar lehimlediler ve sorun çözüldü
    ikincisinde dinamo yandı dedi onda sardırdım şimdi sorun ne bilmiyorum ama şarz dinamosundan şüpeleniyorum
    inşallah lehim kopmuştur

    birde şunu ileteyim 2 ci ustaya götürdüğümde dinamoyu söktü ve lehimleri tazeledi ve araç düzeldi fakat sonra ustayla test sürüşü yapınca arabadan yanık kokusu geldi fakat ben ustaya sormadım niye sormadım bende bilmiyorum
    ve sabah arabayı calıştırınca çalışmadı ve ustaya götürdüm çok saçma cevap verdi senin şarz dinamon yanmış dedi tesadufe bak akşam sürerkende yanık kokusu geldi ve bana önceden yandığını iletti böle böle işler




    aynı sorunmu elektrik zayıflaması ve şarz dinamosunun bozulması ?
    Hayır hocam frene basınca sinyalin kendi kendine yanıp sönmesi, stop etmesi, kendi kendine gaz verdiği bile oluyordu gittim elektrik şase yapıyor dendi iyi bir ustaya götürmek gerek
  • 27-08-2019, 08:04:21
    #9
    Arabanın sigortalarını hiç kontrol ettiniz mi?