Hangi Çayı İçiyorsunuz ?
30
●1.062
- 01-08-2019, 23:10:57Çayın pirinden öğrendim, kahveci kendisi, yedigün mü yenidünyamı böyle bir marka çay alıyor kendisi marketlerde yok toptancı koliyle 2 kg paketlerde getiriyor. Dışarıdaki çaylardan pahalı geliyor.
Kahveci abimiz,geniş bir piknik sepeti gibi birşey içerisine 3 kg kadar normal çay dolduruyor, takriben yarım kilo diyorum ama azda olabilir, göz kararı özel hiç bir yerde bulunmayan ama kendisinin bulduğu camelon marka seylan çay atıyor. Marketten aldığı 200gram çaykur tomurcuk içine dolduruyor. Bir güzel harman karıştırma işinden sonra demeleyide şu şekilde yapıyor önce suyu kaynatıp fokur fokur. 1-2 DK Dinlendirip demliğin dibine 2 su bardağı çay atıyor, üzerine suyu çekiyor. tekrar üzerini çay atıp kaplama yapıyor. sonra afiyet olsun hem çayı bol atıyor hemde iki aşamada çay atıyor su çekmeden önce ve çektikten sonra.
Altın formül deneyen olursa dönüş yapsın. - 01-08-2019, 23:14:03hocam internette buldumda, 80 tl civarı 900 gramı, azıcık cep yakar, sizce ?Oxsigen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-08-2019, 23:16:47ben bim veya a101 olan seylan çayla bu karışımı yapıyorum. yine aynı lezzeti tadı yakalıyorum. misafirlerde senin çayın başka yau diyor. Sizde yorumlardaki arkadaşların tavsiye ettiği çaykur tiryaki kırmızı paket alın bimdeki seylan çayı alın koli içerisinde tomurcukta var ama 125 gram onuda alıp bu şekilde kendi harmanızı yapabilirsiniz. eminim daha lezzetli olur.lessworkshop adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-08-2019, 23:32:41Ben Çaykurda çalışıyorum içtiğiniz çayların kalitesi benden geçiyor.
Çaykurun organik çaylarını denemeye bakın damak tadınıza uygun olanı seçin derim - 02-08-2019, 00:13:32Arkadaşlar bayramda rizeye gideceğim , Türkiyenin en iyi çayı Giresun da yetişmektedir.Fakat az ürün olduğu için pek çok kimse bilmez bunu , kg fiyatı 150 tl olması lazım.Kayınpederimin rizede çay fabrikası var ismi esved çay , emin olun daha önce içtiğiniz çaylara benzer bir tadı yok.Her şeyi geçtim çaya tadını veren 4 koşul var.
Çayın Sürümü(Mayıs sürümü en kaliteli çaydır ) , Demlik(Seramik veya bakır),Pişirme(Odun ateşi-Soba) ve son olarak su kalitesi.Beni forumdan tanıyanlar az çok bilir , arkasında durmayacağım ürüne referans olmam.Hakkaten kaliteli çay içmek isteyen arkadaşlar yazsın bayramda adınıza kargolatayım.Bana da bir teşekkür yeterlidir. - 02-08-2019, 00:13:35Yıllar önce rize'de çay bahçesi olan biri ile tanışmıştık. Diyordu ki eksper onay vermediği için icin çaykur'a satamadığım çayları diğer şirketler alıyor...
Ben şahsen caykur turist çayını beğeniyorum.
Şu earl grey ler falan şurup/ bitkisel çay içiyor hissi veriyor bana.
Lipton'un sarı paketi fena değildi ama sonradan bozdu biraz.
Tiryaki çayı bana biraz acı geliyor tam cay tadını alamıyorum.