• 18-08-2019, 04:17:31
    #1
    Merhaba,

    Geçen sene bir araç aldım. Aracımın vizesi geçen hafta geldi ve muayene için TÜV bayisine gittim. Aracımın vize işleri bittiğinde eve geldim ve rapora bir göz atayım dedim. 4-5 madde hafif kusur vardı. İçinde Kilometresi ile oynandığı da yazıyordu. Benden önceki araç sahibi (aracın ilk sahibi) satıştan önce KM ile oynamış.

    Şimdi ben bu arkadaşı dava etmek istiyorum. (Aynı olayı yaşayan bir kaç kişi daha var herkes aracı satın aldığı kişiyi dava etti veya edecek). Bunun için benden aracın eski muayene raporları isteniyor. Ben aracı aldığımda plakasını değiştirdim ve hatırlamıyorum. Eski plakayı nereden ve nasıl öğrenebilirim. Noterden alacağım satış belgesinde yer aldığı söyleniyor. Bu belgeyi almanın bir zorluğu ve maliyeti var mı?

    TÜV bayisine gitsem ve eski plakayı belirtsem eski muayene raporlarını alabilir miyim?

    Karşı tarafa ne davası açacağım, yaptığı nitelikli ************** mı sayılıyor?
  • 18-08-2019, 04:22:15
    #2
    SeoBilgini adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Geçen sene bir araç aldım. Aracımın vizesi geçen hafta geldi ve muayene için TÜV bayisine gittim. Aracımın vize işleri bittiğinde eve geldim ve rapora bir göz atayım dedim. 4-5 madde hafif kusur vardı. İçinde Kilometresi ile oynandığı da yazıyordu. Benden önceki araç sahibi (aracın ilk sahibi) satıştan önce KM ile oynamış.

    Şimdi ben bu arkadaşı dava etmek istiyorum. (Aynı olayı yaşayan bir kaç kişi daha var herkes aracı satın aldığı kişiyi dava etti veya edecek). Bunun için benden aracın eski muayene raporları isteniyor. Ben aracı aldığımda plakasını değiştirdim ve hatırlamıyorum. Eski plakayı nereden ve nasıl öğrenebilirim. Noterden alacağım satış belgesinde yer aldığı söyleniyor. Bu belgeyi almanın bir zorluğu ve maliyeti var mı?

    TÜV bayisine gitsem ve eski plakayı belirtsem eski muayene raporlarını alabilir miyim?

    Karşı tarafa ne davası açacağım, yaptığı nitelikli ************** mı sayılıyor?
    aracın kilometre kayıtları hangi tarihte uyuşmuyor? yani ilk defa bu girdiğin muayenede mi düştüğü belli oluyor?
  • 18-08-2019, 04:22:01
    #3
    Kurumsal PLUS
    Hocam yanlış anlamayın bilgi amaçlı soruyorum. Aracı satın alırken herhangi bir ustanıza veya yetkili bir bayiye göstermediniz mi? Eğer gösterdiyseniz bu durumu anlamadılar mı? Yada bu durum herhangi bir ustanın anlayabileceği bir durum değil mi acaba?

    Araba almaya korkar olduk valla
  • 18-08-2019, 04:26:33
    #4
    Gracious adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yanlış anlamayın bilgi amaçlı soruyorum. Aracı satın alırken herhangi bir ustanıza veya yetkili bir bayiye göstermediniz mi? Eğer gösterdiyseniz bu durumu anlamadılar mı? Yada bu durum herhangi bir ustanın anlayabileceği bir durum değil mi acaba?

    Araba almaya korkar olduk valla
    Önerdikleri ekspertize gitmiştik, herhangi bir sorun olduğu söylenmedi orada.

    Hdokumaci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aracın kilometre kayıtları hangi tarihte uyuşmuyor? yani ilk defa bu girdiğin muayenede mi düştüğü belli oluyor?
    Aracı 1 yıl kadar önce aldım ve ilk defa muayeneye girdi. Haliyle ben de raporu görünce anladım KM'sinin düşürüldüğünü. Benden önceki sahibi aracın ilk sahibi olduğu için onun düşürttüğü kesin.
  • 18-08-2019, 04:27:15
    #5
    Hocam işlemi hangi noterden yapdıysanız oraya gidin işinizi çözeceklerdir.
  • 18-08-2019, 04:30:03
    #6
    SeoBilgini adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Geçen sene bir araç aldım. Aracımın vizesi geçen hafta geldi ve muayene için TÜV bayisine gittim. Aracımın vize işleri bittiğinde eve geldim ve rapora bir göz atayım dedim. 4-5 madde hafif kusur vardı. İçinde Kilometresi ile oynandığı da yazıyordu. Benden önceki araç sahibi (aracın ilk sahibi) satıştan önce KM ile oynamış.

    Şimdi ben bu arkadaşı dava etmek istiyorum. (Aynı olayı yaşayan bir kaç kişi daha var herkes aracı satın aldığı kişiyi dava etti veya edecek). Bunun için benden aracın eski muayene raporları isteniyor. Ben aracı aldığımda plakasını değiştirdim ve hatırlamıyorum. Eski plakayı nereden ve nasıl öğrenebilirim. Noterden alacağım satış belgesinde yer aldığı söyleniyor. Bu belgeyi almanın bir zorluğu ve maliyeti var mı?

    TÜV bayisine gitsem ve eski plakayı belirtsem eski muayene raporlarını alabilir miyim?

    Karşı tarafa ne davası açacağım, yaptığı nitelikli ************** mı sayılıyor?

    aynısı başıma geldi
    eski plakaları sıgortacıdan öğrenebilirsin
    eski kmleri muayene ıstasyonu soylemez ama ptt sıtesınden sorgulatabılırsın sahıbndende lınkı var (şasi ile sorgula km bılgısını)
    sen aldıgın kısıye dava acarsın oda magdursa oncekıne
    evet nıtelıklı doldırcılık sucundan acarsın davayı
    sen eger 2. sahıbı ısen kolay kazanırsın
    bana gelınce ben galerıcıden almıstım 10k zarar ettım Allah sorsun dedim, kmyı tekrar yukseltip satmak zorunda kaldım. Aldıgım kısı baskası tarafından dava edıldı hapıs ve para cezası aldı. Ve satmadan bır gun once yukselttıgımı kanıtlamak ıcın serviste bakıma soktum. tereddutumdoğru cıktı sattıgım adamlarda ******** cıkmıs tekrar dusurmusler gecen ılanda gordum. mıllet .... olmus Allah korkusu kalmamış
  • 18-08-2019, 04:31:49
    #7
    SeoBilgini adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önerdikleri ekspertize gitmiştik, herhangi bir sorun olduğu söylenmedi orada.



    Aracı 1 yıl kadar önce aldım ve ilk defa muayeneye girdi. Haliyle ben de raporu görünce anladım KM'sinin düşürüldüğünü. Benden önceki sahibi aracın ilk sahibi olduğu için onun düşürttüğü kesin.
    hocam ben sana söyleyeyim;
    1)büyük ihtimal adam ilk sahibi değil (şasi no'dan sigortacına araç geçmişine baktır anlarsın
    2)km düşürme de geçen 2 yıl muayene süresinde olmuştur (eğer daha önceki bilgilerde bi tutarsızlık yoksa) adam da mahkemeye ben aldığımda bu km böyleydi der işin içinden çıkar. vs vs
    km düşürmenin cezası büyük ama neredeyse ceza alabilen yok ne yazık ki...
  • 18-08-2019, 04:37:05
    #8
    UbocekU adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aynısı başıma geldi
    eski plakaları sıgortacıdan öğrenebilirsin
    eski kmleri muayene ıstasyonu soylemez ama ptt sıtesınden sorgulatabılırsın sahıbndende lınkı var (şasi ile sorgula km bılgısını)
    sen aldıgın kısıye dava acarsın oda magdursa oncekıne
    evet nıtelıklı doldırcılık sucundan acarsın davayı
    sen eger 2. sahıbı ısen kolay kazanırsın
    bana gelınce ben galerıcıden almıstım 10k zarar ettım Allah sorsun dedim, kmyı tekrar yukseltip satmak zorunda kaldım. Aldıgım kısı baskası tarafından dava edıldı hapıs ve para cezası aldı. Ve satmadan bır gun once yukselttıgımı kanıtlamak ıcın serviste bakıma soktum. tereddutumdoğru cıktı sattıgım adamlarda ******** cıkmıs tekrar dusurmusler gecen ılanda gordum. mıllet .... olmus Allah korkusu kalmamış
    O halde satış belgesi ile hiç uğraşmadan direkt şasi numarası ile dediğiniz siteden mı sorgulayayım?

    Oradan kesin doğru raporu alabilirim değil mi?

    Hdokumaci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam ben sana söyleyeyim;
    1)büyük ihtimal adam ilk sahibi değil (şasi no'dan sigortacına araç geçmişine baktır anlarsın
    2)km düşürme de geçen 2 yıl muayene süresinde olmuştur (eğer daha önceki bilgilerde bi tutarsızlık yoksa) adam da mahkemeye ben aldığımda bu km böyleydi der işin içinden çıkar. vs vs
    km düşürmenin cezası büyük ama neredeyse ceza alabilen yok ne yazık ki...
    İlk sahibi olduğundan eminim hocam. Araç zaten çok yaşlı da değil ve adam kendisi söyledi ilk sahibi olduğunu.
  • 18-08-2019, 04:39:36
    #9
    tuvturkten alacagın raporla bu aynı https://hgs.epttavm.com/arac-km-sorgula